Beantwoord

Registreren op ander netwerk in Oostenrijk werkt niet.

  • 27 February 2019
  • 7 reacties
  • 559 keer bekeken

Hoi. Ik ben op wintersport in Oostenrijk en verblijf in het plaatsje Brand vlakbij Berwang en Rinnen. WiFi is niet heel geweldig dus wil op mijn mobiele internet maar het netwerk is bijzonder slecht. Ik kan alleen op het A1 netwerk registreren, maar dat is bij lange na niet 4G en bellen of gebeld worden gaat ook niet. De andere netwerken, zoals T-Mobile, geven een foutmelding dat ik niet kan registreren op dat netwerk. Mijn partner heeft hier met het T- mobile netwerk uitstekend internet: 4G. Waarom lukt het mij niet handmatig op dat netwerk te registreren? Mag dat niet van KPN?

Ik heb overigens al van alles geprobeerd: telefoon uit en aan; internet instellingen nagelopen. Niets werkt. Kom ik echter in het naastgelegen dorp dan is er niets aan de hand en kom ik automatisch op een sterk netwerk.
icon

Beste antwoord door Marina_ 1 March 2019, 13:32

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @FreeKPN, Ondanks een actieve wintersportvakantie, wil je tijdens je wintersport ook goed bereikbaar zijn en gebruik maken van een goede internetverbinding. Welk toestel heb je in gebruik? Je geeft aan dat je internet instellingen hebt gecontroleerd. Bedoel je hiermee de APN instellingen? Als je de APN instellingen nog niet hebt gecontroleerd, zou je dit dan nog willen doen? Hier staat uitleg hoe je dat doet: APN instellingen voor 4G KPN. Ik wil ook controleren of alles aan onze kant goed staat. Zou je daarvoor het 06-nummer, jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Hoi @Marina_ ik heb informatie over mijn klantgegevens van KPN nu toegevoegd aan mijn profiel. Met het nalopen van de internet instellingen bedoelde ik inderdaad de APN instellingen voor 4G van KPN. Dat heeft voor mij geen soelaas geboden.
Reputatie 7
Badge +19
Ook aan onze kant staat alles goed. Providers die in Oostenrijk mobielnetwerk leveren zijn: Orange Austria, Hutchison3G Austria, T-Mobile Austria en A1 Telekom waarmee je al verbinding hebt. Welke foutmelding krijg je wanneer je verbinding wilt maken met een ander netwerk? Dit moet namelijk wel mogelijk zijn.
Ik zoek handmatig op netwerken dan zie ik T-Mobile A, A1 en 3 AT. Tik ik T-mobile A aan dan komt er een voortgang rondje met de tekst 'registreren op T-mobile A'. Na een tijdje krijg ik de melding: 'kan niet verbinden. Probeer het later opnieuw'.
Reputatie 7
Badge +19
En deze melding krijg je ook met 3 AT? Of krijg je hier wel verbinding mee, maar ook niet optimaal?
Daar krijg ik wel verbinding mee, maar ook niet optimaal. Partner van mij zit wel op 4G van T-Mobile A. Heeft ook bij hen een abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @FreeKPN, Het blijft een raadsel waarom je geen verbinding kunt maken met T-mobile. De instellingen op jouw toestel staan goed, maar ook vanuit ons staan alle instellingen goed. In het buitenland blijven we afhankelijk van andere providers voor de doorgifte van het signaal. Dat betekent dat er vaak geen directe oplossing is, maar het is wel van belang een melding te registreren. Ik heb dit doorgegeven aan onze technische dienst. Als we veel klachten bij eenzelfde provider ontvangen kunnen we daarop actie ondernemen. Voor nu geen oplossing helaas, maar hoop dat het te doen is met de verbinding via 3 AT en/of A1.

Reageer