Beantwoord

Slecht bereik

  • 20 May 2020
  • 15 reacties
  • 205 keer bekeken

Sinds een paar maanden heb ik weer net zo’n slecht bereik met mijn mobiel als 8 jaar geleden toen ik hier kwam wonen. Ik moet weer in de tuin staan om te appen of te bellen.

Corona kan er niets mee te maken hebben want toen was het bereik al slecht.

Waarom is dat zo vaak? Zelfs met de wifi is het vaak een drama en valt het internet weg!

Als ik daarna controleer ik of er een storing is maar dat is er uiteraard nooit, wat raar dan…..

Wat is er loos?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 28 May 2020, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @nelk, welkom hier. 

Wat balen dat je slecht bereik ervaart. Wat heb je allemaal al gedaan om te kijken of het effect heeft? Heb je bijvoorbeeld al een nieuwe simkaart aangevraagd? Al begrijp ik dat het alleen op jouw thuislocatie is? Elders is de verbinding wel goed? 

Is jouw toestel geschikt voor bellen over WiFi? Want dan kan je dat proberen. 

In ieder geval wil ook graag eens meekijken naar de dekking. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? 

En ook de WiFi is slecht bij jou thuis? Is de WiFi alleen slecht op jouw toestel of ook op andere apparaten?  Heb je internet thuis van ons? Want dan wil ik je aanraden om onze WiFi tips door te nemen. 

Hallo Bart,

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met KPN. Volgens de testen is alles goed ingesteld op de thuislocatie maar het probleem is er nog steeds. KPN kan mij dus niet helpen oftewel, zoek het zelf maar uit.

Het gaat niet alleen om mijn mobiel maar alle WIFI-apparaten op de begane grond. Waar de versterker is (boven), is het bereik redelijk stabiel. Beneden, waar de experia-box staat, valt internet en netwerk regelmatig uit, zo’n 20x op een dag. Maar ook daar, zou volgens de testen, geen probleem moeten leveren. De praktijk wijst anders uit….. Ik heb een kpn compleet abo, het enige wat goed gaat, is de tv (wel WIFI-geschikt maar gebruik ik zelden).

Mijn mobiel is 100% geschikt voor wifi, alleen hier thuis problemen.

Ik heb trouwens begrepen dat ik niet de enige ben die er last heeft van in de omgeving van Dronten. Ik ga dan ook echt overwegen om na jarenlange abo te hebben bij KPN, naar een andere provider over te gaan. 

Reputatie 7
Badge +20

Je moet het wel los van elkaar zien. Mobiel bereik is heel wat anders dan de WiFi thuis. Er zijn dus twee problemen als ik het goed begrijp. 

De mobiele dekking is slecht en de WiFi thuis kan stukken beter. 

Laten we beginnen met de dekking van het mobiele netwerk. Dit moet dus goed zijn zei mijn collega. Ik kan niet meekijken omdat ik nog geen gegevens van je heb. Maar verwacht dat het goed is. Heb je al een nieuwe simkaart besteld? Dan kunnen we die uitsluiten. 

En dan de WiFi. Heb je de WiFi tips en Manager doorlopen? Wordt het daarna beter?

Ik hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien, kan ik toch nog even meekijken naar alles. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je een oplossing hebt gevonden. Ik heb namelijk geen reactie meer van je gezien. 

Hallo Bart,

Ik heb je eerdere reactie gemist, excuus.

Beide zaken zijn nog niet opgelost. Er zit sinds vorig jaar een nieuwe simkaart in mijn mobiel dus theoretisch zou het daar dus niet aan kunnen liggen. 

Wifi: Volgens de testen van KPN zou ik een goed bereik hebben. In de praktijk valt mijn WIFI echter regelmatig uit zodat het netwerk ook uitvalt met alle gevolgen van dien. Dit gebeurt zo'n 20x op een dag dus wel behoorlijk irritant. 

Wat bedoel je met: “Ik hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien, kan ik toch nog even meekijken naar alles”.  Wie wat en waar? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik verwacht inderdaad niet dat het aan de simkaart ligt. Ik wil dan ook graag eens meekijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en mobiele nummer. Dan ga ik nog eens meekijken. Dit bedoel ik met het invullen van jouw profiel. Nu heb ik namelijk nog geen gegevens van je. 

Ik kijk dan mee naar de mobiele dekking. 

