Beantwoord

Roaming op weg naar Afrika

  • 29 June 2019
  • 9 reacties
  • 274 keer bekeken

Afgelopen maandag in Brussel kreeg ik roaming niet aan de praat.
Thuis werkt het wel.
Kan er gecheckt worden of het geblokkeerd is, ik ben vanaf morgenvroeg onderweg met de motor naar Afrika en wil graag toch internet in buitenland hebben.
1330 JA geprobeerd maar dan krijg ik dat ik jullie moet bellen, dus dat gaat nu niet lukken:(
Groet.
icon

Beste antwoord door Susan_ 30 June 2019, 13:57

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @prefix, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik begrijp heel goed dat je bereikbaar wil blijven en internet wil hebben op deze tocht. Wel heel gaaf als ik dat zo lees! Bellen kan altijd met ons via +31612001200 als je in het buitenland bent. Maar als je jouw Forum profiel even aanvult met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer dan kan ik het een en ander nakijken.

Kan je daarnaast aangeven welk toestel je in gebruik hebt, en welke instellingen er aan staan? Roaming staat aan begrijp ik, en je hebt ook 2G/3G gecheckt? Heb je ook automatisch netwerk selecteren uitgezet en op handmatig geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +21
@prefix, ik heb helaas al een tijdje geen bericht meer gehad. Ik ga er vanuit dat je probleem opgelost is 😉 Zo niet, dan weet je me te vinden!
Thuis werkt het wel.

En daar heb nu juist geen roaming nodig, dus kun je volgens mij ook niet weten of het wel werkt.
Reputatie 7
Badge +21
De topicstarter zei 8 dagen geleden: ik ben vanaf morgenvroeg onderweg met de motor naar Afrika
Sindsdien geen reactie meer gezien. Het lijkt er toch heel erg op, dat roaming (weer) niet werkt 🤔
Reputatie 7
Badge +21
Het lijkt erop, maar ik kan helaas vrij weinig zonder gegevens. Dus hopelijk komt hij op een gegeven moment nog weer terug! 🙂
Goedemorgen, sinds zondagnacht weer terug in Nederland van de reis naar west Afrika. Helaas dus zonder dataverbinding op mijn prepaid abonnement. En dus niet instaat via bv whatsapp achterblijvers op de hoogte te houden, dan maar hopen de paar keer dat ik in een hotel kom, slaap standaard in een tentje, dat er wifi is maar in de landen daar is dat mazzel hebben. Het telefoontegoed stond op 60 euro en is bedoeld voor noodgevallen, want bellen vanuit landen als Guinee en Mali betekent gelijk een aanslag op het tegoed, ook sms'jes.
Mijn roaming op mijn samsung xcover 5 was in Nederland werkend, kan niet anders indenken dat dan de optie voor buitenland uitstaat. Wel vreemd want eerder jaren heb ik het in andere reizen wel kunnen gebruiken.
Mijn grootste klacht is dat de klant hemel en aarde moet bewegen om deze service beschikbaar te krijgen:(
Groet Eisso.
Deze verbinding werkte gelukkig wel😃

Reputatie 7
Badge +21
@prefix, top dat je weer heelhuids terug bent! Hopelijk heb je desondanks een mooie trip gemaakt, deze foto vind ik in ieder geval echt fantastisch!

Prepaid buiten Europa is erg prijzig, zo betaal je al € 2,50 per MB als je bijvoorbeeld in Mali zit. Die € 60,00 was dan binnen no time opgegaan. Verder heb ik nog geen 06-nummer ontvangen dus kan ik een buitenlandblokkade vanuit de instellingen van KPN niet nakijken. Ik ga er vanuit dat je de instellingen in jouw toestel wel hebt gecontroleerd, klopt dat?

Jammer dat we tijdens je trip geen contact konden krijgen, want dan hadden we meteen wat tips kunnen uitproberen om te controleren of dit zou werken of niet.. Het is nu een beetje gissen wat de oorzaak geweest zou kunnen zijn 😞
nummer staat in profiel onder opmerkingen prive.
Reputatie 7
Badge +21
@prefix, er is geen blokkade. Ik zie ook dat op 4 juli wel in een roaming zone gebruik is gemaakt van internet, dus dat sterkt het feit dat er geen algehele blokkade op stond. Dan denk ik dat het ergens misgaat bij het verbinden.. Dus bij de instellingen, handmatig netwerk selecteren enzo. Alleen omdat je nu terug bent, valt dit niet te controleren. Ben je binnenkort een keer over de grens (iets meer in de buurt), test het dan even uit!

Reageer