Beantwoord

Totaal geen bereik

  • 21 juli 2018
  • 3 reacties
  • 191 keer bekeken

Badge
Ik heb een vraag over mijn bereik door heel Nederland en Duitsland. In Nederland binnen huis heb ik nooit meer dan 1 bolletje als netwerk bereik. Dit is al een lange periode zo. Reeds een nieuwe simkaart aangevraagd, omdat mijn simkaart te oud was. Dit heeft totaal niet geholpen. Nu merk ik dat ik buiten huis ook heel weinig bereik ontvang.

Mijn 4G gaat heel snel naar 3G en zelfs E. In het buitenland is het helemaal een drama, daar krijg ik E en heel vaak de melding “geen service”.

Dit is heel slecht, ik ben er ook totaal niet blij mee. Mijn telefoon is een van de nieuwe modellen, daar kan het niet aan liggen.

Ik weet geen raad meer
icon

Beste antwoord door Joran 30 juli 2018, 13:54

Het spijt me dat de vervolgreactie wel heel lang op zich liet wachten. Dat ging helemaal mis aan mijn kant, mijn excuses hiervoor.

Ik heb de technische dienst aangestuurd om dit verder te onderzoeken. Er wordt binnen twee weken contact opgenomen (hou er rekening mee dat er anoniem wordt gebeld). Of dit op afstand is op te lossen weet ik niet, het is vreemd dat je overal een slecht bereik ervaart. Bedoel je met je laatste zin dat jouw simkaart in een ander toestel ook slecht bereik gaf? Of dat een andere simkaart in jouw toestel het ook slecht deed? In het eerste geval lijkt er iets in de simkaart mis te gaan, wat niet heel logisch is als de simkaart al is vervangen. In het tweede geval is de kans groot dat het in het toestel zit. We gaan in ieder geval uitzoeken wat we aan onze kant kunnen doen, je hoort zo spoedig mogelijk van ons.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Memolivittin! Dit klinkt niet al te best. Top dat je direct je gegevens hebt ingevuld in je profiel, daardoor kon ik een aantal dingen testen.

Op jouw thuisadres verwachten we binnenshuis én buitenshuis prima bereik. Als je aangeeft overal slecht bereik te hebben begin ik te vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Welk merk+type toestel gebruik je?

Het bereik in het buitenland kan een ander issue zijn. We krijgen veel meldingen uit Duitsland, maar toch lijkt er niet direct een storing te zijn. In dit topic vind je een toelichting over problemen met bereik in het buitenland: Bereik in het buitenland: hoe zit dat nu precies?

Ik wil dit probleem, in eerste instantie het bereik binnen Nederland, laten onderzoeken door de technische dienst. Daarvoor heb ik nog een aantal gegevens nodig:
- Welk merk/type toestel je gebruikt
- Sinds wanneer is het probleem begonnen? Heeft het in het begin wel goed gewerkt?
- Ben je bekend met wijzigingen in de omgeving? Dit is alleen voor het bereik binnenshuis. Zijn er door bouw nieuwe obstakels in de buurt gekomen, bijvoorbeeld?
- Hoor je dit probleem ook van anderen?

Dit is niet verplicht, maar heb je misschien de mogelijkheid een kruistest uit te voeren? Je stopt dan jouw simkaart in het toestel van iemand anders en vice versa. Zo kunnen we achterhalen of het probleem in het toestel zit.
Badge
Ik heb een vraag over mijn bereik door heel Nederland en Duitsland. In Nederland binnen huis heb ik nooit meer dan 1 bolletje als netwerk bereik. Dit is al een lange periode zo. Reeds een nieuwe simkaart aangevraagd, omdat mijn simkaart te oud was. Dit heeft totaal niet geholpen. Nu merk ik dat ik buiten huis ook heel weinig bereik ontvang.

Mijn 4G gaat heel snel naar 3G en zelfs E. In het buitenland is het helemaal een drama, daar krijg ik E en heel vaak de melding “geen service”.

Dit is heel slecht, ik ben er ook totaal niet blij mee. Mijn telefoon is een van de nieuwe modellen, daar kan het niet aan liggen.

Ik weet geen raad meer
Welkom op het forum Memolivittin! Dit klinkt niet al te best. Top dat je direct je gegevens hebt ingevuld in je profiel, daardoor kon ik een aantal dingen testen.

Op jouw thuisadres verwachten we binnenshuis én buitenshuis prima bereik. Als je aangeeft overal slecht bereik te hebben begin ik te vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Welk merk+type toestel gebruik je?

Het bereik in het buitenland kan een ander issue zijn. We krijgen veel meldingen uit Duitsland, maar toch lijkt er niet direct een storing te zijn. In dit topic vind je een toelichting over problemen met bereik in het buitenland: Bereik in het buitenland: hoe zit dat nu precies?

Ik wil dit probleem, in eerste instantie het bereik binnen Nederland, laten onderzoeken door de technische dienst. Daarvoor heb ik nog een aantal gegevens nodig:
- Welk merk/type toestel je gebruikt
- Sinds wanneer is het probleem begonnen? Heeft het in het begin wel goed gewerkt?
- Ben je bekend met wijzigingen in de omgeving? Dit is alleen voor het bereik binnenshuis. Zijn er door bouw nieuwe obstakels in de buurt gekomen, bijvoorbeeld?
- Hoor je dit probleem ook van anderen?

Dit is niet verplicht, maar heb je misschien de mogelijkheid een kruistest uit te voeren? Je stopt dan jouw simkaart in het toestel van iemand anders en vice versa. Zo kunnen we achterhalen of het probleem in het toestel zit.


He Joran,

Bedankt voor de snelle reactie.
Mijn toestel is een iphone 7 plus. Als obstakels wat het verbinding binnenhuis kan ik me niet bedenken. Er is sinds kort nergens een bouw van obstakels begonnen.

Het probleem speelt al meer dan 6 tot 8 maanden, alleen de laatste 3 maanden is het echt heel slecht.

Simkaart omwisselen met andere toestel uitgevoerd, en de simkaart geeft het zelfde probleem. De andere providergebruikerd hebben geen last in huis.
Reputatie 7
Badge +28
Het spijt me dat de vervolgreactie wel heel lang op zich liet wachten. Dat ging helemaal mis aan mijn kant, mijn excuses hiervoor.

Ik heb de technische dienst aangestuurd om dit verder te onderzoeken. Er wordt binnen twee weken contact opgenomen (hou er rekening mee dat er anoniem wordt gebeld). Of dit op afstand is op te lossen weet ik niet, het is vreemd dat je overal een slecht bereik ervaart. Bedoel je met je laatste zin dat jouw simkaart in een ander toestel ook slecht bereik gaf? Of dat een andere simkaart in jouw toestel het ook slecht deed? In het eerste geval lijkt er iets in de simkaart mis te gaan, wat niet heel logisch is als de simkaart al is vervangen. In het tweede geval is de kans groot dat het in het toestel zit. We gaan in ieder geval uitzoeken wat we aan onze kant kunnen doen, je hoort zo spoedig mogelijk van ons.

Reageer