Smartwatch GPS locatie klopt niet

  • 8 January 2020
  • 5 reacties
  • 3214 keer bekeken

Goedenmorgen.

Ook ik heb een horloge met tracker aangeschaft voor mijn dochter. Simkaart aangeschaft weliswaar geen prepaid maar alles werkt behalve de tracker. De locatie klopt totaal niet. Er wordt door de verkoper gezegd dat dit aan de provider ligt of aan het tegoed. Voldoende internet bijna 5gb moet meer dan genoeg zijn lijkt mij. 

Zouden jullie er eens naar willen kijken of het eventueel aan de instellingen ligt? Ik voel me best een beetje bedonderd door het bedrijf die mij de smartwatch for kids heeft verkocht en probeert het af te dompelen.

Alvast bedankt! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Marsha, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Dit heeft te maken met hoe de horloge de locatie bepaalt. Via GPS of via het netwerk: GPRS/3g/4g etc. Via GPS zou dit goed moeten gaan. Via het netwerk minder. Dit komt doordat de locatie wordt bepaald door de locatie van de mast(en) waarmee je horloge is verbonden, niet nauwkeurig dus. Heeft je horloge wel een GPS functie? Om welke gaat het precies? Merk en modelnummer. Dan kan ik ook even meekijken. 

 

Uiteraard een horloge uit China denk ik via smartwatch-4-kids.nl 

Ze zeggen dat er een gps functie opzit maar dit betwijfel ik ten zeerste. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet het om eerlijk te zijn niet, de naam van die horloges wekt wel de indruk dat dit aanwezig zou moeten zijn maar in de handleiding of op de website kan ik niet echt een overzicht vinden van de specificaties of de instellingen van het menu. Ik zou niet weten hoe ik je hiermee verder kan helpen. :( 

Ik lees steeds over APN instellingen weliswaar met prepaid. Kan het toch eventueel bij mij ook niet van toepassing zijn? 

Reputatie 7

Dat de GPS coördinaten niet goed geregistreerd worden heeft uiteraard niets die maken met de communicatie over 3g/4g of APN instellingen.

Dat die verkoper zegt dat het aan de provider ligt of aan het tegoed is pure onzin.