verbruik internet

• 17 september 2013
  • 16 reacties
  • 7167 keer bekeken

Graag wil ik even het volgende met jullie delen:

Mijn man heeft een telefoon (I phone) met internet. Hij komt (kwam) nooit boven zijn limiet uit van 250 mb. We hebben wel voor alle zekerheid een MB meter app gedownload waar we regelmatig op kijken. Tot onze "schrik" gaf deze rond 24 augustus aan dat hij al 211 mb boven zijn limiet zat. Ik ben toen gaan bellen met de KPN en een medewerker vertelde ons dat hij kon zien dat hij pas 47 mb !! verbruikt had volgens de gegevens van KPN ( gelukkig !!) Ik heb toen de MB meter eraf gegooid en een account aangemaakt op mijn KPN en daar zag ik ook dat de meter op 47 mb stond ( foto van gemaakt !)   Nu krijg ik vandaag de afrekening met daarop een overschrijding van 653 mb !! dus in totaal 903 mb verbruik. Ik zag ook dat de het verbruik van mb voor deze maand nog op       0 mb stond ??? Raar want we hebben wel mobiel "geinternet". Dus de telefoon maar weer gepakt en gebeld met KPN. Er werd mij verteld dat de nota altijd klopt. Ik heb bovenvermeld verhaal gedaan, maar nee er zou een storing zijn in de mb meter  ( dus op mijn KPN) en  het verbruik van deze maand stond al op 209 mb ?? (terwijl ik zelf dit nergens kan zien) . Dus kom ik volgende maand weer voor een verrassing te staan ?? Heb mobiel internet maar voor de zekerheid uitgeschakeld, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Samengvat:

- het valt ons op de het verbruik vanaf half augustus door onverklaarbare reden omhoog is geschoten.  

- de mb op KPN.com klopt niet ( in augustus en september), dus KPN kan factureren wat ze willen ??

achteraf klopt app MB meter wel tov factuur ( maar naar onze mening niet echt verbruikt) 

- wie heeft dit ook meegemaakt ?

- hoe kan ik dit opgehelderd krijgen ?

Alvast bedankt !!!

16 reacties

Reputatie 1
Badge
Hallo Angelop,

We zijn op dit moment bezig om MijnKPN en de MijnKPN app te verbeteren, zodat de klant de juiste informatie ziet. Deze verschijnt binnenkort.

SMS1245 geeft gelukkig de juiste bundel weer en je zou de KPN MB Meter kunnen downloaden, deze houdt ook het verbruik bij.

- Bart Jan-

Hoi,
Ik heb ook zoiets gelijkaardiges meegemaakt.ik dacht ik kijk eens naar het verbruik via de mijn kpn app van mijn zoontje.ik keek op 14 sept en er stond bij extra kosten even €407,ik schrok me te pletter!..ik keek 2 minuten later nog eens omdat ik het niet kon geloven,stond er €437.ik bellen naar kpn,ik kreeg dhr Willems aan de telefoon en die zei dat dit absoluut niet klopte,ik moest zijn naam noteren en me geen zorgen maken.keek ik via de site stond er steeds NaN bij extra kosten.Maar het bedrag bleef maar steeds staan als ik via de app keek,nog maar een paar keer gebeld en ik kreeg toen het advies om via sms 1245 en dan saldo,het zo op te vragen want dat was het meest up to date en het betroubaarste,ik gedaan en jawel hij geeft gewoon nul aan.ik bleef er toch mee in mijn maag zitten en heb nog een aantal keren gebeld maar krijg steeds te horen dat ik de factuur moet afwachten want behalve dhr Willems kan geen een andere medewerker van kpn het verbruik inzien van de periode 1 sept t/m 30 sept.heeft er nog iemand zoiets meegemaakt of leest dit iemand van kpn,wil deze dan graag even contact opnemen met mij.alvast bedankt.
Nee daar is het ook niet te zien..........

Reputatie 6
Badge +2
Is dit ook niet in te zien via www.mijnkpn.com ?

Ik vind het ook vervelend dat ik nergens mijn verbruik kan zien en dat van mijn dochter.

Hou het altijd netjes bij en nu zat mijn dochter er 11 euro boven ?????

Als ik zelf een sms naar 1245 stuur met saldo dan heb ik 0,0mb verbruikt daarna in hetzelfde bericht 121,78 mb van mijn kpn onbeperkt internet.............. ik heb geen onbeperkte bundel??/

Na het lezen van dit forum begin ik te vrezen dat het niet helemaal goed gaat bij jullie KPN.

Wat nu hellup?

gr Mirjam

privéberichtje inmiddels verstuurd :D

Reputatie 5
Badge +6
Als je op mijn naam klikt, krijg je rechts in het scherm de optie te zien 'deze gebruiker een privébericht sturen'. Dan moet het lukken!

Ha Menno,

Hoe kan ik jou een privéberichtje sturen ??

Reputatie 5
Badge +6
Zou je mij in een privébericht je mobiele nummer willen sturen? Ik wil hier toch verder naar kijken aan de hand van je gegevens en kom hier later in de week op terug. Ben zo vrij namelijk, dan weet je dat ik je niet direct van een antwoord kan voorzien.

