server staat relaying niet toe

• 13 december 2014
  • 8 reacties
  • 10011 keer bekeken

Hallo,

ik heb constant het probleem als ik op 4g netwerk zit dat ik met mijn iphone 6 de melding "de server staat relaying niet toe"

internet instelling van de mail accounts staat goed volgens jullie eigen QELP gebeuren.

in de winkel geweest en erg bot geholpen. Ga maar ff naar het bussiness centre die regelen het wel voor je maar je moet wel ff betalen zegt ie.

hij gaf aan dat het aan mijn eigen zakelijke mail server lag. ik vertelde hem dat inkomende mail via mijn server geen probleem is maar dat het uitgaande mail via jullie server fout loopt.

hij gaf verder aan mijn eigen kpnmail erop te zetten want dan zou ik maar ff zien dat ik het probleem niet zou krijgen.....

ach ja uur verder..... toch maar even geprobeerd... en wat denk je? ja hoor zelfde probleem.....

ben er klaar mee nu..... gelieve heel snel een oplossing .....

greetz david

8 reacties

Reputatie 7
Hoi DavidHopman, welkom op het forum.

Als jouw abonnement op de iPhone geen KPN abonnement is, dan is dit verklaarbaar.

Zoek op dit forum eens naar "authenticated" en je zult vele topics vinden waar je de oorzaak hiervan kunt lezen.

Als dat zo is, dan had elke KPN medewerker je dat hebben moeten kunnen vertellen, maar ja, soms denk ik dat wij als klant meer kennis hebben van de producten en diensten van KPN dan KPN zelf.

Ik neem aan dat jouw zakelijke mail server wel in staat is om mails te verzenden en ook als smtp server geconfigureerd is.

Waarom stel je dan niet jouw eigen mailserver in als uitgaande mailserver op de iPhone?

Ik heb ook een eigen zakelijke mail server zo ingericht en kan dus overal ter wereld en via willekeurige netwerken mijn mails versturen.

Ik heb ook een eigen privé mail server voor mij en mijn gezin zo ingericht en ook privé kunnen we dit dus.

Als je hulp nodig hebt bij het inrichten van jouw mailserver als smtp server, laat het gerust weten.

mijn abbo is juist wel van kpn.

en ik kan mijn mail server niet als uitgaande mail server instellen dit puur omdat de mail server gehost wordt in amerika en er nog tig mensen gebruiken van deze server.... wij moeten dan ook de uitgaande mail server gebruiken van je internetprovider in dit geval KPN.......... met mijn Samsung S4 werkte dit gewoon perfect geen probleem.. ingesteld zoals kpn zegt dat het moet en klaar en werken....... nu een iphone 6 en niks noppes nada.............

Reputatie 7
Hmmm...

Kan jij hier eens melden hoe jouw uitgaande mail server op de iPhone ingesteld is.

• SMTP server
  • SSL/TLS instellingen (wel of niet met acceptatie van alle certificaten)
  • Poort nummer
  • Wel of niet Inloggen
Reputatie 7
Badge +27
Beste David,

Welkom op het forum! Je zou in dit geval eens iets proberen wat in dit topic een oplossing bleek te zijn. Zou je me willen laten weten of het daarmee opgelost is?
smpt = smtp.kpnmail.nl

ssl is aan

server 993

Reputatie 7
Badge +27
Beste David,

Zou je eens willen kijken naar deze link? Je gebruikt dan waarschijnlijk een verkeerde uitgaande server. Wil je ons laten weten of het met deze informatie wel lukt?
nee lukt nog steeds niet:@

Reputatie 7
Badge +27
Dat is heel jammer! Heb je alleen de gegevens aangepast of het hele account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zou je dit laatste eens willen proberen als je dat nog niet had gedaan?

Mocht dit ook niet werken, dan adviseer ik je toch om eens bij een KPN XL winkel binnen te lopen. Volgens mijn laatste informatie zullen zij jou gewoon kosteloos helpen en adviseren. Je kunt een afspraak maken, als je dat wenst. Ze zetten dan de koffie voor je klaar 😉

Reageer