Beantwoord

Prepaid onbeperkt online in het buitenland werkt niet

  • 24 July 2019
  • 4 reacties
  • 180 keer bekeken

Badge
Beste,

Ik heb het probleem dat mijn mobiele data van de prepaid onbeperkt online bundel niet werkt in het buitenland, ik ben momenteel in Spanje, maar dit was ook het geval in Belgiƫ en Frankrijk. Ik heb alles al geprobeerd, portalmmm.nl instellen, roaming uit en aan zetten, mobiele data uit en aan zetten, de telefoon zelf uit en aan zetten, handmatig een netwerk uitkiezen, 2g/3g handmatig selecteren. Eigenlijk alles wel wat ik kan doen wat op het forum is gesuggereerd als oplossing, het helpt allemaal niet, er blijft "verbinding verbroken" staan. Wat kan ik nog doen? Ik had hier en daar gezien dat het kan zijn dat vanaf de kant van KPN roaming geblokkeerd is, zou dit de reden kunnen zijn dat het niet werkt?
icon

Beste antwoord door Isabellabr 24 July 2019, 21:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Isabellabr, welkom! Wat fijn dat je al zoveel dingen gecheckt hebt! Top ook dat je je 06-nummer direct in je profiel hebt gezet. Het slechte nieuws is dat ik ook geen blokkade aan onze kant zie. Het zou dus gewoon moeten werken. Het is wel zo dat de Onbeperkt Online bundel maar 128 kb/s is. Je zou dus wel moeten kunnen whatsappen en misschien je mail lezen, maar je zult niet kunnen streamen, Facebook filmpjes kijken of Netflixen. Werkt het bij jou helemaal niet? Krijg je wel een 'R' rechtsboven in je scherm?
Badge
Hi @Marcia_ ! Het werkt inderdaad helemaal niet. Zolang ik wifi verbinding heb staat er boven in het scherm lichtgrijs een 3G en staat er inderdaad een R. Zodra ik wifi uitzet gaat de 3G weg, blijft de R wel staan, maar staat er bij het mobiele netwerk een uitroepteken en staat erbij "verbinding verbroken". Ik krijg dan geen whatsappjes binnen, kan ze niet versturen, het doet het gewoon helemaal niet. Vorig jaar heb ik hier geen probleem mee gehad, terwijl ik toen ook in dezelfde stad op vakantie was, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Badge
Hi @Marcia_ , ik heb het zojuist toch aan de praat gekregen na vele pogingen, geen idee wat het probleem nou precies was, maar het werkt dus ik vind het helemaal prima, alsnog bedankt voor het snelle antwoord!
Reputatie 7
Badge +30
Wat top! Hopelijk blijft het zo, bedankt dat je het even liet weten nog 🙂.