Beantwoord

Roaming België

  • 8 June 2020
  • 7 reacties
  • 750 keer bekeken

Sinds enige tijd werkt mijn mobiel internet in België niet meer. Alle instellingen lijken goed te staan. In Nederland geen enkel probleem met 4 G. Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 25 June 2020, 14:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Maarten Joossens, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Oh, dat is niet de bedoeling! Ik begrijp hieruit dat het voorheen wel gewerkt heeft? Je hebt geen ander toestel of andere simkaart gekregen in de tussentijd? Wat ik nog zou kunnen aanraden is om handmatig een ander netwerk te selecteren. Verder, als de instellingen goed staan… Dan is een kruistest misschien nog nuttig om uit te voeren. Dus jouw simkaart in een ander toestel testen en een andere simkaart in jouw toestel testen, mocht je die mogelijkheid hebben. 

Laat je even weten of je hiermee geholpen bent?

Reputatie 7
Badge +21

@Maarten Joossens, ik heb geen reactie meer gehad. Is jouw probleem met roaming inmiddels opgelost of heb je het nog niet kunnen testen?

Beste,

Sorry voor het late antwoord. Ik had geen wifi ter beschikking en aangezien de 4G roaming het nog steeds niet doet(was in België), was ik een week onbereikbaar(heerlijk toch!).

Ik kreeg recent een nieuwe SIM kaart van KPN toegestuurd, maar het probleem is niet opgelost. Als ik de SIM kaart in een ander toestel steek , blijft hetzelfde probleem. Het lijkt wel of de APN niet automatisch ingevuld wordt. Als ik het toestel aanklik,  staat er links in de bovenhoek wel BASE/KPN en staat er ook roaming maar er gebeurt niets. Ik krijg helemaal geen 4G opgestart. Op het blokje met de ontvangststerkte staat een R. Weet dus niet meer wat doen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Maarten Joossens, ik neem even waar voor @Susan_. De R bovenin je toestel staat voor roaming. Opzich een goed teken dat die daar staat want je zou dan verbonden moeten zijn met het lokale netwerk.
Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te proberen? Zoals je beschrijft klinkt het inderdaad als iets van een instelling die niet goed staat. Kun je met de toestelhulp ook eens checken of je APN instellingen goed staan?

Reputatie 7
Badge +21

@Maarten Joossens, ik heb geen reactie meer gezien na het laatste bericht van mijn collega Thomas. Ben je nog weer in België geweest en heb je een ander toestel kunnen testen?

Beste, sorry voor late reactie vanwege vakantie, maar ik ben ondertussen al iets verder.

Ik heb gemerkt dat het in Frankrijk perfect werkt. Dus met het abonnement en de instellingen in mijn toestel is niets mis. In België echter zijn er veel zwarte zones waar ik geen 4G heb. Het frustrerende is dat Belgische vrienden dan wel gewoon bereik hebben. In België lijkt me proximus het beste netwerk te hebben, en daar krijg ik blijkbaar geen aansluiting mee, ook niet manueel.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Maarten Joossens top dat het in Frankrijk wel goed lukt! Maar dan zijn er een paar plekken in België waar het inderdaad minder goed werkt.. Daar hebben we helaas niet zoveel invloed op. Handmatig een ander netwerk selecteren lijkt me dan de beste oplossing. En mocht het echt noodzakelijk zijn op dat moment, kan je altijd nog vragen of je Belgische vrienden een hotspot willen maken voor jou..

Reageer