Verbruik op je telefoon

• 27 september 2013
  • 3 reacties
  • 5341 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Ik heb een probleem en ik vind dat ik gewoon heel makkelijk afgeschoven wordt.

dan heb je een klantenservice, verstuur je een mail, krijg je er een terug en vervolgens kan je er niet op reageren. probleem: bij tig verschillende mensen steeds opnieuw je verhaal doen en steeds standaard antwoorden ontvangen.

Mijn probleem is: ik gebruik whatsapp, lees mijn mail en surf wat internetpaginas af.

Ik heb op mijn werk en thuis constant WIFI.

in de maand augustus was mijn MB verbruik 950 MB!! ondanks continu met wifi verbonden let op: ik kijk geen youtube filmpjes en heb niet eens FB echt enkel wat apps en safari. Ook sluit ik elke keer mijn APPS af door 2x op de home knop te drukken. Om nu te testen of het aan mijzelf ligt, heb ik mijn mobiele data steeds uitgezet op plaatsen waar ik wifi heb. resultaat: 200 MB verbruik in 1 maand tijd...

het kan toch niet zo zijn dat ik elke keer alles handmatig aan en uit moet zetten bij een abonnement van 80 euro per maand en een toestel van 700 euro?! Ik neem aan dat ik daarvoor betaal, service krijg je ook amper via de klantenservice dus daar hoef ik ook niet op te rekenen.

Is het echt zo moeilijk om klanten op een goede manier en serieuze manier te helpen? Ik wil gewoon dat dit wordt uitgezocht ik betaal me elke maand **bleep** aan het bedrag en ik zit er niet op te wachten Onterecht meer te gaan betalen omdat mijn toestel blijkbaar de wifi signalen niet goed oppakt. Let op: mijn WIFI sterkte is gewoon continu 3 streepjes dus echt volle verbinding.

Ik hoop dat er iemand zo aardig is om mij tehelpen, desnoods mijn toestel te onderzoeken.

dit is namelijk niet mijn orginele toestel maar een gereviseerde. dus ik betaal ook nog eens zoveel voor een toestel wat "tweedehands" is. dit omdat mijn camera en speaker niet werkte bij mijn orginele telefoon.

alvast bedank voor het lezen van mijn verhaal.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Update naar iOS 7 en dan naar Instellingen > Mobiel Netwerk. Daar wordt per App gemeten wat er aan dataverbruik is via het Mobiele Netwerk.

Reputatie 1
Badge
Goede tip Shugosha! Dit is inderdaad vrij handig om je 'verborgen' verbruik in de gaten te kunnen houden.

Beste st,

Ik zag dat je zelf al de oplossing hebt gevonden. Ik begrijp dat vrij vervelend kan zijn om steeds handmatig je 3G uit te schakelen, als je Wifi wilt gebruiken. Toch moet ik je dit helaas ook als advies geven.

Veel smartphones proberen namelijk automatisch connectie te zoeken met het sterkste netwerk. zo kan het dus voorkomen dat je je databundel aan verbruiken bent, terwijl je denkt exclusief op Wifi te zijn aangesloten.

Vandaar dat het verstandig is om 3G uit te schakelen als je Wifi gebruikt.

Met vriendelijke groet,

- Bart Jan-

Maar waarom ben ik de enige in mijn omgeving die daar last van heeft?

Mijn vader heeft ook een Iphone 5 zit continu op zijn telefoon, heeft niet eens WIFI en heeft daar geen last van?

Het is makkelijk alles zo aan de kant te schuiven. Als ik hier elke maand last van zou hebben zou ik het begrijpen, maar ik heb er steeds eens in de zoveel maanden last van al 3 jaar lang.

En zoveel apps heb ik niet eens op mijn telefoon.

hele slechte oplossing alles steeds aan en uit zetten. als ik kijk bij mijn apps en de verbruik is "kaarten"de app die het meeste verbruikt.

Reageer