Beantwoord

Slechte dekking in de trein

  • 28 February 2019
  • 27 reacties
  • 1639 keer bekeken

Blijkbaar KPN hebt serieuze problemen met zijn dekking in treinen en spoorgebieden.

Mijn contract is paar dagen geleden begonnen en ik ben ook al erg teleurgesteld. Op traject Den Haag - Zwolle via Utrecht en Zwolle - Den Haag via Ams, Schiphol en Leiden ervaarde ik erg slecht bereik. Ik bedoel ik kon niet een normal gesprek voeren, let alone internetten!

4G had ik alleen op enkele plekken rond de grote steden (muv Utrecht Centraal - maar daar is een bekende gat) en niet meer dan 2 streepjes, daarnast heb ik constant omwisselen tussen 3G, 2G en helemaal geen data verbinding en toch met erg slecht bereik van 2 streepjes (iPhone 7) gehad.

Ik ben net overgestapt van T-mobile en daar heb ik bijna geen problemen met mijn bereik op reis gehad. Bijna altijd 4G of 3G met acceptabele signaal sterkte en snelheid gehad en mijn telefoongesprekken werden niet zo vaak verbroken! Dat is serieus niet nakomen van jullie kant van onze overeenkomst. Ik begrijp een slechtere bereik vanwege de hoge snelheden, maar ongebruikelijke netwerk begrijp en accepteer ik niet! Ik voel me als ik krijg niet wat ik betaal voor... dat is zeker niet de meest stabiele mobiel netwerk in Nederland, zoals gereclameërd! In 2019 al is het niet serieus dat het zo slecht kan zijn!

Ik hoop jullie kunnen iets doen, want deze situatie is BE - HOOR - LIJK en helemaal niet verwacht door een telekom met zo’n lange geschiedenis!

Groeten,
Aleksan

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 March 2019, 12:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @tgyy, wat vervelend dit 😞. Ik wil hier graag een melding van maken bij onze technische dienst, dan kunnen mijn collega's dit onderzoeken. Ik wil dan op zo kort mogelijke routes weten wat je precies ervaart. Wat zie je in je beeldscherm? Valt 3G/4G weg en/of kan je niet meer bellen/internetten?
Ha @Marcia_ Dit lijkt ook verdacht veel op mijn issue: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/welk-type-voorkeursnetwerk-469105.
Hoi @Marcia_,

Bedankt voor je reactie!

Hier een beeldscherm foto van gisteren op mijn route naar Utrecht waar ik veel keren slechte bereik heb ervaard (deze foto is uit het gebied ergens tussen DHC en Gouda)


In de station Den Haag Centraal was het ook zo'n situatie waardoor heb ik geen internet gehad en dezelfde slechte bereik. Ik durfde niet te bellen deze keer...

Wat nog intreressanter is is dat de traject tussen Utrecht en Zwolle met de Sprinter gisteren was eigenlijk goed qua bereik. Maar toch nog bereik problemen tussen Den Haag en Utrecht gehad.
Mijn terugreis was via Amersfoort en Utrecht en was vrij laat in het avond - daar met paar situaties was het bereik acceptabel.

Mijn eerste probleem komt van eergisteren toen ik op reis naar Zwolle via Utrecht heen en terug Zwolle-Den Haag via Amsterdam was (wel de eerste reis met de nieuwe abo). Daar kreeg ik de bovengenoemde behoorlijke dekking met verlies tot helemaal geen data verbinding en mijn gesprekken waren meerdere keren afgebroken, altijd in verband met uitvallende dekking.

Als er nog informatie nodig is, zeg het maar. Vandaag moet ik naar Amsterdam - ik ben best wel benieuwd hoe zou het gaan en zal voor je volgen hoe gaat het toch nog.

Bedankt nogmaals voor je reactie en wil te helpen!

Groeten,
Aleksan
Reputatie 7
Badge +30
@tgyy ik ga een ticket voor je aanmaken. Binnen 5 werkdagen wordt er contact met je opgenomen hierover.

@EnnoJH, welkom! Het lijkt erop dat we jouw topic over het hoofd hebben gezien. Sorry daarvoor! Ik reageer er zo op 🙂
Reputatie 7
Badge +30
@tgyy heb je inmiddels contact met onze technische dienst? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten.
Ik heb sinds een maand KPN en reis al jaren op traject Den Haag - Leiden. Nooit problemen gehad voor KPN. Sinds KPN NOOIT 4G in trein en 3G dat zo traag is dat het onbruikbaar is. Om te huilen.....
Zelfde hier....
Ik heb sinds een maand KPN en reis al jaren op traject Den Haag - Leiden. Nooit problemen gehad voor KPN. Sinds KPN NOOIT 4G in trein en 3G dat zo traag is dat het onbruikbaar is. Om te huilen.....
Badge
@Maart75 Het is idd nog steeds om te huilen. Welke provider had je hiervoor waarmee het wel goed ging?
Badge
Zie ook: Slechte 4G dekking Schiphol-Leiden

En: Slechte dekking in de trein
Telfort, wat gewoon hetzelfde netwerk zou moeten zijn, dus dat is erg vreemd. Echt op ‘t moment dat ‘t KPN werd ging ‘t mis.....
Badge
@Marcia_ Dit is toch wel een interessant gegeven om te laten onderzoeken lijkt me!
Reputatie 7
Badge +30
Dat is zeker interessant! Welkom, @Maart75! Ik heb je berichtje uit het andere topic ook even hiernaar verplaatst. Ik wil graag een ticket aanmaken voor de collega's bij de technische dienst om dit uit te laten zoeken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ook heb ik wat inhoudelijke informatie nodig. Wil je reageren op het privébericht wat je van me krijgt?

