Beantwoord

SMS dat limiet in buitenland is bereikt na activeren Voordeellanden bundel

  • 17 July 2019
  • 6 reacties
  • 180 keer bekeken

Ik ben net aangekomen in Kiev, Oekraïne. Op het vliegveld heb ik mijn roaming uit, maar heb direct een voordeellanden buiten EU bundel gekocht voor € 9.99. Het is geactiveerd en ik zet mijn roaming aan.
2 minuten later krijg ik dit bericht:
"Beste klant, u hebt 80% van uw limiet van 60,50 euro voor internet buiten de EU gebruikt. Bij 100% sluiten we ter bescherming uw internet buiten de EU voor de rest van de maand af. Kijk op kpn.com/dataroaming voor meer info. Mvg, KPN."

Wat is er mis gegaan?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja 25 July 2019, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Dag @Sleven. Van harte welkom hier. Ik hoop dat je, ondanks die vervelende "verrassing", een fijne reis hebt gehad. Berichten in het buitenland komen soms met wat vertraging binnen, waardoor je de sms-notificaties pas later ontvangt. Het lijkt erop dat je simkaart toch verbinding heeft gemaakt met een netwerk in Oekraïne vóór je het sms'je verstuurde om de Voordeellanden buiten EU bundel te activeren, waardoor er kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Je betaalt in Oekraïne € 2,50 per MB. Je zit dus zomaar aan die 80% van een limiet van € 60,50. 😞

Om uit te zoeken hoe de vork precies in de steel zit, heb ik nog wat aanvullende informatie van je nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode/huisnummer, je 06-nummer en je klantnummer? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik het voor je uitzoeken.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @Sleven. Ik heb je privébericht ontvangen. Bedankt voor het aanvullen van je profiel. Ik heb de verbruiksspecificatie erbij gepakt en zie dat je op 17 juli om 16.19 uur Nederlandse tijd bericht hebt gehad met de tariefinformatie voor Oekraïne. Om 16.21 uur Nederlandse tijd heb je data verbruikt, waardoor je al 80% van de buitenlandlimiet had verbruikt. Ik zie ook dat het sms'je voor Roaming in Voordeellanden daarna is verstuurd (om 16.35 uur Nederlandse tijd). Er is dus in die tussentijd toch verbinding geweest met een netwerk in Oekraïne, waardoor er buitenbundelkosten zijn gemaakt.
Reputatie 7
Badge +24
Sleven, we heben helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ik denk dat in de enkele minuten dat ik mijn roaming aan had, er een paar whatsapp berichten met foto's of filmpjes verstuurd zijn. Liever had ik dat het jullie schuld was, maar het is toch mijn eigen schuld. Bedankt voor jullie hulp!

Vriendelijke groet,

Steven
Reputatie 7
Badge +24
Dat snap ik, wel fijn dat alles duidelijkheid is nu. Graag gedaan uiteraard.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met 2 abonnementen. Bij het aanzetten van mijn mobielen telefoons kwamen er een paar berichten binnen en zat gelijk aan mijn limieten! 1 x 60 euro 1 x 54 euro. Ik vind eigenlijk dat dit niet zou moeten kunnen en KPN de klanten hiervoor extra moet beschermen. Het is eigenlijk onmogelijk om een extra databundel aan te zetten zonder extra kosten, want je moet je roaming aanzetten om dit te verwezenlijken. Voordat je een WiFi verbinding hebt gevonden maak je altijd nog gebruik van roaming. Het is heel makkelijk om te zeggen dat je roaming uit moet laten, maar als je net geland bent in een ander land wil je het thuisfront laten weten dat alles goed met je gaat! 
Mijn vakantie is dus super slecht begonnen met deze toren hoge rekeningen en baal er enorm van.