Beantwoord

Tablet met 4G welk soort sim kaart of data abonnement

  • 10 April 2019
  • 10 reacties
  • 3036 keer bekeken

Wil een tablet kopen met 4 g om in de vakantie periode overal kunnen internetten
Buiten deze periode zal ik alleen de wifi gebruiken ( denk ik )

Ik had begrepen dat je ook een 2e sim kaart kunt bij bestellen (op het abonnement van je telefoon )
Is dat aan te raden ?
en zitten daar extra kosten aan of andere nadelen

En kun je een los data -abonnement nemen voor bv 1 maand ?

vincent
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 11 April 2019, 17:25

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Vincent! Welkom op het forum. Je ontvangt tegenwoordig altijd een 3-1 simkaart van KPN, het simkaartje dat je bestelt past dus altijd. Als je een Duo Sim gebruikt kan er maar 1 apparaat tegelijk aanstaan. Niet echt handig als je bereikbaar wilt blijven.
Ben je op dit moment al in het bezit van een tablet en een smartphone? In dat geval kan je ook een mobiele hotspot van je smartphone maken. Je kan dan je mobiele internetverbinding van de smartphone delen met jouw tablet. Op deze pagina bekijken hoe je dit doet. Mocht je hierover nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je!
Hallo Vikash

Heb een smartphone ,maar de tablet moet er nog komen.
Je kunt een maand abonnement afsluiten hiervoor heb een simkaart nodig
Kun je diezelfde sim kaart weer gebruiken als je na een paar maanden weer een nieuwe maand wilt kunnen internetten met 4g. ?
Hoi 83vince - Vincent.


Het gaat om een maandelijks opzegbaar abonnement. Dus behoud je - onderneem je geen stappen behoudt je - wat je hebt en kun je in principe op elk moment weer de sim actief gebruiken.

https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-jaar

Alleen heeft KPN de keuze, sim only 1 en 2 jaar daarna maandelijks opzegbaar of verlengen.

Bij prepaid kan dat wel dan werkt internet iedere keer 30 dagen na aanschaf van een maandbundel.

Stukje informatie
Hallo @Vikash en @83vince en @Dreekuh-53
ik heb ooit eens begrepen dat providers voor data-only-toepassingen, zoals in dit geval de tablet, alleen speciale data-simkaarten uitgegeven mogen worden die beginnen met 097 omdat de mobiele nummers om te bellen aan het eind raken.
Of heb ik nu de klok horen luiden en weet ik (nog) niet (meer) waar de klepel hangt?
Jan-D, jij weet perfect de plaats waar de klepel hangt.😉
Reputatie 7
Badge +21
@Jan-D Het klopt dat 06-nummers alleen voor mobiele telefoons zijn en alle andere apparaten een 097-nummer krijgen. Dit zijn geen speciale SIM-kaarten. Je ontvangt een standaard 3-1 SIM-kaart met een 097-nummer. 097-nummers voor laptops en tablets

Kun je diezelfde sim kaart weer gebruiken als je na een paar maanden weer een nieuwe maand wilt kunnen internetten met 4g. ?
Zodra je een data only abonnement opzegt, is het SIM-kaartje niet meer actief. Bij het aanvragen van een nieuw abonnement zal er automatisch een nieuw SIM-kaart toegestuurd worden.
betekend dat ook dat je ieder keer opnieuw aansluitkosten betaald ?
Reputatie 7
betekend dat ook dat je ieder keer opnieuw aansluitkosten betaald ?
Helaas wel ja, dat wordt een duur grapje. ☹️
In dit geval is een smartphone als hotspot instellen zoals voorgesteld voordeliger of voor 1 maand een prepaid data sim nemen en een mifirouter zeker buiten europa zal een lokale prepaid sim nog wel eens voordeliger kunnen zijn.

Als de 4g optie niet voor werk dus praktisch gebruik nodig is niet doen lijkt mij zal toch ook in de aanschafprijs schelen.

Voor mtm toepassingen ben je hier waarschijnlijk het voordeligst uit voor gebruik in een tablet niet echt.
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer