Beantwoord

roaming naar verschillende buitenlandse providers

  • 10 July 2019
  • 10 reacties
  • 375 keer bekeken

Reputatie 1
  • Deelnemer
  • 9 reacties
Goedemiddag! Ik en mijn vrouw hebben beiden een abbo bij KPN (beiden een iPhone 7 en beiden abbo’s op mijn naam). Echter elke vakantie welke wij doen maken beiden telefoons contact net andere buitenlandse providers (zelfs als ze naast elkaar liggen). Haar telefoon gebruikt de bekendere netwerken en die van mij de (voor ons) onbekende. Gevolg is dat mijn vrouw continue een goede verbinding heeft ook met mobiel internet en ik niet. Op dit moment zitten wij in zuid-Frankrijk en maakt haar telefoon verbinding met Orange of SFR en dat resulteerd in een prima stabiele internet verbinding. Mijn telefoon (ligt er naast) maakt alleen maar verbinding met Free, Ik heb een 4g verbinding volgens mijn iPhone maar de verbinding is slecht en instabiel. Als ik handmatig een switch wilt maken naar een andere provider krijg ik Orange niet eens te zien. En als ik SFR selecteer heb ik helemaal geen internet meer.

vragen:

  1. waarom krijg ik een andere serviceproviders dan mijn vrouw (zelfde contract, zelfde soort en type telefoon)
  2. Waarom heb ik niet hetzelfde bereik en kwaliteit als ik handmatig dezelfde serviceprovider selecteer?
  3. waarom krijg ik in mijn lijst niet dezelfde opties als mijn vrouw (geen Orange bijv.)
buiten het feit om dat dit vervelend is, ben ik oprecht nieuwsgierig naar het technisch aspect waarom er verschil in zit.

verneem graag!

groet,
Joa
icon

Beste antwoord door Marina_ 14 July 2019, 08:52

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Joa, Welkom op het forum. Hele terechte vragen die je stelt, maar ook ik ben wat verbaast dat je geen gebruik kan maken van dezelfde providers terwijl je allebei gebruik maakt van KPN met dezelfde telefoon. Ik verwacht dat het te maken heeft met een instelling op jouw telefoon. Zou je de APN instellingen van je mobiele telefoon willen controleren? Dat kan op deze pagina. Hopelijk is het hiermee al opgelost, anders hoor ik graag van je. Zou je dan ook je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik de instellingen aan onze kant ook voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Reputatie 7
Badge +11
@Marina_verwijderd😀
Reputatie 7
Badge +19
Wat een topper ben je ook @Tycha. Ik had helemaal geen link geplaatst. #vrijdag #tijdvoorweekend 🙈🙊 Link staat inmiddels in het bericht! Bedankt voor je scherpe blik🤛🏼

Reputatie 1
Hoi @Marina_ dank voor je reactie. Ik heb het gecontroleerd maar deze is ingesteld zoals aangegeven. Het probleem lijkt zich dus niet daar voor te doen. Het lijkt er overigens op dat mijn telefoon continu naar Free wilt. Soms schakelt hij 2 seconden naar Bouygues (of zoiets) en meteen daarna terug naar free. Gevolg geen internet en maar blijven laden 😔.

inmiddels kon ik nu een paar keer Orange vinden maar ook dan instabiel internet. Ziggo Go kijken op mijn telefoon is onmogelijk want hij blijft maar bufferen, telefoon van mijn vrouw buffert snel en ziggo go werkt vlekeloos.

verneem weer graag!

groet, Joachim
Reputatie 7
Badge +19
Wat jammer dat het hiermee niet gelukt is. Hoe staat de netwerkinstellingen ingesteld bij jou en hoe staan ze bij je vrouw ingesteld? Dit kun je controleren via: instellingen '> mobiel netwerk '> opties mobiele data '> Gesprekken en data. Als ook hier geen verschil zit, dan zet ik je vraag door naar onze technische dienst. Zij hebben meer mogelijkheden om je netwerk in het buitenland te bekijken.
Reputatie 1
Hoi @Marina_ dank voor je reactie en sorry voor de vertraging in mijn reactie (geen stabiel internet 🤷‍♂️.

ik heb het gecontroleerd en de instellingen zijn gelijk.

Verneem weer graag!

dank, Joachim
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Joa, Zou je na het handmatig instellen van de aanbieder, je toestel eens opnieuw willen opstarten? Daarnaast ben ik benieuwd of je t.o.v. het toestel van je vrouw ook een hoesje om je telefoon hebt. Voor veel mensen is dit niet voor de hand liggend, maar ook dit kan ervoor zorgen dat je een slechtere verbinding ervaart.
Reputatie 7
Badge +19
@Joa,Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 1
Hoi @Marina_ , inmiddels ben ik terug in NL dus kan ik niet meer testen met een buitenlandse providers. Wel heeft mijn vrouw een complete case om haar telefoon incl. voorkant en achterkant en ik alleen een bumpercase incl achterkant. Kunnen we nog iets onderzoeken nu ik weer in NL ben?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Joa, Ik snap je vraag, maar dat is lastig te beoordelen vanuit NL. Je weet namelijk niet of het invloed heeft op het buitenlandse netwerk. Daarnaast hebben we het grootste gedeelte al getest. Wanneer je weer in het buitenland bent, neem dan nog eens deze stappen door. Helpt dit niet, laat het dan vooral weten in dit topic en dan zullen we het weer verder oppakken.

Reageer