Beantwoord

Slechte verbinding tussen Leiden en Schiphol?

Reputatie 1
De laatste tijd (al een paar maanden; sinds activeren van 4G netwerk?) is mijn dataverbinding in de trein tussen Leiden en Schiphol erg slecht. Vaak valt mijn toestel (Samsung Galaxy S4, 3G abonnement, geen LTE) terug op edge of heb ik helemaal geen datadekking. Ook tijdens telefoneren valt de verbinding weg, wat voorheen niet het geval was.

Op andere plekken in Nederland werkt 3G/HSPA prima, het ligt dus niet aan mijn toestel.

Is er iets bekend over slechtere dekking in het gebied boven Leiden?

Mvg,

Peter

icon

Beste antwoord door PeterHaartsen 16 oktober 2013, 14:16

Wellicht is het een probleem met de Samsung Galaxy S4. Ik las hierover eea op internet. 

Ik heb in mijn instellingen (verbindingen => meer netwerken => mobiele netwerken => netwerkmodus) nu ingesteld dat ik alleen WCDMA (=3G) gebruik.

De telefoon sprinkt nu niet meer terug naar Edge of GPRS (zijnde GSM) en blijft keurig op 3G of HSPA/HSPA+. Bovendien kan ik de hele treinreis tussen Leiden en Schiphol internetten!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Wellicht is het een probleem met de Samsung Galaxy S4. Ik las hierover eea op internet. 

Ik heb in mijn instellingen (verbindingen => meer netwerken => mobiele netwerken => netwerkmodus) nu ingesteld dat ik alleen WCDMA (=3G) gebruik.

De telefoon sprinkt nu niet meer terug naar Edge of GPRS (zijnde GSM) en blijft keurig op 3G of HSPA/HSPA+. Bovendien kan ik de hele treinreis tussen Leiden en Schiphol internetten!

Reageer