Beantwoord

Slecht bereik in trein Ams-Den Bosch

  • 21 October 2019
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Op een vergelijkbare post op dit forum was kpn reactie dat trein minder prio heeft dan dichtbevolkte gebieden. Ik verbaas mij over die reactie. Het bereik op mijn trein traject amsterdam - den bosch is dramatisch! En er reizen dagelijks zoveel mensen met de trein op dat traject!

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je reacties

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 October 2019, 08:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Ik verbaas mij over de kpn reactie. Het bereik op mijn trein traject amsterdam - den bosch is dramatisch! En er reizen dagelijks zoveel mensen met de trein op dot traject!

Mooi thema om mee te adverteren voor de concurrenten. Helaas gaat het bij mij om een abo van werk, anders was ik al lang overgestapt.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi GdeRooij, welkom. Omdat je reageerde in een aantal oudere topics hebben we daar een aparte van gemaakt. Ik wil benadrukken dat goed bereik overal onze prioriteit is. Het is alleen zo dat goed bereik in de trein lastiger is. Niet alleen zit je op dat moment in een goed geïsoleerde metalen tube, ook beweeg je met grote snelheid en zijn er vele mensen die allemaal tegelijk gebruik willen maken van het mobiele netwerk. Dat presenteert een aantal obstakels die niet in alle gevallen goed op te lossen zijn. Wat niet wil zeggen dat we niet constant aandacht hebben voor verbetering van ons netwerk. Maar dan kan het toch zijn dat je in bepaalde gebieden of op bepaalde momenten op dit moment een wat slechter bereik ervaart. 

 

Ik quote hieronder ook nog even de reactie van collega Bart uit een van de andere topic waar je eerder in reageerde. 

In dit topic werd een vergelijkbare vraag als die van jou gesteld en ik heb daar destijds een uitgebreid antwoord op geschreven. Dit is voor jou wellicht ook interessant om te lezen. De iets korte versie van wat ik daar schreef is als volgt. We richten onze zendmasten uiteraard op de plaatsen waar de meeste mensen zijn, de bewoonde gebieden en dat zijn over het algemeen niet de gebieden waar een spoorlijn dwars door heen loopt. Verder is het zo dat het signaal van een mobiele telefoon van zendmast naar jouw telefoon wordt gestuurd. Aangezien je in een snel bewegend object zit wordt er ook voortdurend gewisseld van zendmast en dat heeft uiteraard weer een effect op het signaal. Verder zijn treinen bij uitstek goed geïsoleerde objecten, waar een signaal dwars doorheen moet om jouw telefoon te bereiken. Dit heeft vanzelfsprekend ook invloed. Ik kan geen vergelijking trekken met het netwerk van de concullega, wellicht dat het bij een andere provider op bepaalde stukken beter gaat. Ik heb er geen directe oplossing voor. We kunnen en mogen vanzelfsprekend niet overal zo maar zendmasten plaatsen.

 

Er worden hier ook overduidelijke voorbeelden gegeven dat andere providers het veel beter doen onder dezelfde omstandigheden. En dat ervaar ikzelf ook als ik met mensen in de trein zit die wel goed bereik hebben, met andere provider