Samsung Galaxy S3 gebruiken als router

• 21 juli 2013
  • 6 reacties
  • 12636 keer bekeken

Ik ga op vakantie naar Kroatië en wil daar gebruik maken van internet op mijn laptop. Ik heb begrepen dat ik mijn Samsung Galaxy S3 daarvoor als router kan gebruiken. Hoe werkt dit en wat moet ik dan instellen?

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag René Huizing,

Ga naar "Instellingen", vervolgens onder "Draadloos en netwerk" naar "Meer instellingen" dan naar "Tethering en draagbare hotspots" en schakel "Draagbare Wi-Fi-hotspot" in.

Veel plezier!

Groetjes,

Sjoerd

Beste Sjoerd,

Bedankt voor je snelle reactie. Heb even gekeken en eigenlijk is het best simpel.....

Weet jij ook hoe het met de kosten zit?

Reputatie 4
Badge +1
Kroatie is tegenwoordig lid van de EU dus wat je zou kunnen doen is een relatief voordelige EU internetbundel aanschaffen. Zonder zo'n bundel kost internet binnen de EU 0,45 cent per MB (dus 45 euro per 100 MB). Met bundel nog maar 10 euro per 100 MB = 0,10 cent per MB. Zie deze pagina voor meer informatie.

Dat is dan inderdaad een optie.

Ik heb alleen geen idee van het "verbruik" op internet.

Wat kan ik met 100 mb dan ongeveer?

Reputatie 4
Badge +1
Dag René,

In ieder geval is het niet verstandig uitgebreid youtube filmpjes te gaan bekijken, maar voor mail en een beetje surfen op het web kun je met 100 MB wel even vooruit.

Een internet pagina bezoeken (afhankelijk van hoe groot de pagina is en met name de aanwezigheid van plaatjes en eventueel flash filmpjes) kost ongeveer 0,5 MB.

Bij 80 en 100% verbruik ontvang je waarschuwings SMS'jes. Bij 100 MB vebruik zal automatisch een nieuwe bundel worden aangesneden.

Groetjes,

Sjoerd

Helemaal duidelijk! Bedankt voor je informatie....

Reageer