Te vaak geen 3G op iPhone 5

• 5 september 2013
  • 5 reacties
  • 6218 keer bekeken

Tot januari 2013 heb ik een Iphone 4 gehad,  ik had slechts 40% van de tijd een 3G verbinding had (voor de rest alleen E).  Toen overgestapt op Iphone 5....en helaas niets veranderd. Toen maar een mifi erbij genomen om het risico van geen mobiel internet verder te beperken. Ook dat is helaas geen succes.  Natuurlijk meerdere keren met KPN-gebeld/gemaild....nieuwe sim.. etc etc etc....bottum-line: heb nog steeds een waardeloze verbinding en een te hoog maandbedrag (Iphone5 en Mifi).

In de periode jun12-maart13 ben ik murw geslagen door de KPN.....nu in september 2013 probeer ik het toch maar weer om waar voor mijn geld te krijgen.

Wie weet voor mij een goede aanvliegroute om te komen tot een oplossing (....melden bij helpdesk heeft geen zin...dus graag een ander advies).

Wat ik wil: een redelijk betrouwbare mobiele internetverbinding of anders wil ik dat mijn contractverbroken wordt

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Djos,

Op welke locatie(s) doet dit probleem zich voor? Ik begrijp dat je al eerder contact met onze helpdesk hebt gehad. Is toen ook het mobiele bereik op de probleemlocatie nader bekeken?

Hi,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik woon in Hoorn (postcode 1625) en heb thuist sowieso niet meer dan gprs/2G (net als mijn andere 2 KPN gezinsleden met een Iphone 3 en 5, gelukkig is Wifi de uitkomst...mijn vrouw is TMobile Iphone4 gebruiker en heeft echt altijd 3G).

Probleem bij mij is dus vooral de verbinding in Hoorn.

Daarnaast begeef ik op de as Hoorn - Den Haag (het treintraject)....ook daar nauwelijks geen 3G.

1,5 jaar geleden liet ik mijn gprs/2G ontvangst zien in de HI-winkel in Hoorn (grote Noord), zij vonden het vreemd....ook de KPN winkel meldde mij deze week nog dat zij dit soort problemen niet kennen !?

vergeet antwoord te geven: de KPN checkte of er problemen waren in Hoorn en binnen nog geen 5 seconde was de conclussie dat er geen problemen zouden zijn..

Reputatie 7
Badge +12
http://www.coveragechecker.nl/

Het zou toevallig zijn, maar na het controleren van de dekking in Hoorn lijkt er wel op dat er toch een klein gat is qua bedekking. Mocht u zich daar bevinden of tenminste in de omgeving dan zou dat mogelijk de reden zijn.

Reputatie 5
Badge +6
Zou je mij in een privé-bericht de betreffende mobiele nummers willen sturen? Dan kan ik toch wat meer nakijken dan alleen op basis van een postcode.

Bedankt alvast.

Reageer