@JabberJay hebben mijn collega's van de technische dienst niets voor jou kunnen betekenen?
Badge
Hi @Marcia_ Dankjewel dat je hier achteraan gaat.
Helaas is er nooit contact opgenomen. Overigens betwijfel ik ook wel of ze iets kunnen betekenen, als het met de dekking te maken heeft.
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem! Ik verwacht ook niet dat er direct iets aangepast kan worden, echter: als we het niet melden, lijkt het net alsof er niets aan de hand is. Ik kan überhaupt niets vinden van een collega van de technische dienst, dus ik vraag me af of mijn 'klacht' destijds goed is aangekomen bij ze. Excuses hiervoor.

Als je wilt, kaart ik het opnieuw aan. Wel is het zo dat ze dan opnieuw logs nodig hebben over de laatste 7 dagen. Ben jij in de gelegenheid om de aankomende 7 dagen opnieuw bij te houden rond welk station je waar precies tegenaan loopt en daarnaast wat er gebeurt in je scherm? (3G/4G/hoeveel streepjes/foutmelding qua internet)
Badge
Hi @Marcia_ Yes, ga ik doen en zal het hier posten.
Badge
@Marcia_ Hierbij de screenshots. Dit zijn niet alleen plekken waar het even wegvalt; het is om te laten zien dat het dus om het hele traject Den Haag Laan v. NOI t/m Amsterdam Centraal gaat. Rechtsbovenin is te zien dat het H+ is. En nog een screenshot van Google met de melding dat ik zgn offline ben, om maar te laten zien dat H+ niets doet. Het gebeurt niet altijd, soms heb ik wel 4G op bepaalde stukken, maar wel heel vaak.

Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels opnieuw een klacht voor je aangemaakt en er moet binnen 5 werkdagen contact met je opgenomen worden!

@Maart75 mocht ik voor jou nog iets kunnen doen, laat je het weten?
Badge
Hi @Marcia_, er is weer geen contact opgenomen...
Reputatie 7
Badge +30
Ha @JabberJay goed dat je het meldt! Ik zie dat de verwerkingstermijn inmiddels bij 10 werkdagen ligt, dus wil je het nog een weekje afwachten? Sorry! 😞
Badge
Hi @Marcia_, ik heb nog niemand gesproken. Ik ben gister wel 1x anoniem gebeld, maar toen kon ik niet opnemen. Daarna ben ik niet meer gebeld.
Reputatie 7
Badge +30
Wat ontzettend vervelend dit.. Ik ga er opnieuw voor je achteraan, excuses!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb nog niets gehoord en ik ga er ook vanuit dat dit niet onze technische dienst was: ik zie namelijk nog geen melding dat de klacht is opgepakt. Het wordt helaas steeds drukker bij onze technische dienst, dus ik ben bang dat je nog even zult moeten wachten. Ik blijf het monitoren!
Badge
Reactie per sms van de Technische Dienst:

Beste klant, u ontvangt deze sms n.a.v. uw klacht op ons forum over de dekking op stations en treintrajecten. Mede door uw klacht en vele anderen zijn wij in samenwerking met o.a. prorail al een tijdje bezig met onderzoek en verbetering van de dekking (landelijk). Dit is helaas niet van vandaag op morgen opgelost en we willen u daarom dan ook vragen om uw geduld. We zijn altijd bezig ons netwerk te verbeteren en te optimaliseren maar we hebben te maken met meer partijen zoals in dit geval bijvoorbeeld prorail maar ook land/ gebouw eigenaren waar we onze masten graag neer willen zetten. Daarnaast dienen meerdere gemeentes mee te werken qua vergunningen en ook omwonenden hebben invloed op eventueel te plaatsen masten. M.a.w. we willen heel graag voor onze klanten het beste netwerk bieden en ook overal maar er zijn meer partijen betrokken die een vinger in de pap hebben. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd, m.v.g. Alex ** KPN Mobiel TD.

Er is geen mogelijkheid om erop te reageren per sms.

@Marcia_ Kan er niet op korte termijn gekeken worden waarom Telfort met het KPN netwerk geen problemen geeft? Dit zou nl niet per sé hoeven betekenen dat er meer masten bij moeten komen, wat natuurlijk een jarenplan is.

Admin: naam collega verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat je inmiddels bericht hebt gekregen! Ik heb te weinig technische kennis om hier iets zinnigs over te zeggen, maar ik weet wel dat we dit heel serieus nemen. Je mag er dan ook vanuit gaan dat men dit meeneemt in het onderzoek, ik heb het namelijk expliciet vermeld in de klacht die ik voor je had aangemaakt. Jammer dat we op dit moment niets concreets voor je kunnen betekenen!
Badge

Zeker jammer. Om deze reden ga ik in februari overstappen naar een andere provider.