Verbruik MB's onduidelijk.

• 28 mei 2015
  • 5 reacties
  • 149 keer bekeken

Beste,

Sinds ik op aandringen van de KPN winkele een andere en veel te duur abonnement heb afgesloten ga ik continu over de internet data heen,snap niet hoe dat kan.

Ik gedraag me niet anders als voorgaande jaren,heb ook geen apps aan staan,kijk geen films of luister ook niet naar muziek via mijn telefoon (heb een samsung galaxy s 5).

Kan u aangeven waar dat probleem zit.

M vr gr

Karin.    

Admin: onderwerp gewijzigd i.v.m. vindbaarheid. 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Met uw s5 kunt u heel makkelijk via instellingen > datagebruik zien hoeveel MB u gebruikt en welke applicatie dit gebruikt.

Robin
Beste Robin,

Dat wist ik al en controleer dat iedere dag,maar dat was mijn vraag niet,in het verleden kwam ik nog niet tot de helft.

Hoe kan het dat ik sinds ze mijn bij de KPN winkel in Valkenswaard een nieuw abonnement hebben aangesmeerd omdat het goedkoper was ik zoveel data gebruik hoewel mijn gedrag totaal niet veranderd is,geen film of muziek meestal alleen mail.

Ik begrijp ook wel dat jullie het niet kunnen oplossen verkocht is verkocht en de rest is gewoon een standaard antwoord geven en excuus,maar de klant heeft nog geen oplossing.

m vr gr

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik ben gewoon een KPN Gebruiker, net als u. En werk niet voor KPN.

Misschien begrijp ik u verkeerd, maar in dat overzicht kunt u heel makkelijk zien hoeveel u gebruikt heeft. En ook wat nu dus meer is dan voorheen. Als u inderdaad alleen email gebruikt op uw telefoon zal u niet veel MB's gebruiken. Misschien dat u email nu anders staat ingesteld? Of vaker ververst?

Robin
Sorry, wist ik niet,bij KPN krijg je ook geen duidelijk antwoord,wel antwoorden die ik al wist en om de hete brei heen draaien.

Data limiet verhogen dat had ik zelf wel kunnen bedenken,maar bij mijn vorige abonnement kwam ik nog niet aan 150 mb.

Reputatie 7
Badge +29
Hallo Karin,

Wat vreemd dat je nu steeds zoveel internet gebruikt! Ik kan me voorstellen dat dit heel verwarrend is en dat je graag wilt weten waaraan dit verbruikt wordt. Je kunt, zoals Robin zegt, in je Galaxy S5 zien welke apps er het meeste verbruiken. Je ziet hier hoe je dit kunt zien. 

In het geval van jouw toestel ga je naar 'instellingen', 'gegevensverbruik'. Als je dan naar beneden scrollt, kan je zien welke apps veel gebruikt worden. Wat staat daar bij jou?

Wil je mij in ieder geval in een privébericht eens je 06-nummer, postcode + huisnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer sturen? Ik kan niet zien wat jouw toestel doet op internet, maar ik kan wel zien of ik misschien een verstoring o.i.d. zie. 

Reageer