Beantwoord

Problemen 4G simkaart Windows 10 pro

• 21 november 2018
  • 14 reacties
  • 978 keer bekeken

Ik heb een 4G simkaart gekocht (zonder nummer) voor mijn laptop. Ik heb de simkaart direct in mijn laptop geplaatst, maar ik krijg geen verbinding. Ook herkent hij de simkaart volgens mij niet. Ik heb contact gehad met een medewerker van KPN via de chat en hij gaf aan dat de kaart wel geactiveerd was. Weet iemand of ik wat in de instellingen moet wijzigen, zodat de kaart wel gaat werken?

Groetjes Carmen
icon

Beste antwoord door ehelmink 22 november 2018, 20:15

De oplossing zojuist gevonden met behulp van een telefonische KPN medewerker.
Plak, in mijn geval 2, plakband achterop de sim-kaart.

De vorige sim-kaart betrof van Vodafone, deze schijnen dikker te zijn (zeer minimaal).
Disclaimer, wel een beetje op eigen risico. Maar bij mij werkt het inmiddels!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo Carmennnnn, Best gek dat de simkaart wel actief is, maar niet werkt. Zou je de simkaart eens willen testen in je mobiele telefoon? Ondanks dat het een 097 nummer is, kun je dit wel testen.( Let Op! De kosten voor een 097 nummer via mobiel ligt wel hoger, dus ik zou het bij 1 poging houden) Windows 10 pro is een licentie voor je laptop. Welk merk/type laptop heb je in gebruik? Zou je jouw gegevens willen invullen in je forumprofiel? Je 097 nummer kun je vermelden bij het klantnummer van de aansluiting. Dan kan ik ook eens kijken of ik bijzonderheden zie.
Heei!

Bedankt voor jouw antwoord. De simkaart doet het wel in mijn mobiel, de simkaart van mijn mobiel doet het niet in mijn laptop. De laptop is het probleem dus, bedankt voor de tip.

Mijn laptop gegevens zijn:
HP ZBook G5 (17,3 inch) - 16GB
Intel(R) Core (TM) i7-870H CPU
@ 2.20GHz 2.21 GHz 64-bit

Genoeg?

PS; Ik zal mijn gegevens invullen
Reputatie 7
Badge +18
Bedankt Carmen. Deze informatie is voor nu voldoende. Ik heb het vermoeden dat je de APN nog moet instellen. Deze informatie komt van de website van Microsoft.

Voor de eerste keer verbinding maken met een mobiel netwerk
Vaak wordt de naam van uw mobiele provider weergegeven naast het pictogram voor het mobiele netwerk .

Selecteer het pictogram Netwerk in de rechterbenedenhoek van de taakbalk en selecteer het mobiele netwerk in de lijst.
Als het selectievakje Verbonden blijven in Windows niet is ingeschakeld, selecteert u Verbinden. Als het selectievakje is ingeschakeld, wordt u automatisch verbonden met een mobiel netwerk als u niet bent verbonden met een ander type netwerk zoals Wi-Fi of ethernet.

Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord en de naam van het toegangspunt (APN) in als hierom wordt gevraagd.

Raadpleeg zo nodig de documentatie bij uw pc, simkaart of mobiele apparaat voor meer informatie over de instellingen.

Bij APN vul je de volgende gegevens in: Bij Naam, voer KPN Mobiel Internet in, bij APN, voer internet in, bij Proxy, voer niets in, bij MCC, voer je 204 in en bij MNC voer je 08 in.

Hopelijk maakt je laptop dan verbinding met het 4G netwerk.
Ik kan het niet vinden wat in de uitleg staat, mijn laptop geeft namelijk helemaal niks aan dat er ook maar een simkaart of iets in zit. Ook staat die optie 'mobiele netwerken' (wat op alle sites aangegeven wordt) niet bij mijn instellingen. Misschien dat mijn laptop alleen een de optie heeft om een simkaart te plaatsen, maar dat die optie niet in deze laptop zit. Kan dat?
Reputatie 7
Badge +18
Jammer dat het je nog niet gelukt is. Ik zou het erg onwaarschijnlijk vinden dat de laptop een optie heeft om een simkaart te plaatsen, maar dan geen mobiel netwerk ondersteund. Ik sluit het niet uit. Heb je de laptop net nieuw? Je zou hierover eens contact kunnen zoeken met de leverancier of contact zoeken met Microsoft. Misschien kunnen ze je helpen en krijg je alsnog verbinding met het mobiele netwerk. Als blijkt dat de functie niet ondersteund wordt, maar je wilt toch gebruik maken van een mobiele netwerk verbinding op je laptop, dan zou je een Dongel kunnen overwegen. Met een Dongel heb je overal mobiel internet op je laptop. Een Dongel is een andere naam voor een USB-Modem. In deze USB-stick kun je een SIM-kaart stoppen en op je laptop aansluiten.
Reputatie 7
Let Op! De kosten voor een 097 nummer via mobiel ligt wel hoger, dus ik zou het bij 1 poging houden
Wat bedoel je hiermee?
De kosten zijn toch precies hetzelfde alleen kan je met een 097 nummer niet bellen en smsen, of zie ik iets over het hoofd?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi wjb, Terecht dat je dit vraagt. Ik vergis mij blijkbaar. De kosten zijn inderdaad hetzelfde. Sms'en kan wel met een 097 nummer en kost ook €0,07 cent per sms. Volgens het ACM mag er wel spraaktelefonie aangeboden met 097-nummers, maar KPN doet dit dus niet.
Reputatie 5
Badge +6
Heei!

Bedankt voor jouw antwoord. De simkaart doet het wel in mijn mobiel, de simkaart van mijn mobiel doet het niet in mijn laptop. De laptop is het probleem dus, bedankt voor de tip.

Mijn laptop gegevens zijn:
HP ZBook G5 (17,3 inch) - 16GB
Intel(R) Core (TM) i7-870H CPU
@ 2.20GHz 2.21 GHz 64-bit

Genoeg?

PS; Ik zal mijn gegevens invullen

Als het deze is:
https://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=2ZC40ET&opt=ABH&sel=NTB
Bij kopje 'Interfaces en communicatie' staat niets wat duidt op een 4G LTE module en inderdaad kan het zeer goed zijn dat het sleufje/houdertje waar de SIMkaart in moet er wel bij alle varianten van dit model is, maar dus dummy en niet intern aangesloten is. Mocht er toch een 4G LTE module inzitten, dan kan het ook nog zijn dat die (deels) uitstaat.
Hoi Carmen en KPN,

Zelfde probleem (helaas!) hier. Vandaag een simkaart van KPN ontvangen, in de laptop geïnstalleerd, maar helaas, geen herkenning van de Sim-kaart. Ik krijg je melding "simkaart plaatsen".

Hiervoor heeft de laptop wel gewerkt met een simkaart van een andere aanbieder.
Mijn configuratie: HP laptop 850 G2 inclusief een HP LT4112 GOBI 4G module. Laptop draait op windows 10 pro.

Helaas kan ik nergens de instellingen van de APN vinden in W10.
Reputatie 5
Badge +6
@ehelmink Bij jouw zit de 4G module er dan in zo te lezen, ik weet niet in hoeverre HP de module al voorzien heeft van drivers, mochten die nodig zijn. In Windows7 openbaart een andere 4G module bij mij zich als en WWAN object bij het netwerk gebeuren rechtsonder, waar je ook de WiFi accesspoints kan verbinden. rechts of links clicken op die modulenaam geeft een mogelijkheid om o.a. security (PIN code zaken) en profile (APN) aan te passen. Misschien bij Window10 anders, maar eigenlijk zou die LT4112 met de wwan service in windows actief in Windows10 zonder extra drivers wel iets moeten doen denk ik.
De oplossing zojuist gevonden met behulp van een telefonische KPN medewerker.
Plak, in mijn geval 2, plakband achterop de sim-kaart.

De vorige sim-kaart betrof van Vodafone, deze schijnen dikker te zijn (zeer minimaal).
Disclaimer, wel een beetje op eigen risico. Maar bij mij werkt het inmiddels!
Reputatie 5
Badge +6
@ehelmink Mooi dat het werkt. Een nanoSIM is iets dunner dan gangbare miniSIM (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Subscriber_identity_module#Mini-SIM ), maar dat er plakband nodig is zegt meer iets over de SIMkaarthouder. De contacten moeten dit eigenlijk moeiteloos aankunnen. In mijn ervaring zijn die in laptops niet de meest vertrouwenswekkende. B.v. dat je de SIMkaart niet uit de sleuf krijgt, alleen door met een naald in plastic te prikken en te hevelen/wrikken.
@tmoesel helemaal mee eens. Echter als dit een oplossing blijkt..
ik begreep dat dit destijds bij de Samsung S4 ook gespeeld heeft.
Voor de volledigheid, de laptop HP850G2 is inmiddels (al) 3,5 jaar oud. Daarnaast is de simhouder van het originele Sim formaat.

ik hoop dat @Carmennnnn hiermee ook geholpen is..
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @ehelmink, Wat fijn dat je inmiddels een oplossing hebt voor dit probleem en het deelt met ons. Ik zou hier, heel eerlijk gezegd, nooit aan hebben gedacht. Ik ben ook benieuwd of dit ook zo bij @Carmennnnn werkt.

Reageer