Beantwoord

verbinding valt weg door webcam

• 25 oktober 2013
  • 6 reacties
  • 5627 keer bekeken

Sinds een paar dagen heb ik 4G. Ik gebruik een Huawei 5776 mifi router die ik met het usb kabeltje verbind met mijn laptop....dit omdat de ontvangst hier in de bossen dan net iets beter is.
Voorheen had ik een dongel en daar kon ik altijd redelijk mee Skypen, maar dat lukt nu met de Huawei niet meer!
De Skype verbinding komt goed tot stand maar zodra ik de (losse) Logitech webcam inplug gaat het na een minuut of 2 mis.....plotseling is hij "bezig met verbinding zoeken" en valt dus de internet verbinding weg terwijl op het schermpje van de mifi niet te zien is dat er geen internet verbinding is. Ik moet de mifi dan opnieuw opstarten om weer internet verbinding te krijgen.
Ik heb al een andere usb poort geprobeerd maar dit maakt niet uit.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen want mijn zoon woont voor zijn werk in Aruba en ik zou hem graag weer willen "zien". 

icon

Beste antwoord door mfaken 28 oktober 2013, 20:14

Probeer ook eens een USB hub met externe voeding, grote kans dat dit het probleem compleet oplost.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ha Ratlerek,

Vervelend om te horen dat je problemen ervaart met de MIFI router. Doet dit probleem zich alleen voor als je de webcam inplugt? En als de webcam reeds in is geplugd (voor verbinding gemaakt wordt met de MIFI), doet het probleem zich dan ook voor? Het klinkt als twee stukjes hardware die elkaar helaas niet zo leuk vinden.

Ik wacht je reactie af!

Met vriendelijke groet,

Daan

Hallo daan,

Het probleem doet zich alleen voor als ik inplug met de webcam.
Ik heb net even gedaan wat je vroeg.....de webcam inpluggen en pas daarna de verbinding met de mifi maken.
Toen was er helemaal geen verbinding met internet terwijl op het schermpje van de mifi te zien was dat er wel internet verbinding was.

Groetjes, Marjanne

Reputatie 6
Badge +1
Heb je de beide USB apparaten op dezelfde USB poort? Dan kan het zijn dat er teveel vermogen gevraagd wordt van de USB poort. 

Probeer beide apparaten eens op een andere USB poort. Bij een USB hub kun je een externe voeding aansluiten om voor extra vermogen te zorgen voor de apparaten.

Inmiddels heb ik van alles uitgeprobeerd en het volgende lijkt te werken.......Huawei mifi en de webcam beide in een andere usb poort gedaan (ik heb er 4 op mijn laptop) en de printer en muis (die ik dus normaal ook met usb verbind met de pc) heb ik er uit gelaten.
De verbinding met Skype blijft tot nu toe werken en ook de verbinding met internet dus!!:womanhappy:
Het euvel zit dus blijkbaar in iets met de usb poorten.
Met dank aan mfaken en Daan tot zover..........nu maar hopen dat het blijft werken. 

Reputatie 6
Badge +1
Probeer ook eens een USB hub met externe voeding, grote kans dat dit het probleem compleet oplost.

Reputatie 4
Badge +3
Goed om te horen dat duidelijk is wat de oorzaak is. Ik denk dat mfaken gelijk heeft en dat het probleem met name zit in de stroomtoevoer naar de USB poorten. Een USB hub met een externe voeding zou het gehele probleem moeten oplossen. Fijn dat je het ons hier nog even laat weten! :-)

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer