Beantwoord

Slecht mobiel bereik Bloemendaal

• 21 januari 2018
  • 12 reacties
  • 522 keer bekeken

Sinds de storm afgelopen donderdag is de ontvangst met mijn mobiel belabberd. In huis bijna geen bereik. Buitenshuis 1 streepje. Is er een mast beschadigd in Bloemendaal?

*Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Peterse 23 januari 2018, 16:07

KPN gebeld. Vandaag wordt er groot onderhoud gepleegd aan de zendmast op het kopje ivm de storm. Voor de 31e moeten de werkzaamheden zijn afgerond maar waarschijnlijk zal de oplevering eerder plaatsvinden. Met vriendelijke groet, PSG
Bekijk origineel

12 reacties

Hier ook het zelfde probleem, juist gekozen voor het KPN netwerk omdat dit het enige netwerk is dat een goede dekking geeft in Bloemendaal. Tot enkele dagen geleden slechte dekking of totaal geen bereik in huis.
KPN geef eens een reachtie, en los het probleem op!
Mvg. Pim
KPN gebeld. Vandaag wordt er groot onderhoud gepleegd aan de zendmast op het kopje ivm de storm. Voor de 31e moeten de werkzaamheden zijn afgerond maar waarschijnlijk zal de oplevering eerder plaatsvinden. Met vriendelijke groet, PSG
Reputatie 7
Badge +18
Peterse heeft gelijk. Ik heb dit intern nagevraagd. Er is iets weggewaaid en dat wordt gerepareerd. Ik hoop dat het snel is opgelost!
Mocht er na de 31e nog steeds geen verandering zijn, laat het me weten!

Uiteraard excuses voor de overlast!
Reputatie 5
Badge +7
Als ik me niet vergis stond er een antenne van KPN op een van de masten van de kerkzender Radio Bloemendaal. Net die mast is vorige week donderdag omgegaan tijdens de zeer zware storm. Daardoor kan ook Radio Bloemendaal momenteel niet uitzenden. Volgens de kerkzender is nog niet bekend wat er verder met de mast gaat gebeuren, maar als KPN aangeeft dat er de 31ste een oplossing is zou dit kunnen betekenen dat de mast wordt vervangen, of dat er een andere oplossing is gevonden. Wellicht dat die oplossing er dan ook voor kan zorgen dat ook Radio Bloemendaal weer kan uitzenden.

Piet.
Nog steeds geen goed bereik in Bloemendaal Noord. We zijn onbereikbaar voor kennissen en familie.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Ap,

Ik heb voor jou het persbericht hieronder geplakt. Ik vermoed dat dit nog best even kan duren. Ik hooop uiteraard dat we zo spoedig mogelijk een nieuwe mast neer kunnen zetten.

Verminderd mobiel bereik Bloemendaal.
Sinds 18 januari 2018 kan in Bloemendaal met name binnenshuis verminderd mobiel bereik via 2G, 3G en 4G worden ervaren.

Waarom minder bereik?
De mast in de tuin van de Hoge Duin en Daalseweg 21 is omgewaaid. Het ziet er niet naar uit dat deze mast snel kan worden vervangen.

Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik?
Het is mogelijk dat je met name binnenshuis problemen ondervindt met bellen, sms’en en mobiel internetten (gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen, lage datasnelheid). Uiteraard kun je ook gebruikmaken van het vaste netwerk en van je Wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 1-1-2 blijft in ieder geval via vaste verbindingen bereikbaar.

Hoe lang gaat dit duren?
We doen ons uiterste best zo spoedig mogelijk een alternatieve locatie te vinden voor een andere mast. We verwachten dat dit enige tijd zou kunnen gaan duren. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn.

KPN blijft het netwerk vernieuwen!
Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie. De ontwikkeling van het mobiele netwerk is voortdurend in beweging en wij proberen zoveel mogelijk te zorgen dat je altijd goed mobiel kunt bellen en internetten. Door verschillende omstandigheden kan het bereik echter soms tijdelijk verminderen.

Reputatie 2
Badge
Hoi Ap,

Ik heb voor jou het persbericht hieronder geplakt. Ik vermoed dat dit nog best even kan duren. Ik hooop uiteraard dat we zo spoedig mogelijk een nieuwe mast neer kunnen zetten.

Verminderd mobiel bereik Bloemendaal.
Sinds 18 januari 2018 kan in Bloemendaal met name binnenshuis verminderd mobiel bereik via 2G, 3G en 4G worden ervaren.

Waarom minder bereik?
De mast in de tuin van de Hoge Duin en Daalseweg 21 is omgewaaid. Het ziet er niet naar uit dat deze mast snel kan worden vervangen.

