Beantwoord

Slecht mobiel internet in de trein

  • 13 June 2019
  • 2 reacties
  • 420 keer bekeken

Dag Tieske,

Al een jaar of 15 klant bij KPN maar ben inmiddels ook redelijk geneigd om naar andere providers te kijken.

Ik reis sinds kort dagelijks vanaf Ede tot Amsterdam Arena, ik heb nauwelijks internet tussen Arena en Utrecht, vervolgens tussen Utrecht en Ede ook bijzonder slechte verbinding, op korte stukken wel eens sporadisch 4G+ maar voornamelijk H wat volgens mij staat voor HelemaalGeenVerbinding.

Anyway ik kan mij herkennen in je verhaal, ik betaal 75 euro per maand voor een mobiel abonnement wat mijn dagelijkse commute dragelijker moet maken echter is het mij momenteel voornamelijk mijn offline Spotify playlist en naar buiten kijken het vermaak waar ik 75 euro voor betaal.

Anyway, kans dat er wat aan gaat gebeuren lijkt me nihil, er is altijd wel een verhaal te verzinnen waarom het niet kan of dat het aan iets aan de kant van de klant ligt.

Werk ze allemaal en bedankt voor het luchten.

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van dit topic]
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 June 2019, 13:55

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @dAnticevic, Welkom op het forum. Op het forum kun je altijd je verhaal kwijt. We snappen als geen ander dat je in de trein een goede netwerk verbinding wilt hebben. Gelukkig lukt dit ook bijna altijd in grote delen van Nederland. Maar je vraagt je af; waarom heb je dit dan niet tijdens je treinreis?

Het heeft in elk geval niets te maken met je mobiele nummer en met je instellingen, ik kan je wel de meest waarschijnlijke verklaring geven. Je ontvangt het signaal van de dichtstbijzijnde zendmast in de buurt. Die zendmasten staan uiteraard gericht op de gebieden met de meeste inwoners en in de regel dus niet op het gebied waar de treinen doorheen rijden. Dat zal ook op jouw traject het geval zijn. Ook de afstand van jouw telefoon tot een zendmast is belangrijk. Hoe dichter je bij een zendmast bent, hoe beter je bereik zal zijn. Jij staat echter niet stil. Je zit in een behoorlijk snel bewegend object, dus je telefoon ‘springt’ voortdurend van de ene zendmast naar de andere. Dat is al een factor die invloed kan hebben op het signaal. Daar komt nog bij dat je in een trein zit: een behoorlijk goed geïsoleerd object. Het mobiele signaal moet dus ook nog door de trein zelf heen om jouw telefoon te bereiken.

Deze factoren kunnen de nodige invloed hebben. Een optimale verbinding garanderen over een traject in een trein kan ik niet. Daarvoor spelen te veel factoren mee. Een oplossing heb ik dus niet, maar hoop wel dat het de oorzaak van een slechte verbinding je nu duidelijk is.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @dAnticevic, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later toch nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer