Vraag

Slecht bereik in Duitsland

• 24 november 2018
  • 5 reacties
  • 286 keer bekeken

Badge
Excuses voor het ophalen van dit (oudere) topic, maar ik zit met hetzelfde probleem. Zit letterlijk net een paar km over de grens hier in Limburg bij Ubach-Palenberg. Maar hier kan ik alleen Vodafone of O2 selecteren, Telekom weigert mijn sim blijkbaar....
Maar zelfs op Vodafone en O2 heb ik maar een E verbinding (2,5G volgensmij).. Dit is gewoon onaceptabel. Ik ben extra van Tele2 naar (een 2x zo duur) KPN gegaan vanwege dat ik een fatsoenlijke verbinding wou hebben als ik hier ben. Mij werd beloofd dat er 4G in het buitenland zou zijn, maar blijkbaar is dat dus weer verkoop onzin om mensen binnen te lokken. Telekom zou hier gewoon 4g moeten hebben, maar die mag ik niet op. Dus zijn jullie goedkoop geweest en hebben jullie geen afspraken met een fatsoenlijke provider in Duitsland gemaakt....

Zou ik om deze redenen nog aub me contract kunnen opzeggen? Want nu betaal ik dus 2x zoveel en heb ik nog altijd dezelfde bagger verbinding als voorheen...

Admin: Bericht afgesplitst van Super traag mobiel internet in Duitsland | KPN Community

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Sausje, Welkom op het forum. Balen dat je nog steeds geen goede verbinding hebt in het buitenland. Zoals je in het andere topic al hebt kunnen lezen hebben wij weinig invloed op de netwerken in andere landen. Ondanks dat snap ik wel dat je graag een goede verbinding wilt hebben. Je ziet Telekom.DE wel tussen de netwerken staan wanneer je handmatig een aanbieder probeert te selecteren? Zou je jouw 06- nummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Ik kan in ieder geval eens in gesprek gaan met mijn collega's van de technische dienst en kijken of we een verklaring kunnen vinden waarom je Telekom.DE niet kan selecteren.
Reputatie 7
Er zijn meerdere topics hier op het forum te vinden t.a.v. deze problematiek waarvan een aantal ook al maanden oud zijn.
Je zou mijns inziens dus mogen verwachten dat KPN ondertussen weet waar de oorzaak hiervan ligt.
Hoi Sausje, het is een bekend probleem dat je met KPN in sommige landen niet of nauwelijks kunt internetten. Er zijn ook al meerdere topics over geweest op het forum. In Duitsland kiest je telefoon meestal O2 (voorkeursnetwerk). Vaak 2g/3g, waarbij er zo goed als geen data doorkomt. Als je handmatig Telekom 4g/ Vodafone 4g/ of O2 4g kiest, schakelt de telefoon vaak heel snel weer terug naar O2, zelfs als die andere netwerken sterker zijn. Als je wel verbinding houdt, werkt het internet vaak niet.
De KPN-klantenservice zegt altijd dat ze niet voor de kwaliteit van buitenlandse netwerken kunnen instaan, dat er in het buitenland vaak geen 4g-dekking is etc etc. Maar als klant zijn we natuurlijk ook niet achterlijk. We snappen best dat er in een afgelegen bos niet altijd 4g-dekking is, maar in de grotere plaatsen is dat er echt wel. Het is ook heel opvallend dat iedereen om me heen fantastisch 4g bereik heeft, dat de netwerklijst vol staat met 4g netwerken, dat mijn werkmobiel (T-mobile) een perfecte verbinding heeft dat ik met mijn KPN-abo niet kan internetten. Een ander toestel helpt ook niet. Het heeft simpelweg te maken met afspraken die KPN heeft met buitenlandse providers, waardoor KPN-klanten een tweederangsbehandeling krijgen.
Als je de topics hierover op het forum leest, zie je dat er nooit een echte oplossing wordt geboden. Het blijft altijd steken bij "we geven het door aan de technische dienst" etc. Overigens is het niet in alle landen even slecht. Mijn ervaring is dat in Duitsland en Luxemburg internetten praktisch onmogelijk is met eem kpn-abo en dat je vrijwel nooit op 4g komt. In België, Frankrijk en Italië kun je wel op 4g komen, maar schakelt hij standaard terug naar 3g. Internetten is mogelijk, met beperkte snelheid. In Zwitserland pakt hij overal 4g en kun je probleemloos internetten.
T-Mobile heeft dit buitenlandprobleem in de genoemde landen niet ( heb voor mijn werk T-mobile), maar als je overstapt, hou er dan rekening mee dat de concurrenten vaak weer hun eigen nadelen hebben.

En KPN: los dit probleem eens op. Ik trap echt niet meer in de smoesjes dat er in het buitenland mogelijk niet altijd 4g is, dat ik bij het raam moet gaan staan, dat ik het toestel moet rebooten, dat het misschien aan mijn toestel ligt etc etc.
Badge
Hoi Sausje, Welkom op het forum. Balen dat je nog steeds geen goede verbinding hebt in het buitenland. Zoals je in het andere topic al hebt kunnen lezen hebben wij weinig invloed op de netwerken in andere landen. Ondanks dat snap ik wel dat je graag een goede verbinding wilt hebben. Je ziet Telekom.DE wel tussen de netwerken staan wanneer je handmatig een aanbieder probeert te selecteren? Zou je jouw 06- nummer en klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Ik kan in ieder geval eens in gesprek gaan met mijn collega's van de technische dienst en kijken of we een verklaring kunnen vinden waarom je Telekom.DE niet kan selecteren.

Hallo Marina,

Klopt, ik zie het idd gewoon ertussen staan maar als ik hem handmatig doe selecteren krijg ik een melding dat mijn sim niet toegestaan is op hun netwerk.

Je mag gerust technische taal bij mij gebruiken, ben zelf volwaardig netwerk/systeembeheerder.

Ik zal de gegevens even aanvullen in mijn profiel.

Maar goed, als dit niet verbeterd kan worden, dan wou ik graag mijn contract opzeggen. Want dit was de enigste reden voor mijn overstap naar KPN van Tele2. Nu betaal ik dus 2x zoveel terwijl ik nog altijd precies dezelfde "rot" verbinding heb.
Badge
Bedankt voor de snelle reactie en oplossing. Echt de kwaliteit die je van de duurste provider van NL kan verwachten.............🙄🙄🙄🙄

Reageer