Vraag

snelheid ver onder de maat

  • 13 February 2020
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

Vandaag een nieuw 4G modem ontvangen voor buitengebied en aangesloten volgens de beschrijving.

met mijn oude modem voor buitengebied de witte Huawei haalde ik een veel hogere snelheid als met nieuwe zwarte uitvoering met twee antennes.

Waardeloos KPN ,  het lijkt  erop dat alleen de kaal koper data verwerkt en via 4G niets binnen komt.

Een zeer ontevreden klant.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Rene, welkom op het forum! Het kan een dag of wat duren voor de snelheid er helemaal is. Dit omdat de wijziging vaak nog niet helemaal compleet is op het moment dat jij het nieuwe modem ontvangt. We zijn nu een paar dagen verder. Hoe is de snelheid nu?

Inderdaad enkele dagen verder en nog steeds geen verbetering,

 

Kaal koper via Experiabox V10, de volgende resultaten:  download 9.20 Mbps, upload 0.73Mbps.

Kaal koper via Experiabox V10 en nieuwe G4 modem:  download 9.21Mbps, upload 0.75Mbps.

Wordt tijd dat jullie een mijn lijn controleren wat er mis gaat.
 

Kon ik mijn “oude G4 “modem nog maar gebruiken, vroeger was alles beter.

Nog steeds heel ontevreden.

 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dit te horen, Rene. Vul je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan check ik de boel hier :)

Done, check de boel maar eens voor mij

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben er ingedoken, Rene. De koperverbinding ziet er goed uit, je haalt de volledige snelheid die op jouw adres mogelijk is (10 Mbit). Dus dat is in orde. Maar dat zou dan, in combinatie met de Sneller Internet Buitengebied ongeveer 40 moeten worden. Dus gaan we kijken naar het 4G modem. 

  • Heb je deze rechtstreeks op een van de vier ethernetpoorten van de V10 aangesloten?
  • Hoe branden de vier lampjes op het 4G modem?
  • Check voor de zekerheid even of de simkaart er goed in zit, die moet een duidelijke klik geven als hij er in gestoken wordt.
  • Controleer, in de Experia Box, of het 4G modem in de lijst met apparaten staat (Sagemcom Broadband), en 192.168.2.252 als IP adres heeft. Dit is een vereiste, als het 4G modem een andere IP adres heeft werkt het niet.