Beantwoord

Roaming kosten heel hoog

  • 16 July 2019
  • 16 reacties
  • 618 keer bekeken

ik ben buiten de EU op vakantie. Ik ben vergeten roaming uit te zetten en nu zie ik bij gebruik 62gb, dat zou 15000€ zijn. Ik dacht dat ik altijd op het WiFi van het hotel zat.... nu tuurlijk roaming uitgezet maar ben ik nu volledig bankroet en is mijn verdere vakantie verpest of is er een bescherming tegen dit soort dingen. Krijg ik op mijn mobiel bijvoorbeeld geen bericht dat ik zoveel kosten maak. Ik ben echt in paniek en ik kan nergens iemand een mail sturen dan dit forum

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 18 July 2019, 08:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Je zou dan bij €60,50 aan kosten een sms gekregen moeten hebben, heb je die gekregen?
Je Internet zou dan ook automatisch geblokkeerd moeten zijn.

Bron.

Als jij geen JA naar 1330 gesmst hebt dan zouden jouw kosten, als ik de publicatie van KPN mag geloven, dus niet hoger kunnen zijn dan die €60,50.


In welk land ben je op vakantie en hoe lang ben je daar al?
62GB is heel veel data en dat verbruik je niet zomaar, vandaar ook mijn vraag hoe lang je daar al bent.

Als je jouw forum profiel aanvult met jouw gegevens dan kan een medewerker vast en zeker het één en ander controleren. Vul zoveel mogelijk velden bij die als privé gekenmerkt zijn, deze zijn alleen door jou en medewerkers van KPN te lezen. Vul je mobiele nummer in bij klantnummer mobiel of persoonlijke opmerkingen.
Dat heb ik ook gelezen maar ik ben echt on paniek, ik wil inzage hebben en eigen lijk contact met iemand van de KPN
mijn broer heeft gebeld naar de klantenservice maar die geven geen inzage in mijn verbruik,
15.000€ betekent dat ik failliet ben....
kan niemand mij hier inzage geven ????
kan iemand mij helpen KPN????
KPN kan en mag alleen bevestigen dat je daadwerkelijk deze hoeveelheid data hebt verbruikt
Jou topic wordt op volgorde van binnenkomst behandeld.

Zie je in jouw smartphone dat verbruik ook terug.
En de vraag herhalen heb je het waarschuwings sms bericht wel of niet ontvangen en welk land?
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm
Hier kan je de kosten checken, ik dacht zelf dat € 5,00 per Mb standaard is, de 60,50 waarschuwing hoor je te krijgen als je de boven de 12Mb uitkomt.

62Gb is daar wel heel ver boven.
Hoi, vul je even je gegevens in in je forumprofiel? naam, postcode, huisnummer, klantnummer

Dan kan een KPN moderator je gegevens opzoeken.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Pppppp. €15.000,- is echt extreem veel, dus ik snap de paniek. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we het voor je uitzoeken.
Ik heb mijn profiel nu aangemaakt, klantnummer weet ik niet , ik zit nu on zuid Amerika
al 2 dagen ben ik ziek van ellende, alstjeblieft help mij
Reputatie 7
Ik neem aan dat je wel jouw mobiele nummer bij "klantnummer mobiel" of "persoonlijke opmerkingen" hebt vastgelegd. Dat is wel cruciaal om jouw dataverbruik vast te kunnen stellen.

Ik hoop oprecht dat @Paul_ of één van zijn collega's weer snel zal reageren.

Ondertussen moet je dit niet jouw plezier laten vergallen immers als jij geen JA naar 1330 gesmst hebt, dan zouden de kosten niet hoger mogen zijn dan €60,50 en zou Internet automatisch geblokkeerd moeten zijn.
Zie ook mijn eerdere bericht.
Reputatie 7
Badge +30
Het gaat om het nummer 06-*****284? Daar zie ik geen enkele kosten op, behalve 0,30 cent voor een sms. Ik zie ook alleen verbruik binnen de EU en sinds de 16e eigenlijk niets meer. Geen enkele reden om je zorgen over te maken dus! Adem vooral even een keer diep in en uit en probeer weer te genieten van je vakantie!

Voor wat betreft waarom je die 62 GB ziet: maak je gebruik van een iPhone? Kan het zijn dat je je 'huidige periode' nooit verwijderd onder mobiele data? Een collega van mij had deze op zijn iPhone sinds 2014 niet meer verwijderd en daar stond een verbruik van meer dan 700 GB namelijk 😉. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Wauw, een reactie binnen 1 minuut en ook nog eens ééntje die heel gerustellend moet klinken. ☺️
Reputatie 7
Badge +30
Haha ik had jouw bericht nog niet eens gezien! Thanks voor je hulp 🙂.
Reputatie 7
Badge +25
Het gaat om het nummer 06-*****284? Daar zie ik geen enkele kosten op, behalve 0,30 cent voor een sms. Ik zie ook alleen verbruik binnen de EU en sinds de 16e eigenlijk niets meer. Geen enkele reden om je zorgen over te maken dus! Adem vooral even een keer diep in en uit en probeer weer te genieten van je vakantie!
Wat een opluchting zal dat dan zijn @Pppppp! 🙌🏽
Ik heb eens gerekend ik zie via de link die ik poste dat de kosten per land kunnen schelen bij KPN.

Bij Telfort zou het als ik goed heb gerekend nog vele malen duurder zijn.
62 Gb is 62000Mb× €5,00=€ 310.000,00

Op basis van het genoemde bedrag kom ik op veel minder data uit.

Mijn aanvullende opmerking / vraag hier is klopt het dat de buitenbundel kosten per land buiten Europa verschillen?

Wel een gerust gevoel dat er mogelijk sprake is van een misrekening.

@Pppppp heeft zich dan blijkbaar niet op het verbruik in de KPN app gebaseerd?
Dank je Marcia, er is een pak van mijn schouders afgevallen, nu weer heerlijk genieten vab mijn vakantie
Reputatie 7
Dank je Marcia, er is een pak van mijn schouders afgevallen, nu weer heerlijk genieten vab mijn vakantie
Veel plezier.
Reputatie 7
Badge +30
Heel graag gedaan hoor!