Beantwoord

Traag 100GB unlimited

  • 9 December 2019
  • 4 reacties
  • 124 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb nu bijna 1 jaar unlimited 100GB. De verbinding is erg traag vergeleken met t-mobile.

Wordt mijn verbinding geknepen? Ik het het gevoel dat jullie de hele tijd de verbinding knijpen. Ook in het buitenland. In Nederland, bijv trein tussen Den Haag en Leiden, daar heb ik regelmatig gewoon helemaal geen verbinding. Ik schakel dan regelmatig terug naar 4G op vodafone. Die werkt wel overal en snel.

 

 

icon

Beste antwoord door 5Guru 15 December 2019, 06:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @chang_kpn, welkom! Ik zie dat je inderdaad een flink abonnement hebt! Wij knijpen dit niet. Althans, in Nederland zeker niet. In het buitenland ben je/zijn wij afhankelijk van het netwerk aldaar. Bijvoorbeeld Vodafone heeft wereldwijd ook netwerken en dat kan dus heel anders zijn dan KPN, die echt afspraken moet maken met andere providers. 

 

Zijn er specifieke locaties waar jij problemen met het netwerk ervaart? En is dat dan binnens- of buitenshuis? Ik denk hierin graag met je mee! Als je adressen gaat noemen, wil je dat dan onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen in jouw profiel? En ik ben dan ook heel benieuwd wat je precies ervaart qua 3G/4G en hoeveelheid streepjes.

Reputatie 4
Badge +2

@Marcia_ vragen om streepjes heeft weinig tot geen zin.

De hoofdband die een telefoon gebruikt wordt gebruikt voor de streepjes in een telefoon.

 

Vooral met 4G hebben streepjes geen zin:

Connect je met een site die alleen 800 MHz (band 20) heeft kun je volle streepjes hebben maar niet verder komen dan 10Mbit/s.

 

Connect je met een site die 800(B20)/1800(B3)/2100(B1)/2600(B7) MHz heeft kun je bijvoorbeeld 1 of zelfs 0 streepjes hebben en toch 100Mbit/s+ halen.

Dit heeft te maken dat de hoofdband bijvoorbeeld B7 is en dus 1 streepje aangeeft, maar de andere banden komen wel sterk(er) binnen.

 

@chang_kpn 
Check https://antennekaart.nl/kaart/lte?lat=52.10856110&lng=4.42268372&zoom=13&providers=kpn,vodafone om te zien of er genoeg masten staan naast het spoor voor 4G.

 

Het lijkt erop dat Vodafone idd iets meer sites dichter bij het spoor heeft staan.

Vooral intercity en nieuwe treinen zijn enorm goed geisoleerd waardoor de 4G signalen amper doorkomen.

@Marcia_ vragen om streepjes heeft weinig tot geen zin.

De hoofdband die een telefoon gebruikt wordt gebruikt voor de streepjes in een telefoon.

 

Vooral met 4G hebben streepjes geen zin:

Connect je met een site die alleen 800 MHz (band 20) heeft kun je volle streepjes hebben maar niet verder komen dan 10Mbit/s.

 

Connect je met een site die 800(B20)/1800(B3)/2100(B1)/2600(B7) MHz heeft kun je bijvoorbeeld 1 of zelfs 0 streepjes hebben en toch 100Mbit/s+ halen.

Dit heeft te maken dat de hoofdband bijvoorbeeld B7 is en dus 1 streepje aangeeft, maar de andere banden komen wel sterk(er) binnen.

 

@chang_kpn 
Check https://antennekaart.nl/kaart/lte?lat=52.10856110&lng=4.42268372&zoom=13&providers=kpn,vodafone om te zien of er genoeg masten staan naast het spoor voor 4G.

 

Het lijkt erop dat Vodafone idd iets meer sites dichter bij het spoor heeft staan.

Vooral intercity en nieuwe treinen zijn enorm goed geisoleerd waardoor de 4G signalen amper doorkomen.

Dank je wel @5Guru voor de reactie en het lezen van mijn post. De info die je stuurt, geeft me veel duidelijkheid. Nu snap ik waarom op het traject tussen Den Haag en Leiden geen ontvangst is. Ik heb idd de palen gezien op die kaart en bijna geen kpn.

 

@Marcia_ : Waarom lees je mijn post niet gewoon? Er staat daar duidelijk traject trein Den Haag en Leiden en je vraag gewoon opnieuw waar ik last van heb. Ik voel niet serieus genomen door jou.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

 

@Marcia_ : Waarom lees je mijn post niet gewoon? Er staat daar duidelijk traject trein Den Haag en Leiden en je vraag gewoon opnieuw waar ik last van heb. Ik voel niet serieus genomen door jou.

 

Het betreft een route van zo'n 20 kilometer. Dat is niet bepaald ‘specifiek’ te noemen. Daarom vroeg ik door om te weten of ik meer af kan leiden. Ik zie bijvoorbeeld bij Voorschoten een mast staan. Als jij aangeeft daar problemen te hebben, is er wellicht iets met die mast aan de hand. Die mast heeft er echter niets mee van doen als jij een probleem ervaart als je bijna in Den Haag bent. Essentiële informatie dus. 

 

Ik begrijp dat je voldoende geholpen bent met het antwoord van @5Guru. Goed om dat te lezen. Bedankt voor je hulp, @5Guru! Voor jouw informatie: als ik dit soort netwerkvragen neerleg bij onze technische dienst, dan vragen zij om deze informatie. Het is daarom een standaardvraag die gesteld wordt. De collega's filteren dan de informatie die ze per individuele klantvraag kunnen gebruiken.