Toestelinstellingen voor mobiel internet per 1 juni 2017

Reputatie 7
Badge +27
Het is zover: per vandaag kan je met je binnen de gehele EU gebruik maken van je databundel! Moet je hier zelf nog iets voor doen of moet je nog ergens rekening mee houden? Hieronder lees je het!

Moet ik roaming aanzetten in het buitenland?
Ja, dat klopt. Je vindt roaming via de instellingen van je toestel.

Moet roaming aan staan in Nederland?
Nee, dat is niet nodig. Als je vaak binnen de EU reist, kan je er wel voor kiezen om roaming aan te laten staan.

Welke landen vallen binnen de EU?
In het topic over de wijzigingen, kan je zien binnen welke landen je gebruik kunt maken van je databundel.

Ik heb vorige week een EU bundel gekocht, wat gebeurt daarmee?
Deze kan je gewoon nog gebruiken totdat de bundel op is of de 31 dagen voorbij zijn.

Wat als ik naar een land buiten de EU reis?
Je kunt in dat geval nog steeds gebruik maken van onze wereldbundels.

Ik heb laatst de EU-uitbreiding aangeschaft, moet ik die nu uitzetten?
Ook dat gebeurt automatisch, je hoeft hiervoor zelf niets te doen.

12 reacties

Reputatie 2
Helemaal top. Mijn oudste zoon zit voor z'n studie 4 maanden in Duitsland en is erg blij met de wijziging t.a.v. roaming. Hij heeft net roaming op zijn mobiel aangezet.
Erg fijn dat KPN het al per 1 juni doorgevoerd heeft.
Top! Maakt het nog wat uit met welk netwerk ik in het buitenland verbonden ben? Volgens mij pakt mijn telefoon (Samsung S6) altijd automatisch het sterkste signaal.
Reputatie 6
Badge +10
katana schreef:

Helemaal top. Mijn oudste zoon zit voor z'n studie 4 maanden in Duitsland en is erg blij met de wijziging t.a.v. roaming. Hij heeft net roaming op zijn mobiel aangezet.
Erg fijn dat KPN het al per 1 juni doorgevoerd heeft.

Letten we ook wel even op de kleine lettertjes?

Reputatie 6
Badge +10
Danny1977 schreef:

Top! Maakt het nog wat uit met welk netwerk ik in het buitenland verbonden ben? Volgens mij pakt mijn telefoon (Samsung S6) altijd automatisch het sterkste signaal.

Nee, dat maakt niets uit.
Reputatie 2
Clevegt schreef:

Letten we ook wel even op de kleine lettertjes?

Voordat die check van KPN zich aandient is ie alweer thuis, namelijk eind juli. Toch bedankt voor de tip.
Top dat je vanaf nu in de hele EU je bundel kunt gebruiken. Ik heb alleen één vraag:

Bij de link van 'topic over de wijzigingen' staat bijgevoegde foto. Hierop is te zien dat je bij een Basis/Budget abonnement de minuten niet uit je bundel gaan als je vanuit Nederland naar een EU nummer belt. Hiervoor worden dus nog steeds extra kosten in rekening gebracht. Bij een Zorgeloos abonnement gaan de minuten wel uit de bundel.

De vraag is: ik heb een 'KPN 2015 Vooral Internet Standaard HS3' abonnement. Wat voor regels gelden dan? Gaan alle vier de regels van bijgevoegd plaatje uit mijn bundel?
Let even op de voorwaarden voor bellen (blij dat ik vlak bij de grens woon)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18813584_10209483636508419_6091481034756281640_n.jpg?oh=a5966d41395062b37d727125189e2cd4&oe=59B0E117

Dus bellen VANUIT nederland, NAAR het buitenland geld niet onder de nieuwe regeling en is nog steeds extra betaald (2 minuten rijden en ik ben in Duitsland, dus als ik naar buitenland wil bellen, ga ik even de grens over en buitenland buitenland valt weer wél onder de regeling 😃
Reputatie 7
Badge +29
Lamers IT schreef:

Let even op de voorwaarden voor bellen (blij dat ik vlak bij de grens woon)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18813584_10209483636508419_6091481034756281640_n.jpg?oh=a5966d41395062b37d727125189e2cd4&oe=59B0E117

Dus bellen VANUIT nederland, NAAR het buitenland geld niet onder de nieuwe regeling en is nog steeds extra betaald (2 minuten rijden en ik ben in Duitsland, dus als ik naar buitenland wil bellen, ga ik even de grens over en buitenland buitenland valt weer wél onder de regeling :D

Dit valt niet onder de eisen van de EU voor zo ver ik weet. Wel valt dit onder een deel van de abonnementen. Afhankelijk van je abonnement kun je dus gewoon in Nederland blijven 😃
Reputatie 7
Badge +22
PaulV91 schreef:

Top dat je vanaf nu in de hele EU je bundel kunt gebruiken. Ik heb alleen één vraag:

Bij de link van 'topic over de wijzigingen' staat bijgevoegde foto. Hierop is te zien dat je bij een Basis/Budget abonnement de minuten niet uit je bundel gaan als je vanuit Nederland naar een EU nummer belt. Hiervoor worden dus nog steeds extra kosten in rekening gebracht. Bij een Zorgeloos abonnement gaan de minuten wel uit de bundel.

De vraag is: ik heb een 'KPN 2015 Vooral Internet Standaard HS3' abonnement. Wat voor regels gelden dan? Gaan alle vier de regels van bijgevoegd plaatje uit mijn bundel?

Hoi Paul, welkom op het forum! Goed dat je deze vraag stelt. Bij jouw KPN 2015 Vooral Internet Standaard HS3 abonnement zitten bellen vanuit Nederland naar een buitenlands EU nummer niet in de bundel. De regels voor een Basis/Budget abonnement zijn ook op jouw abonnement van toepassing.

Bij onze Zorgeloos 2016 abonnementen (aangeboden na 26 september 2016) zit bellen vanuit Nederland naar een buitenlands EU nummer wel in de bundel.
Hi Marcia,

Ik heb een zakelijk abonnement bij KPN. Mijn roaming staat aan maar ik heb heel af en toe maar internet in Frankrijk. Op mijn privé abonnement van tmobile heb ik wel goede internetverbinding. In Frankrijk zijn beide telefoons verbonden met orange 3 of 4G. Kan ik iets in mijn instellingen wijzigen waardoor het internet het goed doet? Ik heb een iPhone 5C. Alvast bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Tess, welkom op het forum! Marcia is al naar huis, maar ik geef je graag antwoord :)

Als Roaming aanstaat op je toestel en de APN staat op portalmmm.nl, dan staan je instellingen goed. Kun je wellicht de simkaarten van je beide telefoons eens omwisselen? Heb je met de T-Mobile simkaart dan wel een goed bereik op je iPhone 5C?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Tess.8, je hebt niet meer gereageerd in dit topic. Heeft het wisselen van de simkaarten iets opgeleverd? Ik ben benieuwd 🙂

Reageer