Beantwoord

Server laat relaying niet toe.

  • 12 April 2019
  • 28 reacties
  • 821 keer bekeken

Geen nieuwe topic maar een probleem wat zich veel vaker voordoet maar blijkbaar hardnekkig is. Ik ben in het bezit van een Iphone 7 en heb een Freeler account. E-mail ontvangen lukt prima echter sinds kort kan ik geen email versturen. Blijkbaar komt het probleem vaak voor. Volgens mij zijn de instellingen correct maar krijg ik desondanks bovenstaande foutmelding. Vandaag ook bij KPN geweest. Daar werd ik overigens uitstekend geholpen maar helaas niet met het gewenste resultaat. Ook de medewerker lukte het niet om de e-mail te verzenden.
Ik begrijp het niet want er is niets aan de instellingen gewijzigd en plots kan ik geen e-mail verzenden. Althans dat is de melding "e-mail versturen niet mogelijk"en wordt er een kopie in UITGAAND geplaatst.
Kan iemand mij uitleggen wat relaying is en heeft iemand een oplossing voor dit ergerlijke probleem.

Met vriendelijke groet.

Admin: losse reactie met zelfde inhoud in ander, oud, topic verwijderd
icon

Beste antwoord door Freeler10 25 April 2019, 22:13

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Freeler10, Relaying betekent dat je probeert een mail te sturen (SMTP) via een andere mailserver dan van KPN. Je moet dan als uitgaande mailserver van KPN opgeven. Heb je de e-mailinstellingen van je toestel op deze pagina al doorlopen? Als dit niet helpt wil ik je vragen om een een screenshot van de SMTP instellingen te maken? Een screenshot kun je plaatsen in dit topic, zodat we kunnen kijken of de instellingen goed staan. Wil je dan je e-mailadres uit de screenshot knippen/weg halen i.v.m. privacy?

Volgens mij heb ik precies gedaan zoals voorgeschreven. Toch is er iets dat mijn uitgaande mail tegenhoudt. Alhoewel een heel enkele keer de mail, zij het veel later, alsnog wordt bezorgd. Maar in meestal niet😩.
Reputatie 7
Badge +19
@Freeler10, Aan de hand van je printscreen zie ik dat de instellingen goed staan. Zou je via deze pagina kunnen kijken of je e-mailadres geblacklist is? Zo ja, zou je dan je wachtwoord willen wijzigen? Vervolgens kun je per e-mail contact opnemen met abuse@kpn.com. Mijn collega's van Abuse gaan je dan helpen en zorgen ervoor dat je weer kan mailen.
Ook al geprobeerd. Niet het geval. Het moet iets anders zijn.
Reputatie 7
Badge +19
Zou je jouw e-mailadres willen toevoegen aan opmerkingen in je forumprofiel? Aan de hand van je e-mailadres wil ik graag het één en ander controleren.
Beste Marina, heb een forumprofiel aangemaakt:)
Hoi Marina,

Blijkbaar is er toch iets vreemds aan de hand, Op de site waar ik kan controleren of mijn e-mailadres geblacklist is zie ik dat deze niet geblokkeerd is. Wel lees ik dat de gebruikersnaam is geblokkeerd. Ik gebruik echter de gebruikersnaam die Freeler mij ooit heeft doen toekomen dus niet mijn e-mail adres. In het forumprofiel kan je de door mij gebruikte gebruikersnaam zien.
Overigens heb ik geprobeerd om de gebruikersnaam te deblokkeren echter dan krijg ik de mededeling dat de gebruikersnaam niet geblokkeerd is. Snap jij dit nu?
Reputatie 7
Badge +21
@Freeler10, ik neem het even over van Marina aangezien zij een paar dagen vrij is. Als je gebruikersnaam geblokkeerd is, heb je dan de stappen op de website al gevolgd onder het kopje 'gebruikersnaam blokkade opheffen'? Ik zie verder in het systeem zo geen vreemde dingen die op een blokkade lijken!
Beste Susan,
De pagina geeft aan dat de gebruikersnaam is geblokkeerd. Als ik deze probeer te deblokkeren dan geeft de site aan dat de gebruikersnaam niet is geblokkeerd. Is dat niet vreemd?
Maar goed, wat heeft dit te maken met het probleem?
P.s. de gebruikersnaam (niet zijnde mijn e-mail adres) die ik ooit heb gekregen is niet geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +19
@Freeler10, Op dit moment kun je alleen geen e-mail meer versturen via de smtp mailservers van KPN. Tijdens deze blokkade kunt je wel gebruik maken van Webmail om e-mail te versturen. Om dit op te lossen kun je contact opnemen met KPN Abuse via abuse@kpn.com. Zij helpen je verder om ervoor te zorgen dat je weer kunt mailen via de smtp mailserver van KPN.
Reputatie 7
Badge +19
@Freeler10, Heb je nog contact gezocht met KPN Abuse?
Jazeker, via de mail, echter nog geen respons ontvangen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Freeler10, Heb je wel een ticketnummer ontvangen via een automatische reply? Zo ja, zou je het ticketnummer hier willen plaatsen? Dan vraag ik een collega van Abuse om het uit te zoeken.
Ticketnummer #3024714
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Dennis ABD, Hopelijk kun je ons verder helpen 🙂
Beste Marina,

Het is Kafkaiaans, Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Nu geeft KPN-abuse aan dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen want blijkbaar is er veel mail verstuurd vanaf mijn account of iets dergelijks. Dit was hun diagnose:

Bedankt voor uw bericht. Uw e-mailaccount werd automatisch geblokkeerd nadat er via uw account meerdere malen meer dan 10 berichten per 5 minuten werden verstuurd.

