Vraag

Traag 4g internet

  • 15 January 2019
  • 1 reactie
  • 1797 keer bekeken

Ik heb een iphone X en ervaar al een maand dat mijn 4g internet verbinding traag is.

Kon speedtest geeft 10,7 Mbps up en 0,7 up.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/c8198d50-18f6-11e9-884a-135e8d6d38e9
ik heb het gevoel dat het zelfs nog veel minder is.

toestel resetten heb ik gedaan.
opnieuw mobiel datanetwerk instellen ook.
heb nog 16gig data bundel over.
simkaart schoongemaakt werkt helaas niet.

ik ervaar de traagheid vrijwel in geheel noordholland maar het is op de ene plek wel erger dan de andere plaats.

Gekke is dat hij het voorheen altijd prima deed.

mvg Menno

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Menno, welkom op het forum! In de basis is de snelheid die je haalt via het mobiele netwerk afhankelijk van locatie en drukte. Oftewel, hoe ver je van een mast vandaan bent, of er obstakels tussen zitten, hoeveel andere mensen met die mast verbonden zijn, en in het algemeen hoe druk het in de lucht is. Een stedelijk gebied kan een slechtere ervaring geven juist omdat daar relatief veel masten zijn en veel mensen die allemaal mobiel verbonden zijn waardoor het elkaar in de weg kan gaan zitten.

Je geeft aan dat je dit nu ongeveer een maand hebt. Is er rond die tijd iets veranderd rondom je toestel en/of abonnement? Je noemt ook dat het in heel Noordholland voorkomt, maar wel op de ene plek erger dan de andere, kun je wat specifieke voorbeelden geven van plekken waar het beter en erger is?