Beantwoord

Simkaart voor SEtracker instellen voor gebruik

  • 5 July 2019
  • 6 reacties
  • 3997 keer bekeken

Voor onze dochter hebben wij een kinderhorloge met GPS tracker met app SEtracker gekocht. Hiervoor ben ik bij de KPN winkel in Beverwijk geweest en de verkopers adviseerde de micro-usb prepaid kaart. Deze sim kaart dient voor dit horloge echter nog omgezet te worden van 4G naar 2G. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Of moet ik weer terug naar de KPN winkel? Zie op jullie forum dat jullie medewerker Suzan al eerder andere klanten hierbij geholpen heeft door APN- instellingen te wijzigen ofzo. Kunnen jullie mij hier ook aub bij helpen. Alvast bedankt voor de moeite!

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 9 July 2019, 09:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SandyS, Welkom op het forum. Als ik het goed begrijp, heb je een simkaart gekocht voor een horloge met SEtracker en dat de simkaart moet worden teruggezet naar 2G. Ik vind die vraag verrassend, want ik ben daar niet bekend mee. Wil niet meteen zeggen dat het niet mogelijk is, maar heb het idee dat er een aantal dingen door elkaar worden gehaald. Je noemt namelijk ook het wijzigen van APN-instellingen. Dit is iets heel anders en staat los van het netwerk omzetten naar 2G. Het wijzigen van de APN-instellingen zou voldoende moeten zijn. De APN die je kunt gebruiken is 'portalmmm.nl'. Verder zijn er geen gegevens bij mij bekend wat betreft wachtwoorden en omzettingen naar 2G. Hoe je dit instelt op de SEtracker weet ik niet, maar hoe je de APN kunt instellen staat vast en zeker in de gebruikershandleiding van de tracker zelf.

Ik wil ook controleren of alle instellingen aan onze kant goed staan. Zou je het 06-nummer en het simkaartnummer van de simkaart willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik het nakijken.
Hoi Marina,

Ik heb het 06-nr en simkaartnummer aan mijn forumprofiel toegevoegd. Ik hoop dat jij het kunt nakijken.
Alvast bedankt voor de moeite! In attachment ook de foto's van de handleiding van het horloge. Groetjes Sandy

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SandyS, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. De netwerkinstellingen heb ik aangepast, waardoor alles aan onze kant nu goed staat. Ik lees in de gebruikershandleiding dat wij de simkaart voor je in kunt stellen naar 2G. Dit is niet het geval. Zoals je kunt lezen in de eerste printscreen die je hebt geplaatst kun je dit zelf ook doen.

''Plaatst de simkaart in een Android telefoon '> ga dan naar instellingen '> verbindingen '> mobiel netwerken '> netwerkmodus en kies dan (alleen) 2G of WCDMA/ GSM. Afhankelijk van je telefoon moet je meer of minder stappen doorlopen in de netwerkmodus''

Hopelijk werkt het dan 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@SandyS, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt en de simkaart in de SEtracker inmiddels werkt. Anders hoor ik het graag!
Hoi Marina, bedankt voor je hulp. Uiteindelijk is het inderdaad gelukt. Bedankt voor al je hulp! Groetjes Sandy
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te lezen. Geen dank hoor, ik ben allang blij dat het werkt. Mocht je in de toekomst nog eens een vraag hebben, zien we je graag terug op het forum. Fijn weekend!