Beantwoord

Verbinding netwerk over de grens

  • 12 September 2019
  • 6 reacties
  • 721 keer bekeken

Beste,
Ala we richting Duitsland gaan en net de grens over zijn heb ik bijna of helemaal geen verbinding meer .
We gaan bij Bad Nieuweschans of Bellingwolde grens over na 20 min gaat het over op O2.
Op de grens van kpn en O2 overschakeling duurt het zeker hele morgen of middag of tussendoor even internet daarna is het weer over wat veel ergernis opleverd bij mij omdat thuisfront niet te bereiken is .
Wat kan ik er aan doen.
icon

Beste antwoord door Susan_ 13 September 2019, 10:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Kosterj ,

Net als in Nederland zul je ook in Duitsland gebieden hebben waar geen goede dekking is voor mobiel internet en/of telefonie. Voor Duitsland is dat gebied ook best wel een uithoek waar niet heel veel te beleven is....

KPN kan daar uiteraard niets aan doen, mogelijk kan je een provider vinden in Duitsland die daar wel bereik heeft?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Kosterj, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is inderdaad niet overal perfect tot in de puntjes met 4G, helaas! Op veel plekken is het natuurlijk wel goed, maar soms moet je je toestel hier even op instellen. Kan je namelijk, net over de grens, handmatig een ander netwerk selecteren in plaats van automatisch? Dit wil nog wel eens helpen omdat het automatisch geselecteerde netwerk soms niet helemaal correct werkt. Daarnaast kan je ook 4G uitschakelen en 2G/3G gebruiken, om het in ieder geval te testen.

Ik ben benieuwd of bovenstaande tips helpen. Zo niet, dan zou ik nog willen aanraden om je simkaart in een ander toestel te testen om te kijken of die het probleem ook geeft (en het dus niet aan je toestel ligt).
Goedemorgen @Kosterj, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is inderdaad niet overal perfect tot in de puntjes met 4G, helaas! Op veel plekken is het natuurlijk wel goed, maar soms moet je je toestel hier even op instellen. Kan je namelijk, net over de grens, handmatig een ander netwerk selecteren in plaats van automatisch? Dit wil nog wel eens helpen omdat het automatisch geselecteerde netwerk soms niet helemaal correct werkt. Daarnaast kan je ook 4G uitschakelen en 2G/3G gebruiken, om het in ieder geval te testen.

Ik ben benieuwd of bovenstaande tips helpen. Zo niet, dan zou ik nog willen aanraden om je simkaart in een ander toestel te testen om te kijken of die het probleem ook geeft (en het dus niet aan je toestel ligt).

Beste Susan,
Ik zal het binnenkort testen van 4G naar 2of3 G , andere mobiel is getest ook geen fatsoenlijk verbinding .
Bij het overgaan naar de Duitse kant zet ik telefoon altijd uit en aan dus daar ligt het niet aan.
Bedankt tot zover eerst .
Hoi @Kosterj ,

Net als in Nederland zul je ook in Duitsland gebieden hebben waar geen goede dekking is voor mobiel internet en/of telefonie. Voor Duitsland is dat gebied ook best wel een uithoek waar niet heel veel te beleven is....

KPN kan daar uiteraard niets aan doen, mogelijk kan je een provider vinden in Duitsland die daar wel bereik heeft?

Beste Noordzee,
In Nederland heb ik overal dekking zelfs in de polder bij ons 👍 we zitten paar keer per jaar in Oostenrijk in de bergen ook daar altijd verbinding .
Andere provider opzoeken heeft voor mij geen nut , dank voor je berichtje en advies .
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan,

Maar ik moet je helaas verklappen dat bv in mijn dorp totaal geen bereik is. Wel via de provider Vodafone gelukkig.

Ook op de Veluwe zijn gebieden zonder bereik.
Reputatie 7
Badge +21
@Kosterj, helemaal goed. Probeer je dan ook handmatig even een ander netwerk die in het lijstje naar voren komt (dus niet per se de bovenste)? 🙂

Reageer