Beantwoord

Slechte bereik in Duitsland

• 11 juli 2018
  • 4 reacties
  • 1951 keer bekeken

Was voor een paar dagen in de buurt van Bremen in Duitsland. De hele tijd internet slecht of zeer traag.
Provider was O2 kreeg meestal links bovenin een goed signaal met O2 E en af en toe kort G3 en G4 te zien
Gisterochtend om 7 uur meerdere keren gebeld naar 1200, werd direct opgenomen. Meerdere keren verzocht om de iPhone SE te restten, dit hielp niet, na ruggespraak van de medewerker stond bij instellingen "Mobieledatanetwerk" APN Internet xx, dit diende APN portmmm.nl te zijn!
Begreep dat dit sinds een paar weken veranderd diende te worden! Echter dit hielp ook niet. Daar de netwerkmedewerkers pas na 8 uur aanwezig waren, verzocht om dan terug te bellen. Weer gebeld, neen ik kan u niet doorverbinden, na ruggespraak is vanuit KPN een reset gedaan, Dit hielp 5 minuten, Net over de grens in Nederland werkte het weer.
Al met al niet zo blij met KPN. Begrijp dan ook niet dat KPN (gezien de vele klachten) nog zaken doet met O2, of is dit dat O2, E-Plus van KPN heeft overgenomen. Met mijn oude Vodafone abon. nooit problemen gehad,

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marina_ 12 juli 2018, 16:07

Hoi Martin en Leppie, Als je in een ander land komt roam je automatisch in op een voorkeursnetwerk. Dit betekent niet dat je daar aan gebonden bent: je kunt handmatig ook een andere beschikbare provider selecteren zoals Vodafone of Telecom.de. Misschien werkt het dan al beter. Bereik in het buitenland werkt niet anders dan bereik in Nederland. Het signaal gaat via een zendmast naar jouw telefoon. De dekkingsgraad wordt dus bepaald door de hoeveelheid van de zendmasten en de richting waarin ze zijn geplaatst. Hou er rekening mee dat dit in niet alle landen zo breed beschikbaar is. Op de nodige plaatsen zul je het met 3G moeten doen. Wanneer 4G niet optimaal is, kun je 4G via de instellingen uitschakelen waardoor je verbinding krijgt met 3G. Misschien heb je hierdoor al een betere verbinding. Ik hoor graag jullie bevindingen.
Bekijk origineel

4 reacties

Nou, hetzelfde als ik dus, en meer mensen, hier ook maar even kijken of er een oplossing komt. Even leek het goed te gaan door de telefoon op alleen 3G te zetten, maar dat was maar even. Op veel plekken heb je dan helemaal geen ontvangst meer. Dan heb je nog minder. Als ik 4G heb lijkt het wel wat sneller te gaan nu.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Martin en Leppie, Als je in een ander land komt roam je automatisch in op een voorkeursnetwerk. Dit betekent niet dat je daar aan gebonden bent: je kunt handmatig ook een andere beschikbare provider selecteren zoals Vodafone of Telecom.de. Misschien werkt het dan al beter. Bereik in het buitenland werkt niet anders dan bereik in Nederland. Het signaal gaat via een zendmast naar jouw telefoon. De dekkingsgraad wordt dus bepaald door de hoeveelheid van de zendmasten en de richting waarin ze zijn geplaatst. Hou er rekening mee dat dit in niet alle landen zo breed beschikbaar is. Op de nodige plaatsen zul je het met 3G moeten doen. Wanneer 4G niet optimaal is, kun je 4G via de instellingen uitschakelen waardoor je verbinding krijgt met 3G. Misschien heb je hierdoor al een betere verbinding. Ik hoor graag jullie bevindingen.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Martin en Leppie, Ik heb geen reactie meer van jullie gezien dus ga ik ervan uit dat jullie geen vragen meer hebben. Als er toch nog iets onduidelijk is, laat het mij dan gerust weten. Dan licht ik het nog toe.
Handmatig op bijvoorbeeld provider Vodafone of Telecom.de zetten is niet zinvol en zeker niet gewenst.
Dit daar je nooit weet weet of de dan gekozen Duitse provider altijd o.a een goede dekking heeft.
Heeft deze geen goed dekking en je merkt dat, dan dien je weer handmatig een andere provider te gaan kiezen. En dat is als je onderweg bent geen optie en zeker niet als je in de auto rijd.

Vraag is het mogelijk dat ik in Duitsland O2 uitsluit als provider??
Heb een iPhone

Reageer