Beantwoord

Telefoon steeds van WiFi naar 4G

  • 11 November 2019
  • 3 reacties
  • 258 keer bekeken

Mijn telefoon schakelt sinds een week steeds terug van wifi naar 4g. Andere apparaten houden wel wifi.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Susan_ 15 November 2019, 11:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Wouter van Donselaar, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet fijn dat je steeds moet kijken of je wel gebruik maakt van je WiFi, dit zou automatisch moeten gaan. Hier zijn instellingen voor, op elk toestel, en misschien dat hier iets aan gewijzigd is? Zelf kan ik via instellingen > draadloos en netwerken > Wifi > 3 puntjes rechtsboven > WiFi + kiezen voor de optie 'Automatisch tussen WiFi en mobiele data schakelen om online te blijven. Staat dit bij jou ingeschakeld? Dan kan het zijn dat je WiFi minder sterk is dan je 4G, en 4G het dan overneemt.

Is het ook zo dat je nu helemaal geen verbinding meer krijgt met WiFi? Dan zou ik het even opnieuw instellen op jouw toestel (via onze toestelhulp).


Als je dat niet hebt ingesteld, ben ik benieuwd naar welk toestel je hebt en welke instellingen wél aan staan :slight_smile:  Dan kunnen we op zoek gaan naar een oplossing!

Beste Susan,

Aan de instellingen was niks gewijzigd.

Heb inmiddels telefonisch contact gehad met jullie en ik heb versterkers toegestuurd gekregen. Dit lijkt tot nu toe te helpen..…

Gr

Wouter

Reputatie 7
Badge +21

@Wouter van Donselaar helemaal goed. Fijn om te lezen dat dit lijkt te werken en jouw probleem hiermee oplost! :slight_smile:

Reageer