Indien u bewust een dergelijk aantal berichten heeft verstuurd vernemen wij dat graag. Wij zullen de blokkade dan opheffen. Mocht dit niet het geval zijn, dient eerst het wachtwoord aangepast te worden. Een handig hulpmiddel hierbij is het stappenplan dat u kunt raadplegen op het onderstaande internetadres, onder het kopje 'Wachtwoord vergeten of wijzigen':

kpn.com/wachtwoordwijzigen

Kies bij het bedenken van een wachtwoord voor een moeilijk te raden letter/cijfer combinatie, die u ook niet eerder heeft gebruikt. Daarnaast is het van belang dat u uw nieuwe wachtwoord niet reeds voor andere diensten/websites hebt gebruikt.

Om de blokkade op te heffen verzoeken wij u na het wijzigen van uw wachtwoord, te reageren op dit bericht. Het e-mailadres van het KPN Abuse Team is: abuse@kpn.com

Dus ik ga mijn wachtwoord proberen te wijzigen, dat moet alsvolgt volgens het KPN Abuse Team

U kunt het wachtwoord voor uw freeler account aanpassen via email.kpn.com.

Echter op deze site/pagina vind ik een aantal email adressen (die van mijn echtgenote, dochter, een @kpnmail adres dat ik niet gebruik en een @hetnet adres dat ik ook niet gebruik. Maar geen @freeler e-mail adres.
Overigens heb ik wel alvast beide wachtwoorden vervangen.

Zoals ik u al eerder schreef staat er in mijn instellingen nergens het door mij gebruikte e-mail adres xxx@freeler.nl.
Op uw verzoek heb ik het wachtwoord vervangen van het onderstaande adres xxx@hetnet.nl en xxx@kpnmail.nl
Misschien moet ik wel een ander vervangen?

Krijg ik de volgende reactie:

Bedankt voor uw reactie. Op email.kpn.com kunt u inloggen met uw freeler account om dat wachtwoord aan te passen. De klantenservice kan hierbij ondersteunen.
LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: 38044626. Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: 38044626.

Op de krijg je allemaal adviezen maar geen contact met een klantenservice. Ik word hier wel een beetje gestoord van.

Wat ik wil is dat ik mijn mail van mijn telefoon kan beantwoorden. Waarom werken de onderdelen van KPN niet even samen. Mijn e-mail adres kan ik nergens vinden op mijnkpn, noch op email.kpn.com noch elders.

Als ik dat niet kan vinden dan kan ik ook geen wachtwoord wijzigen. HELP!

met vriendelijke groet,

Pepijn
Reputatie 7
Dus ik ga mijn wachtwoord proberen te wijzigen, dat moet alsvolgt volgens het KPN Abuse Team

U kunt het wachtwoord voor uw freeler account aanpassen via email.kpn.com.
Echter op deze site/pagina vind ik een aantal email adressen (die van mijn echtgenote, dochter, een @kpnmail adres dat ik niet gebruik en een @hetnet adres dat ik ook niet gebruik. Maar geen @freeler e-mail adres.
...

Mijn e-mail adres kan ik nergens vinden op mijnkpn, noch op email.kpn.com noch elders.

Heb je dan ook bij de aliassen van die emailaccounts gekeken, want daar zou je dat @freeler.nl emailadres toch eigenlijk wel moeten kunnen vinden.
Het @freeler adres staat er echt niet tussen, ik heb alle adressen geopend.

Met vriendelijke groet, Pepijn ten Kate
Reputatie 7
Ga naar https://email.kpn.com en klik op "Login voor Freeler".


Je komt dan op de onderstaande pagina.


Ik hoop dat je daar jouw emailadres wel terug zult vinden en jouw wachtwoord kunt aanpassen.
Het is gelukt🙂! Wachtwoord is gewijzigd, koste wat moeite maar dan heb je ook wat. Hoe dan ook het blijft verwarrend met al die verschillende adressen en account instellingen. Wat is nu de volgende stap, weer richting het Abuse-team?
Reputatie 7
Ja, nu een bericht aan het abuse team om aan te geven dat je het wachtwoord gewijzigd hebt en het verzoek om de blokkade op te heffen.
Reputatie 7
Badge +19
Goed dat @wjb je nog heeft voorzien van (essentiële) informatie. 🙂 Ik ga ervan uit dat het met het volgende contact met Abuse goed komt. Houd je ons op de hoogte @Freeler10?
Zal ik doen.

Reageer