Beantwoord

"Verbinding niet gedeeld. Mobiele hotspot is op dit moment niet beschikbaar".

• 4 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 265 keer bekeken

Sinds gisteren werkte ik nog via mijn mobiel als mobiele hotspot op mijn laptop.
Vervolgens werkte internet niet meer rond 14:00PM.
Gebeld met 0800-0105 om 14:09PM en melding ingesproken.

Na een half uur ongeveer kwam internet op mijn mobiele telefoon weer online.
Vervolgens wilde ik mijn mobiele hotspot weer delen voor mijn laptop en krijg is bovenstaande melding :
"Verbinding niet gedeeld. Mobiele hotspot is op dit moment niet beschikbaar".

Moet er bij KPN ergens nog een bepaalde setting opengezet worden want sinds dag 1 van aanschaf heeft dit altijd gewerkt.
Dit is voor mijn werk wel belangrijk daar een beeldscherm via laptop beter werken is als ik op locatie ben.
Daar dit totnutoe altijd stabiel gewerkt heeft heb ik mijn KPN USB dongel juist vorige week opgezegd(!).

Is dit een gevolg geweest van de netwerkstoring ?
Svp zou ik graag weer als vanouds willen kunnen werken.

Bij voorbaat dank voor een reactie

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Erik_ 9 oktober 2017, 13:15

Hallo Lumia, welkom op het forum! De hotspot functie is iets dat ingebouwd zit in je telefoon. Wij hebben daar dan ook geen invloed op. Wel is het zo dat je bereik moet hebben om een hotspot te kunnen worden.

Je geeft aan een poosje zonder internet te hebben gezeten. Als daarna het internet weer terug was, dan hoort de hotspot ook weer te werken. Houdt wel je dataverbruik in de gaten. Als je door je mobiele data heen bent valt je snelheid heel erg terug. Dit kan dan in de praktijk te langzaam zijn om een betrouwbare verbinding op te zetten met je telefoon als hotspot.

Werkt het inmiddels weer zoals het hoort?
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Lumia, welkom op het forum! De hotspot functie is iets dat ingebouwd zit in je telefoon. Wij hebben daar dan ook geen invloed op. Wel is het zo dat je bereik moet hebben om een hotspot te kunnen worden.

Je geeft aan een poosje zonder internet te hebben gezeten. Als daarna het internet weer terug was, dan hoort de hotspot ook weer te werken. Houdt wel je dataverbruik in de gaten. Als je door je mobiele data heen bent valt je snelheid heel erg terug. Dit kan dan in de praktijk te langzaam zijn om een betrouwbare verbinding op te zetten met je telefoon als hotspot.

Werkt het inmiddels weer zoals het hoort?

Reageer