Toegang tot privé netwerk achter 4g abonnement

• 12 januari 2014
  • 5 reacties
  • 4141 keer bekeken

Deze vraag heb ik ook via mail gesteld. Helaas echter geen response gekregen.

Ik heb een 4g zakelijk abonnement bij u afgesloten. Deze heb ik geïnstalleerd op een fritz!box 6840 LTE. Internet verloopt goed. Echter wanneer ik op afstand in wil loggen op deze router dan krijg ik geen toegang. Met pingen wil hij een keer een reactie geven. Daarna lijkt het of dit ip adres geblokt wordt, want ik krijg daarna geen response meer. Voor mij is deze optie belangrijk omdat ik op afstand in wil loggen om bedrijfsgegevens te monitoren. Graag uw hulp. Bij voorbaat dank.

5 reacties

Bij navraag begrijp ik dat het 4g mobiel netwerk achter een proxyserver zit. Hierdoor is het niet mogelijk om van buitenaf contact te leggen met het privé netwerk. Met een statisch ip adres zou dit wel mogelijk zijn. Is het mogelijk om een statisch ip adres aan te vragen?

Reputatie 6
Badge +1
Een statisch ip adres is niet altijd noodzakelijk om te kunnen inloggen. Volgens mij heeft topicstarter last van dat hij na 1x pingen de server niet kan bereiken, wat in principe gewoon moet willen, lijkt me niet dat elke 10 seconden een IP change plaats vindt vanuit de DHCP server.

Of wordt er gebruik gemaakt van NAT?

Reputatie 5
Badge +6
Om op afstand in te kunnen loggen heb je een statisch IP adres nodig begrijp ik van onze technische dienst. Vooralsnog is het voor het 4G toegangspunt dat je gebruikt helaas niet mogelijk om een statisch IP adres in te stellen en gebruik te maken van deze functie. 

Helaas is dat niet het antwoord op mijn vraag.

Ik kan geen toegang krijgen tot mij netwerk.

Ook niet door op het ip adres te pingen dat ik toegewezen kreeg.

Reputatie 5
Badge +6
Beste Xommoi,

ik heb eerder vandaag een vraag beantwoord die volgens mij over hetzelfde onderwerp gaat. Dit topic is hier te vinden. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan kun je mij dit laten weten. 

Reageer