Beantwoord

Uploadsnelheid mobiel erg laag

  • 20 January 2020
  • 4 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik heb erg veel problemen met mobiele uploadsnelheid. Deze is zeer laag via 4G. Ik heb de netwerk instellingen van mijn Galaxy A70 al gereset maar zonder resultaat. 

Is dit een bekende storing bij KPN mobiel? 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 3 February 2020, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Ninjabiker, welkom hier op ons forum! Ik begrijp dat je last hebt van een lage uploadsnelheid via 4G. Ik zoek graag met je mee naar wat er aan de hand is.

Ik ben allereerst benieuwd naar wat je precies bedoelt met een lage snelheid: Heb je het gemeten met een speedtest en wat is het resultaat? Hoe merk je dit precies op? Heb je hier op één locatie last van, of overal, en kan je dat voor de zekerheid testen? Als je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel doet en het dan probeert, hoe gaat het dan met de verbinding en snelheid? 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Ninjabiker, welkom hier op ons forum! Ik begrijp dat je last hebt van een lage uploadsnelheid via 4G. Ik zoek graag met je mee naar wat er aan de hand is.

Ik ben allereerst benieuwd naar wat je precies bedoelt met een lage snelheid: Heb je het gemeten met een speedtest en wat is het resultaat? Hoe merk je dit precies op? Heb je hier op één locatie last van, of overal, en kan je dat voor de zekerheid testen? Als je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel doet en het dan probeert, hoe gaat het dan met de verbinding en snelheid? 

Hi @Ninjabiker, ik heb niets meer van je gehoord, ik hoop dat dat een goed teken is. Als ik toch iets voor je kan doen, laat het dan gerust weten.

Momenteel is het bekend dat het aan mijn Galaxy A70 ligt. De oude S6 heeft een veel betere uploadsnelheid met de betreffende Sim. Zelfde plek in huis. Buiten is het vaak wel gewoon goed. Het lijkt erop dat de A70 een slechtere/zwakkere antenne heeft ofzo.

Alles meet ik met de speedtest van speedtest.net. Ik denk dat ik het maar moet accepteren, er is verder niets aan te doen verwacht ik. Of heb ik dat fout?

Reputatie 7
Badge +19

@Ninjabiker Fijn dat je dat hebt uitgeprobeerd, dan weten we nu dat het iets met het toestel te maken heeft. Goede vraag of daar iets aan te doen is. Je kan deze vraag het beste bij de fabrikant neerleggen, door contact op te nemen met Samsung. Zij kunnen voor je nakijken wat de mogelijkheden voor de A70 zijn.

Ik hoor graag wat er uit gekomen is en laat het ook gerust weten als je vragen hebt.