Vraag

Roaming onmogelijk sinds Hi veranderd is in KPN

• 23 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 153 keer bekeken

Hallo,
Sinds Hi is vervangen door KPN kan ik niet meer internetten in het buitenland.
Toestel is momenteel een Nexus 5x maar heb met mijn oude Nexus 4 en Nexus 5 hetzelfde probleem.
Toestellen allemaal ingesteld volgens de toestelhulp op de website van kpn, gegevensroaming staat aan (ik heb geen knop voor eu-internet in mijn menu)
Handmatig selecteren van een netwerk maakt geen verschil.
Voorkeursnetwerk 2g, 3g of 4g maakt ook geen verschil.
Veel meer opties om aan mijn kant te proberen zijn er volgens mij niet, dus ik ben er vrij zeker van dat het probleem bij KPN ligt. Voorheen met HI nooit problemen gehad met roaming.
Alvast bedankt voor de hulp!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Mijn Nexus 5 had nooit problemen met roaming. Welke APN gebruik je?
Instellingen zijn volgens de toestelhulp van kpn
Apn: portalmmm.nl
Maar aangezien ik voorheen met HI nooit problemen had, en nu op geen enkel van mijn 3 toestellen nog kan roamen vermoed ik dat het probleem bij KPN zit en niet bij mij.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom @nexus88, wat onhandig dit! Goed dat je je vraag hier stelt. Reageer je op mijn privébericht ? Dan kijk ik wat er aan de hand is. Er is namelijk niet echt iets gewijzigd met het overzetten van je nummer van het Hi systeem naar het KPN systeem. Dus ik kan me niet voorstellen dat daar iets misgegaan is. Desalniettemin ga ik voor je kijken of alles bij ons wel goed staat.
Per ongeluk iets aangetikt waardoor de bovenstaande post als beste antwoord gemarkeerd staat. Sorry
Reputatie 7
Badge +27
Geen probleem, bedankt voor je privébericht. Ik zie dat er administratief gezien geen blokkades o.i.d. opstaan. Verder kan ik nu niet zoveel zien, omdat je telefoon niet in het buitenland is.

Het enige wat ik nog kan bedenken, is het volgende: als je geen EU bundel hebt, kan je niet zomaar op internet in het buitenland. Je moet dan eerst naar je browser, akkoord geven met kosten per MB en dan kan je pas internetten. Wellicht dat je dat over het hoofd hebt gezien. Dat zou ik wel doen, hoor. Ik maak bijna alleen gebruik van apps dus hoef niet bij de browser. Dan valt je dat dus niet zo snel op!

Kan je me laten weten hoe het is in het buitenland? Als het dan nog niet werkt, kijk ik verder voor je!
Ook met mijn browser heb ik geen internetverbinding in het buitenland.
Voorheen bij hi was er geen verschil in binnen of buitenland, zolang ik gegevensroaming aan had staan kon ik websites openen, whatsappen, Facebook etc.
Bij het inschakelen van roaming kreeg ik een waarschuwing dat er kosten aan verbonden zijn, die krijg ik nog steeds.
Maar nu staat er in het buitenland altijd een uitroepteken bij het icoontje dat bereik aangeeft om aan te geven dat ik geen verbinding heb met internet. Bellen en SMS en is geen probleem. Zodra ik dan roaming uitzet verdwijnt dat uitroepteken, maar heb ik (uiteraard) geen internetverbinding.
Dit is hetzelfde op alle 3 de telefoons waarop ik het geprobeerd heb, en met 2 Sim kaarten.
Reputatie 7
Badge +27
Vreemd.. Wil je dan met onze telefonische klantenservice bellen als je in het buitenland bent? Dit kan je doen door te bellen naar +31612001200. Mijn collega's van de technische dienst kunnen dan met je nummer meekijken en zien wat er gebeurt. Ik kan dat helaas niet.. Zij kunnen nu niets zien, omdat je toestel niet op een buitenlands netwerk is geregistreerd.
Zal ik doen, bedankt voor de hulp in ieder geval!

Reageer