Beantwoord

Roaming blokkade buitenland?

  • 12 January 2020
  • 12 reacties
  • 911 keer bekeken

Badge

Ik heb een blokkade op mijn data roaming, heel lastig. Kan die er zsm afgehaald worden?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 January 2020, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Ik heb er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.  Tegen welk probleem loop je aan?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @nienkedewolff, welkom! Fijn dat je je profiel al hebt ingevuld! Ik zie geen blokkade, wat op zich goed nieuws is. Aan de andere kant: vreemd dat het dan nog niet werkt. Wil je eens controleren of de APN op ‘internet’ staat ingevuld? Daarnaast kan je proberen om je 4G uit te zetten en alleen met 2G/3G te verbinden. Het toestel eens uit en aan zetten is nooit verkeerd en je kunt ook proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren. Wil je me laten weten of het met een van deze opties weer werkt? Zo niet, ben ik ook benieuwd wat er precies aan de hand is/welke melding je krijgt/ziet.

Badge

Heb dat allemaal al geprobeerd. Ik kan gewoon niet internetten, bellen en smsen gaat wel. Maar internet werkt gewoon simpelweg niet hier. Ik krijg geen ‘melding’ oid 

Reputatie 7
Badge +11

Probeer eens Toestelhulp voor je telefoon.

Reputatie 7
Badge +30

In welk land bevind jij je? En zie je 3G/4G in beeld? Met welke provider maak je verbinding? Zijn er toevallig ook anderen bij jou met een KPN abonnement? Ik ben benieuwd of het daarbij wel werkt of niet. 

Badge

Ja 4g is in beeld. Argentinie, claro AR is het netwerk, verder niemand met kpn in de buurt

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie het probleem al, sorry dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Ondanks dat je nog geen sms hebt gekregen dat je 100% van je bundel hebt verbruikt, heb je dit wel verbruikt. Je kunt nu óf een nieuwe bundel aanschaffen óf geen gebruik meer maken van mobiel internet. 

Badge

Ik wil gewoon internetten, of het nu binnen bundel is of er buiten.. dat maakt mij niet uit! 

Reputatie 7
Badge +30

Begrijpelijk. Advies is dan om VOORDEEL 100 AAN naar 1266 te sms’en. Dan gaat er weer een nieuwe bundel in. Zonder bundel betaal je 2,50 euro per MB. Dit adviseer ik dus niet. Mocht je dit toch willen, zie je hieronder een stukje van de website met meer uitleg:

 

  • Ben jij door je bundel heen? Dan geldt Bescherming Internet Buitenland. Je kunt dan niet meer internetten en maakt geen onverwachte internetkosten. Wil je verder internetten, dan kun je een nieuwe bundel aanzetten. Bescherming Internet Buitenland geldt niet voor bellen en sms'en. Je betaalt na verbruik van je bundel hogere, lokale tarieven.
  • Je kunt buiten je Extra Bundel voor € 60,50 per maand aan kosten maken voor internet. Als je deze limiet hebt bereikt, kun je niet meer mobiel internetten in het buitenland, tenzij je daar expliciet toestemming voor geeft via een sms met de tekst JA naar 1330. Bij iedere € 100,- (inclusief BTW) aan verbruik ontvang je nogmaals een SMS om jou op de hoogte te houden wat de kosten tot nu toe zijn. Dit is alleen een SMS ter informatie, internet wordt dan niet geblokkeerd. Je hoeft niet nog eens een SMS te sturen om door te gaan met internetten.
Badge

Dat snap ik, maar als ik mijn roaming aanzet krijg ik helemaal geen verbinding! Heb nog geen euro betaald voor internet. Ik snap de blokkade van €65 maar ik kan überhaupt niet internetten. Dus ergens staat iets niet aan / geblokkeerd of what ever 

Reputatie 7
Badge +30

Doordat je een (eerste) bundel aangezet hebt, blokkeren we het verbruik na afloop van de bundel. De enige manier om weer gebruik te kunnen maken van internet, is om nog een bundel aan te vragen. Zodra je een nieuwe bundel aanvraagt, zou je dus weer moeten kunnen internetten. Als dat niet het geval is, hoor ik het graag van je. 

Reputatie 7

Internetten zonder voordeelbundel is schrikbarend duur en dat moet je echt niet willen tenzij je de staatsloterij gewonnen hebt.

Â