Vraag

slecht bereik buitengebied Berg en Dal

  • 18 July 2020
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Beste Medewerker,

 

Al jaren kom ik regelmatig op een camping in Berg en Dal, al jaren is de internet verbinding op de mobiele telefoon zeer slecht. De camping ligt in een kuil en er zijn veel bomen die het signaal mogelijk blokkeren. Wat kan ik concreet doen dan wel aanschaffen om een beter signaal te ontvangen?

Vriendelijke groet, 

 

Sjoerd


7 reacties

Hallo @sjoerdsjoerd , als geboren Nijmegenaar weet ik dat Berg & Dal een heel mooie omgeving is, veel plezier daar.

Biedt de camping geen wifi aan?

 

 

Nee Jan, helaas.

Hallo @sjoerdsjoerd is er daar geen wifi punt met de naam KPN, dan zou je die als wifispot kunnen gebruiken, voor KPN-klanten gratis.

 

Ik zal eens kijken, dank je voor de tip.

Reputatie 7
Badge +17

@sjoerdsjoerd Welkom hier! Bedankt voor je bericht :blush:

Zoals te zien op de bedekkingskaart, grenst Berg en Dal aan een ‘verbindingsloos’ gebied. De kans dat het bereik wegvalt is groot. Helaas is hier niets anders aan te doen dan verbinding maken met een wifi netwerk dat bekabeld is aangesloten op ons netwerk. Hier zou de camping eigenaar naar kunnen kijken. 

Dank je wel Lisa. Ik ben een leek op dit gebied. Wat is er precies nodig aan apparatuur en wat zijn de kosten zo'n beetje?

Reputatie 7
Badge +17

@sjoerdsjoerd Wat ik bedoel is een vaste internet aansluiten. Omdat het mobiele netwerk geen oplossing biedt, zou internet via de kabel, zoals je thuis (waarschijnlijk) ook hebt een oplossing zijn. 
Ik weet niet of de camping waar je momenteel verblijft een aansluitpunt aanbiedt voor klanten om een internet abonnement op af te sluiten. Dit kun je navragen bij de camping eigenaar. De camping eigenaar zou ook kunnen overwegen om wifi aan te bieden op de camping. 

Reageer