Hallo Menno,

Ik krijg een smsje dat ik ca 0,0 mb internet verbruikt heb van mijn KPN Boven Bundel Verkeer sinds het begin van de maand ??

Ook op "mijn KPN" is het verbruik van 1-9 tm 30-9-2013 0 MB en verbruik boven bundel 0 mb.

Op 17 september deelde een medewerker mij telefonisch mede dat de stand op 209 mb staat. (die stand zie ik nergens terugkomen)

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Atta,

Zou je eens een gratis SMS willen sturen naar 1245 met 'saldo'? Hiermee vraag je het huidige MB verbruik op. Wij kunnen vanuit KPN wel het dataverbruik inzien en de hoeveelheid, maar waar dit dataverbruik uit bestaat en hoe dit tot stand is gekomen kunnen wij helaas niet inzien. Ik wil je aanraden toch alle instellingen op het toestel nogmaals te doorlopen. Mocht je echt het idee hebben dat het toestel kuren vertoont, dan kun je altijd even langs de winkel gaan.

Oh sorry Shugosha, ik dacht dat je een mederwerker van de KPN was, hihi.

Wat je zegt van die updates, ik update apps altijd wanneer ik op wifi zit. (dan heb ik het over die van de appstore)  Of doet hij dat automatisch op een willekeurig tijdstip en heb ik dat niet in de hand. Dan nog vind ik het raar dat ik ruim een jaar op hooguit 5 mb per dag zit ( misschien 1x 10 mb) en nu vanaf half augustus op zo'n 50 - 60 mb. Zelfs al zit ik thuis de hele dag op wifi dan nog pakt hij volgens de mb meter mobiel internet ??? Ik kan er geen touw aan vast knopen, behalve dat er iets echt niet goed zit.

Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar vanaf dezelfde datum dat mijn verbruik omhoog ging, was de accu van de I phone binnen 2 uur leeg. Dit heeft enkele weken geduurd en na een paar weken was het plotseling weer weg en nu is de batterijverbruik weer normaal.

???????????????????

Reputatie 7
Badge +12
Ik ben zelf geen KPN medewerker en kan daardoor het verbruik ook niet inzien voor u. Het is jammer dat het om de Iphone gaat, maar gelukkig hebben ze dus in hun nieuwe iOS wel de optie er in zitten dat er nagekeken kan worden wat de reden is van dataverbruik per applicatie. Dit zal meer duidelijk brengen wat de reden is van eventueel dataverbruik. 

Een verschil van 50 tot 60 mb is op zich niet eens zo'n groot verschil wat makkelijk te verklaren is. Een doorsnee website zal al snel 1~2 mb kunnen verbruiken. Een update van een standaard applicatie zal ook zo'n 5~15mb kunnen gebruiken.

Ik hoop dat het snel verbeterd gaat worden zodat het op de website ook weer inzichtelijk is voor u :)

Hallo, ik heb het zelfde probleem er klopt niks van de app en mijnkpn.

Kan al geruime tijd geen data verbruik inzien maar ik word nu wel gefactureerd voor 8,82€ aan extra data kosten

Ik heb al meerde berichten hierover gepost op het forum maar kpn heeft maling aan zijn klanten.
Hallo,

Neen wij hebben geen sms gehad (wellicht kunt u dit controleren ??) immers volgens een medewerker zouden we op 24 augustus op 47 mb staan (wat dus nu achteraf niet zou kloppen volgens de factuur en destijds met de MB meter app)

Ik denk dat dit ook deze maand niet gaat gebeuren, want wanneer ik nu op mijn KPN het huidige verbruik bekijk staat die op 0 !! terwijl een medewerker me vanmorgen heeft medegedeeld dat het verbruik al op 209 mb staat ?? ( ook deze stand van 209 mb lijkt me zeer onwaarschijnlijk ) 

Buiten het feit of ik die 209 mb wel of niet heb verbruikt ( ik ben van mening van niet !!) is het raar dat je zelf het juiste verbruik niet ziet en de KPN wel ?? Wat betreft de eventuele redenen van een hoger dataverbruik, dit heb ik allemaal bekeken. Wat opvalt is dat vanaf 14 augustus het verbruik per dag met 50 tot 60 mb omhoog schiet. (althans volgens de mb meter app, destijds niet volgens mijn KPN) Dus ik ben bang dat er toch iets anders aan de hand is. Wellicht volgen er de komende dagen meer reacties van klanten die nu de nota krijgen en het verbruik niet tussentijds hebben gecontroleerd.

Reputatie 7
Badge +12
Even afhankelijk van de Iphone wat u momenteel heeft zal er op 20 september een nieuwe versie van de iOS uitkomen, deze versie meet op het toestel per applicatie wat er aan mb verbruikt wordt.

Had u van het dataverbruik geen sms berichten gekregen dat u 50% en 100% van de bundel gebruikt hebt? Deze zijn altijd leidend namelijk. Verder is het onmogelijk om zo te zeggen wat de reden is van het hogere dataverbruik. Mogelijk een update van een app die is uitgevoerd, een stream wat aanstaat, automatische synchronisatie van icloud met 3g optie wat misschien nog aan staat.

Het datategoed gaat elke keer opnieuw in op de eerste van de maand en zou daarmee ook gereset worden op mijnkpn.

Reageer