Beantwoord

Uitgaande mailserver kpn mobiel

• 17 juni 2013
  • 4 reacties
  • 80459 keer bekeken

Beste lezer(s),

Vorige week nieuwe telefoon gekocht > samsung s4. Had eerst de s2. Als uitgaande e-mailserver had ik mail.kpnplanet.nl met poortnr 25.

Helaas krijg ik nu een foutmelding. Zojuist gebeld met 1200 om juiste servergegevens op te vragen. De aardige dame had de volgende gegevens voor mij:

mail.wxs.nl met poort 25. Als tip gaf ze mee dat ik mn toestel even moet herstarten na het aanpassen.

Helaas werkt ook deze niet. Foutmelding: Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifieren. Geen reactie van server.

Het betreft verder een eigen mailserver (prive e-mail), waar geen smpt bij zit. Deze altijd gehad via kpn, maar nu dus helaas foutmeldingen.

Wie o wie kan mij hiermee helpen? Klantenservice zoekt eerst 15 minuten om met een antwoord te komen dat niet werkt. Helaas geen tijd om constant met klantenservice te bellen vandaag.
icon

Beste antwoord door Nathan 17 juni 2013, 16:47

Probleem opgelost.

Voor diegene met hetzelfde probleem, dit loste het op voor mij:

- De te verzenden mails stonden nog in postvak UIT.

- Ook al pas je instellingen aan, op een of andere manier verzend hij continue via de oude instellingen (die van op het moment dat mail in postvak uit is gezet).

- Heb mails terug gezet van postvak UIT naar Concepten (bewerken) en opnieuw verzonden

- Mails werden dit keer wel direct verzonden zonder foutmelding.

Gebruikte instellingen:

mail.kpnmail.nl

poort 25

Bekijk origineel

4 reacties

Ter aanvulling.

Ik heb het volgende bericht gevonden op dit forum:

"Voor uitgaande mail (SMTP) op de samsung Galaxy modellen:

Het vinkje achter 'verificatie vereist' moet uit staan.

Server: mail.kpnmail.nl

poort: 25

Succes."

Deze werkt dus helaas ook niet voor mij? Heb het ook al geprobeerd via qelp.kpn.com.

Probleem opgelost.

Voor diegene met hetzelfde probleem, dit loste het op voor mij:

- De te verzenden mails stonden nog in postvak UIT.

- Ook al pas je instellingen aan, op een of andere manier verzend hij continue via de oude instellingen (die van op het moment dat mail in postvak uit is gezet).

- Heb mails terug gezet van postvak UIT naar Concepten (bewerken) en opnieuw verzonden

- Mails werden dit keer wel direct verzonden zonder foutmelding.

Gebruikte instellingen:

mail.kpnmail.nl

poort 25

Reputatie 7
Badge +3
Beste Nathan,

Welkom op het Forum.

Dank voor je vraag die je hebt geplaatst en dank voor de oplossing die je ook zelf hebt aangedragen:)

Dit is fijn te zien zodat overige Forum gebruikers hiervan gebruik kunnen maken die een soortgelijk probleem ondervinden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Goedenavond,

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Ben langs het businesscenter geweest die hebben de instellingen als hierboven toegepast, dit werkte initieel.Echter kan ik nu al enkele weken niets meer verzenden, tot grote frustratie. Kan iemand mij wellicht helpen?

Mvgr, Gwyn

Reageer