Beantwoord

Roaming uit, toch melding mb's buitenland

• 14 december 2013
  • 5 reacties
  • 5536 keer bekeken

Hallo,

Ik zit momenteel 2 dagen in Hong Kong en heb op Schiphol mijn mobiele dataverkeer, 3g en roaming uitgezet. Nu kreeg ik vandaag ineens de melding (ik denk vanuit de MB meter app van KPN???): vanaf nu verbruikt u mb's in het buitenland (of zoiets). Ik ben nogal in verwarring door deze melding, omdat ik alleen via wifi verbinding heb gemaakt en dus absoluut niet via roaming. Vreemd genoeg geeft de MB meter van KPN aan dat ik 0 bytes in het buitenland heb gebuikt, maar in de bijbehorende grafiek zie ik wel dat er roaming heeft plaatsgevonden.

Aangezien internetten in Hong Kong meer dan 10 euro per mb kost, wil ik zeker weten dat er niets fout gaat. Anders zit ik straks met een torenhoge rekening. Kan iemand mij helpen of
@kpn: kunnen jullie voor mij nakijken of er kosten zijn gemaakt?

Ik heb een iPhone 4 met ios7 en heb via instellingen - algemeen - mobiel netwerk alles uitgezet (mobiele data, 3g en dataroaming).

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Menno 16 december 2013, 13:22

Hallo Valk0203, 

Ik zoek dit graag verder voor je uit! Zou je mij in een privé-bericht het mobiele nummer, de volledige naam van de contractant en postcode/huisnummer willen sturen? 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Valk0203, 

Ik zoek dit graag verder voor je uit! Zou je mij in een privé-bericht het mobiele nummer, de volledige naam van de contractant en postcode/huisnummer willen sturen? 

Beste Menno,

Ik heb je een privebericht gestuurd.

Groet,

Fabian

Reputatie 6
Badge +2
Instellingen > mobiel netwerk > alles uitzetten (mobiele data, 3G of 4G, en dataroaming). Dit heb je al gedaan zoals je aangeeft. Internetten zou dan onmogelijk moeten zijn.

Heb zelf een extreem handige app ontdekt Roamy. Hiermee geef je zelf aan welke app(s) internettoegang hebben, je kan ze zelfs voorzien van een limiet zodat er niet meer MB's worden verbruikt dan door jou is ingesteld.

Bovendien wordt er ook bijgehouden hoeveel data er wordt verbruikt in het buitenland zodat je dit kunt controleren op je rekening

Erg handig voor op reis, zoek eens op Roamy in de Google Play Store.

Succes en een fijne vakantie.

Helaas niet voor iPhone.....

Reageer