Beantwoord

Slechte mobiele dekking in Duitsland

  • 7 July 2020
  • 10 reacties
  • 2677 keer bekeken

Telkens als ik in Duitsland kom heb ik geen internet. Er staat alleen maar E

Je kunt niet eens een ander netwerk kiezen. Zelfs dat kan het netwerk niet vinden!

Heel vervelend, vooral omdat het wel wordt toegezegd door KPN dat er in heel Europa dekking is.

Zacht gezegd is hetĀ erg vervelend dat je dan niet eens een app kunt openen of een betaling kuntĀ checken.

Wat gaat KPN daar aan doen?

Ā 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 9 July 2020, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Wat kan kpn doen is dan de vraag. Je bent te gast op een Duits netwerk. De dekkingsgraad in Nederland is bijna 100%. Dat is in veel landen wel anders.Ā 

Het gaat niet om de dekkingsgraad in Nederland, wel om het zeer slechte bereik in een Europees land. Hoewel de dekkingsgraad in Nederland zeker geen 100% is maar daar gaat het nu niet over.

Inderdaad ben ik daarĀ dan te gast, maar KPN geeft aan dat ik gebruik kan maken van o.a. internet in heel Europa.

Het is wel zo handig dat KPN dan op de hoogte gebracht wordt dat dat niet het geval is.

Zoals aangegeven kan ik niet eens een ander netwerk kiezen.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @I. Koster, wij geven aan dat je in heel de EU gebruik kunt maken van je gewone bundel. Dit houdt in dat je, waar je ook bent binnen de EU, zonder extra kosten kunt internetten, smsā€™en en bellen.Ā 

Zodra je de grens over gaat, maak je geen gebruik meer van onze KPNĀ zendmasten en ben je afhankelijk van de aanwezige netwerken van buitenlandse providers. In Nederland zijn we redelijk verwend wat het mobiele netwerk betreft, vrijwel elke Nederlandse provider biedt een 100% dekking. In veel andere landen, Ć³Ć³k in Duitsland, is dat niet het geval. Wij zeggen dan ook absoluut niet toe dat er in heel Europa dekking is, want dat is niet het geval en ligt daarnaast volledig buiten onze invloedssfeerĀ :wink:

Ik ben zelf ook regelmatig in Duitsland en het verschilt behoorlijk of je voornamelijk onderweg bent op de snelweg (bijna nergens goed bereik) of juist in een stad bent (vaak wel erg goed bereik via diverse providers). Waar bevind jij je nu precies? Als dat niet in een bevolkt gebied is, is de kans aanwezig dat er daar gewoon Ć©cht geen netwerken beschikbaar zijn. Even ter controle: je hebt roaming wel aan staan in je toestel? Als die optie niet aan staat, geef je je toestel geen toestemming om op zoek te gaan naar buitenlandse netwerken, dit is dus wel erg van belang.

Ā 

Hallo Maja,

op dit moment ben ik weer in Nederland.

Ik heb zowel in landelijk gebied als in een stad (Essen) slecht bereik. Ik vind het vooral vervelend dat het blijkbaar zo langzaam is dat ik ook geen andere provider kan proberen. Mijn man heeft ook KPN maar had afgelopen dinsdag wel internet. We stonden naast elkaar. Beide een iPhone, mijn toestel 1 jaar jonger, beide roaming aan.

Eerder hielp het om de telefoon uit en weer aan te zetten, maar dat hielp ook niet de laatste keren.

Ik begrijp dat ik ermee moet leren leven šŸ˜‰
Wel frustrerend hoor.

Fijne dag šŸ‘‹Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb zowel in landelijk gebied als in een stad (Essen) slecht bereik. Ik vind het vooral vervelend dat het blijkbaar zo langzaam is dat ik ook geen andere provider kan proberen. Mijn man heeft ook KPN maar had afgelopen dinsdag wel internet. We stonden naast elkaar. Beide een iPhone, mijn toestel 1 jaar jonger, beide roaming aan.

Hmm, dit is toch wel een beetje vreemdĀ :thinking: Het klinkt nu haast alsof er iets niet helemaal pluis is met jouw toestel, zeker aangezien het herstarten van je toestel er eerder nog voor gezorgd heeft dat je wĆ©l internet had.Ā  Of dit inderdaad iets van het toestel is, zouden jullie controleren door de volgende keer dat jullie samen in Duitsland zijn, even tijdelijk van toestel te wisselen. Als jouw simkaart in zijn toestel wĆ©l gewoon een goed verbinding heeft, terwijl zijn simkaart ineens niet meer kan verbinden in jouw toestel, dan zal het toestel zelf de beperkende factor zijn.

Badge

Misschien een handigheidje even netwerken op handmatig zetten anders wil hij elke keer de voorkeur pakken. Dit red mij altijd in Duitsland en ja daar is het gewoon belabberd die 4 g hoop met 5g beter te gaan . Daar hameren ze bij de regering ook op. OOh ja 4g Zweden is van uitmuntende kwaliteit zelfs tot in de verste uihoeken van het land zoals in het hoge noorden. het kan dus wel allemaal

Ik begrijp dit geklaag niet. Als je in het buitenland bent, ben je afhankelijk van het netwerk wat daar aanwezig is. Lijkt mij niet zo moeilijk. En Duitsland heeft nu eenmaal een veel slechtere dekking dan Nederland is ook mijn ervaring en daarnaast overal te vinden op internet. Daar kunnen de Nederlandse providers niets aan doen natuurlijk.

Badge

Ik begrijp dit geklaag niet. Als je in het buitenland bent, ben je afhankelijk van het netwerk wat daar aanwezig is. Lijkt mij niet zo moeilijk. En Duitsland heeft nu eenmaal een veel slechtere dekking dan Nederland is ook mijn ervaring en daarnaast overal te vinden op internet. Daar kunnen de Nederlandse providers niets aan doen natuurlijk.

Als je niets nieuws toe te voegen hebt dan kun je je beter van commentaar onthouden.

Ik kan er ook niets aan doen dat jij het vermogen niet hebt de boodschap te begrijpen.

Jouw bijdrage is overigens ook niet bijster behulpzaamĀ 

Badge

wat ik al zei niets nieuwsĀ