Beantwoord

Traag internet

  • 10 January 2019
  • 5 reacties
  • 249 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb nu ongeveer twee internet voor buitengebied. In het begin was het redelijk met downloadsnelheden tot 30 mbps.
De laatste tijd is het echter bedroevend. Downloadsnelheid 1,5 - 2,5 mbps, Uploadsnelheid 4-5 Mbps.
Ik heb een Huawei router met een Jarft antenne. Op de router heb ik 4 streepjes ontvangst sterkte.
Iemand enig idee wat ik er aan kan doen ?
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 February 2019, 11:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Even een kleine correctie:
Na een reset van de router is de downloadsnelheid s'avonds opgelopen naar 10 - 11 mbps. Een verbetering maar niet spectaculair
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Johan, Fijn om te lezen dat de snelheid na een reset van de router alweer is opgelopen naar 10-11Mbit/s. Hoe heb je deze snelheid gemeten? Bekabeld of via de WiFi? Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik eens kijken of ik een oorzaak kan vinden voor dit probleem.
Reputatie 1
Hallo Marina,

Ik heb mijn profiel aangevuld.
De snelheid heb ik gemeten op twee, met een kabel aangesloten PC's.
Ik woon hemelsbreed 700 m van een GSM mast en heb voor betere ontvangst een Jarft antenne geplaatst.
Mijn ontvangst is sterk variabel: Momenteel overdag 4 - 8 Mbit/s. 's Avonds 8 - 20 Mbit/s.
Overdag schakelt de router regelmatig van 4G naar 3G wat dan ook een bedroevend lage snelheid geeft.
Terugschakelen naar 4G kan ik alleen krijgen door de router te resetten.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor het aanvullen van je gegevens @JohanGols, aan de hand van je gegevens zie ik geen bijzonderheden. Ik zou je willen vragen om contact op te nemen met de afdeling KPN Buitengebied. Je kunt ze bereiken via 0800-0402 optie 2. Wanneer je Buitengebied inspreekt, wordt je doorverbonden naar die afdeling. Zij kunnen het verder onderzoeken. Houd je ons op de hoogte? Hopelijk is het snel duidelijk waardoor het komt dat het bereik niet optimaal is.
Reputatie 1
Marina,

Hoe je het gedaan hebt weet ik niet, maar sinds enkele dagen is mijn download snelheid overdag 20 - 25 Mbit/s en 's avonds 25 - 30 Mbit/s.
Ik hoef voorlopig dan ook geen actie te ondernemen.
Bedankt.

Reageer