Maar ook kijk ik graag eens mee naar de WiFi. Want je hebt de WiFi manager al doorlopen? Is daar wat uitgekomen?

De beslissing gevallen, het heeft geen zin om bij KPN te blijven als ze maar blijft ontkennen dat het netwerk-probleem bij hen ligt en niet bij mij. Ik heb inmiddels allerlei kosten gehad om het van mijn kant uit te verbeteren. Tot mijn stomme verbazing is er in juli (na mijn laatste telefonisch contact) aan het netwerk verbeterd. Nou, het is wel 2 weken goed gegaan maar nu ben ik weer terug naar af en erger ook.. Gemiddeld 10 x per dag valt het netwerk uit. Tegen de tijd dat ik iemand te pakken heb, is het netwerk al hersteld en kan de KPN (uiteraaaaaard) niets doen. 

Ik ben er echt zo klaar mee! Zowat 40 jaar klant van KPN en dan wordt je zo behandeld. Ze geven me gelijk maar doen er niks aan. Ja, zo kan ik ook een bedrijf in stand houden……..

Reputatie 7
Badge +20

Dat is jammer om te lezen. Zeker omdat ik nog niet de kans heb om mee te kijken, ik heb nog geen gegevens van je. Ik weet dus ook niet wat er allemaal besproken is en of ik nog wat kan betekenen. Mocht ik nog kunnen helpen, hoor ik graag van je als jouw profiel hebt voorzien van gegevens. 

Wat zou jij kunnen doen wat de klantenservice en monteurs niet kunnen? Als alles werkt en ik heb internet en tv, kunnen zij niets vinden (zeggen ze). Maar als je 10 x per dag 303 of 4 en nog wat zie verschijnen op je tv, weet je dat je internet op mijn laptop en mobielook wegvalt.

@Bart_ZHad het een jaar geleden op zijn gemakkunnen monitoren en uitzoeken zodat het lek boven had kunnen komen, hij heeft iets meer mogelijkheden dan de telefoon medewerkers, had je alleen even wat gegevens moeten invullen zodat die weet wie @nelk is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog geen gegevens van je. Ik heb dus ook geen idee zo wat er allemaal al gedaan is. Ik hoor daarom graag van je als je jouw profiel hebt voorzien van gegevens. Want we hebben het over het internet thuis toch? Even voor de zekerheid. En dan met name wifi toch?

Hallo Bart,

Ik heb inmiddels een andere mediabox ontvangen en geinstalleerd. Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de 12 icm glasvezel de klachten geven die ik al die tijd had. Zo jammer dat dit dan niet doorgegeven aan de klantenservice zodat zij dat ook weten.

Voor nu wacht ik af of het probleem daadwerkelijk is opgelost.

P.S. Je hebt hier de functie van moderator dus ik weet niet beter dat het dan om het forum gaat. Dus mss iets aanvullen? Je vroeg trouwens om mijn gegevens meer aan te vullen maar voor wie is dat dan allemaal zichtbaar? 

Met vriendelijke groet,

Nel Kwantes

Aanvullen in je profiel is dan alleen voor jou en voor ons (de moderators) zichtbaar. Een moderator staat in dienst bij KPN. Dus wij gaan vertrouwelijk met de informatie om.

Je kunt een moderator herkennen aan het feit dat er moderator onder onze avatars staat en het welbekende KPN kroontje. 

Als ik het goed lees lijkt het nu opgelost met een nieuwe ontvanger? 

Hallo Erwin,

Fijn dat je het verheldert. Van de moderator zag ik alleen wist ik niet dat jullie blijkbaar monteurs op afstand zijn, dat staat nergens vermeld. Vandaar mijn verwarring en waarom jullie dan al die gegevens wil hebben.

Van gisteravond tot vanavond geen onderbrekingen meer gehad van het netwerk. Dat een modem icm glasvezel zou dus echt bekend gemaakt zouden worden zodat er niet meer mensen zo pissig geraken op de KPN als ik. Het was de laatste maand gemiddeld 7x per dag waarbij alles wegviel, geen tv, geen internet laat staan wifi. Dit zou dus basiskennis moeten zijn voor de dames en heren in het callcenter die al zou weinig kunnen / mogen.

Sorry voor al die onduidelijkheid, @nelk . Dat is niet hoe het hoort. Mocht er (onverhoopt) in de toekomst weer iets zijn, laat het ons weten en dan gaan wij je direct helpen.