Wat betekent dit voor jouw mobiele bereik?
Het is mogelijk dat je met name binnenshuis problemen ondervindt met bellen, sms’en en mobiel internetten (gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen, lage datasnelheid). Uiteraard kun je ook gebruikmaken van het vaste netwerk en van je Wifi-aansluiting (tenzij je een mobiele router hebt). Het alarmnummer 1-1-2 blijft in ieder geval via vaste verbindingen bereikbaar.

Hoe lang gaat dit duren?
We doen ons uiterste best zo spoedig mogelijk een alternatieve locatie te vinden voor een andere mast. We verwachten dat dit enige tijd zou kunnen gaan duren. Daarna zal de bereikbaarheid (dekking) weer op het vertrouwde niveau zijn.

KPN blijft het netwerk vernieuwen!
Wij bieden onze excuses aan voor mogelijk ongemak dat je ervaart door deze tijdelijke situatie. De ontwikkeling van het mobiele netwerk is voortdurend in beweging en wij proberen zoveel mogelijk te zorgen dat je altijd goed mobiel kunt bellen en internetten. Door verschillende omstandigheden kan het bereik echter soms tijdelijk verminderen.

Waar zijn deze berichten tegenwoordig te vinden? Vroeger op jullie site kon je alle verstoringen zien maar dat is niet meer mogelijk?
Reputatie 5
Badge +7
Het gaat dus inderdaad om de mast van de kerkzender Radio Bloemendaal waarop de KPN-antenne voor mobiele telefonie en internet stond, zoals ik in een eerdere posting al schreef. Volgens Radio Bloemendaal kan het nog wel even duren voordat er een nieuwe mast wordt geplaatst, hoewel het ook mogelijk is dat er zelfs geen nieuwe mast terugkomt. De kerkzender heeft namelijk een convenant met de gemeente Bloemendaal en omwonenden dat de radio-uitzendingen via deze mast uiterlijk in 2019 zullen worden beëindigd. Nu voor die korte tijd een nieuwe mast neerzetten lijkt dan ook niet logisch. Daarover heeft Radio Bloemendaal echter nog geen besluit genomen. Het lijkt dan ook voor de hand te liggen dat KPN op zoek gaat naar een andere locatie voor het plaatsen van hun antenne.

Piet.
Mijn vrouw en ik maken veel gebruik van de mogelijkheid om te ‘ thuiswerken’. Wij zijn nu voor relaties en collega’s onbereikbaar. Om nu naar buiten te rennen om te bellen en gebeld te worden met je dossiertje is geen optie in de regen of anderszins. Is er nog sprake van enige compensatie, vooral nu het langer schijnt te gaan duren.? GRATIS EN ONGEVRAAGD ADVIES VOOR KPN: Op het terrein van het voormalige Provinciaal Ziekenhuis verschijnen over enige tijd honderden woningen en appartementen. Misschien een idee voor KPN daar een mast te plaatsen. Dan is er direct een goede dekking voor heel Bloemendaal Noord.
Als KPN er een stel -tevreden- klanten bij wil hebben en/of behouden is dat zeker het overwegen waard, wat mij betreft.
.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Ap. Dat is bijhoorlijk zuur op deze manier kan ik me voorstellen. Dank voor je suggestie: De praktijk is helaas vaak wat grilliger. Zo'n mast ( en de plaatsing daarvan ) brengt een heleboel adminsitratieve issues met zich mee. Het is met een handdruk tussen een opzichter en KPN niet beklonken Hier horen tig vergunningen en afspraken bij waar de gemeente en andere parijten ook een zegje in hebben. Onze mensen zullen hier ongetwijfeld druk mee bezig zijn maar dit zal tijd kosten.

@avalon: Je zou hier via de storingschecker ( postcode ) terecht moeten komen. Zo te zien werkt dat nu niet goed. Ik heb het direct doorgegeven.

Sinds 18 januari (de storm) geen bereik, kreeg een chocoladereep en een fietslampje met lege batterijen van KPN. Aardig maar een zeer schrale geste. Als de mast weer is opgebouwd heb ik liever onze abonnementskosten terug met terugwerkende kracht tot 18 januari.
Reputatie 7
Badge +18
Ik snap het Een reep is lekker en dat van die fietslamp moeten we maar snel vergeten ;-)

Ik weet niet of KPN hier centraal iets voor gaat regelen. Dat zullen we eerst even moeten afwachten. Ik heb je tevens een privébericht
gestuurd. Kun je daar op reageren?

Reageer