Vraag

Waar is mijn 4G gebleven

  • 9 September 2020
  • 25 reacties
  • 535 keer bekeken

Reputatie 1

het ontvangst van het signaal is al een tijd belabberd af en toe totaal geen ontvangst telefoneren gaat regelmatig zeer slecht het zenden hapert zodanig dat halve woorden soms zinnen niet te verstaan zijn bij de ontvanger.

Om maar niet te spreken van 4G dit is regelmatig zoek en zins vanmorgen helemaal niet aanwezig een E en dat is alles.

En dan te bedenken dat de zendmast op nog geen 2,5 Km bij ons vandaan staat en ruimschoots in Duitsland er wel ontvangst is.

Er word hard hard gewerkt aan 5G waarom wordt 4G niet eerst verbeterd in de buiten gebieden.

wij zijn toch geen derderangs burgers omdat wij in het buitengebied wonen en werken, O bijna vergeten thuiswerken is niet mogelijk hierdoor.

En als laatste opmerking er is bij ons helemaal geen service van de KPN te verkrijgen zoals TV, Internet en Digitenne alleen vaste telefonie is nog beschikbaar.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Dat klinkt niet goed @Ike Norgman. Op de dekkingskaart zie ik dat 4G wel goed beschikbaar is op jouw adres. Heb je deze problemen met bellen en internetten vooral binnenshuis? Of ook buiten en op andere locaties? 

Ik zie verder dat internet voor Thuis wel beschikbaar is op jouw adres, maar met een hele lage snelheid van maximaal 4 Mbits/s. In buitengebieden komt dit relatief wat vaker voor, dat klopt. Dat is een nadeel van mooi vrij wonen. Gelukkig wordt op steeds meer plekken glasvezel uitgerold en hebben we iets bedacht voor klanten die in het buitengebied wonen en toch graag sneller internet willen dan via de vaste lijn mogelijk is. Heb je al eens gekeken naar Sneller Internet Buitengebied van KPN? Op jouw adres is dit namelijk mogelijk. We verhogen dan de internetsnelheid voor thuis via het 4G-netwerk tot maximaal 50 Mbits/s. Op deze pagina kun je daar meer over lezen. Ook kun je hier meer informatie vinden over het aanvragen van glasvezel.  

Reputatie 1

tot mijn stomme verbazing is mijn adres wijziging niet goed door gegeven ik ben niet naar DH verhuist, ik heb dit nu veranderd.

en ook op mijn nieuwe adres heb ik volgens de dekkingskaart 4G maar de werkelijkheid is dat niet zo zelfs zoals ik beschreef gewoon telefoon ontvangst.

als ik hier een goede dekking had dan was ik nog klant van KPN voor televisie en internet bij aanvraag daarvan werd er duidelijk gezegd dat dit niet mogelijk was, nu is de 4G helemaal verdwenen.

ondertussen een grote hoeveelheid aan data opgebouwd die ik niet kan gebruiken achter in de tuin 150 m diep omdat de WiFi dat bereik niet heeft.

mijn echtgenoot zit bij een concurrerend T-Mobile en heeft geen probleem terwijl de mast verder weg staat van ons huis 2,3km Tmobile 2,7km dan stel ik dat KPN doe er wat aan.

kom eens een weekje meten bij ons daarna wil ik wel eens horen dat hier 4G dekking is, jullie werken volgens mij met theoretische aannames.

Reputatie 5
Badge +8

De 4G-dekking is dus op meerdere locaties bij jou in de buurt niet goed op jouw telefoon. Dus ook buiten (zowel internetten als bellen?). Wanneer je jouw simkaart in een ander toestel stopt, blijven de problemen dan aanhouden in het andere toestel? En welk toestel heb je in gebruik? 

Het kan verder zijn dat 4G-Buitengebied nog niet mogelijk was toen je klant werd bij KPN. Maar inmiddels is dit wel een mogelijkheid. Zou dit voor jullie een mogelijke oplossing zijn voor de trage vaste internetverbinding?  

Reputatie 1

Blij ben ik niet met dit antwoord, HET LOST NIETS OP.

De suggestie dat het aan mijn telefoon zou kunnen liggen vind ik fout, uiteraard heb ik diverse stappen ondernomen om te controleren dat het niet mijn telefoon is er zit nog garantie op.

Ik heb mijn sim in verschillende telefoons gedaan met hetzelfde resultaat, ook simkaartje geplaats van jullie concurrenten resultaat vaak beter dan KPN , KPN geen of slecht ontvangst en zelden 4G.

Er zijn mensen die mij bellen en dan moeten zeggen ik heb je al eerder gebeld, hoe zou dat komen.

4G in het buiten gebied:

Als klant van Telfort dus KPN bij het voornemen van de verhuizing nog geen jaar geleden gebeld met de vraag of het overzetten van mijn internetverbinding naar het nieuwe adres, internet en TV waren niet mogelijk bij Telfort op dit adres wel verwezen zij mij naar de KPN omdat daar de mogelijkheid zou zijn van internet en TV via 4G.

KPN gebeld ja dat was mogelijk in het buitengebied doormiddel van 4G hier heb ik ook de adresgegevens gegeven.

Na aankoop van het huis contact opgenomen met de KPN om de aansluiting in orde te maken, het antwoord was dat het moeilijk zou zijn om dat het tv-signaal niet altijd gegarandeerd kon worden maar voor internet was het goed.

TV en Internet bij de concurrent afgesloten gelukkig kon ik mijn Email overzetten naar een betrouwbaar adres en kan dit nog gebruiken.

Nu bijna een jaar verder is het mobiele internet nagenoeg onmogelijk, telefoontjes komen niet door als ik ga bellen hapert de verbinding regelmatig de ontvangst sterkte fluctueert van niets tot bijna volledig met 4G.

Iedereen die hier komt met een KPN-abonnement heeft dit probleem en er komen vaak mensen.

Ook de mensen in het buiten gebied betalen net zoveel als in de stad en mogen dan dus ook dezelfde dekking verwachten.

Ik verzoek dus nogmaals kom eens meten hier of versterk het signaal.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ike Norgman, nog even ter controle dan: het gaat om het adres wat jij nu in je profiel hebt staan? Het 4G netwerk moet daar namelijk wel voldoende zijn. Ik zie wel dat jij nog een oude simkaart hebt en ik adviseer dan ook om deze gratis om te laten wisselen. Je kunt gemakkelijk via MijnKPN een nieuwe bestellen. Mocht je daarna dan nog tegen dezelfde problemen aanlopen, laat je het dan even weten? Ik ga dan graag voor je aan de slag om dit bij onze technische dienst uit te laten zoeken. 

Reputatie 1

Marcia de nieuwe simkaart komt er aan met een beetje mazel is deze er zaterdag, je hoort mijn bevindingen wel.

Reputatie 1

Marcia ik heb het simkaartje in mijn telefoon gedaan maar helaas het is nog steeds hetzelfde gisteren rond de klok van 2 (14:00) uur was echter alles compleet weg totaal geen ontvangst.

ik ben naar buiten gelopen naar de voorkant van mijn huis en tot mijn stomme verbazing stond daar een auto van de KPN afdeling mobiel geparkeerd aan de overkant van de weg in het gras tegen het verkeer in, daar is een groot perceel met bomen, daar heeft hij een tijdje gestaan en in die zelfde perioden was het ontvangst zeer wisselend maar helaas is het probleem nog steeds hetzelfde.

Als ik daar voorbij dat bos perceel loop is het ontvangst optimaal, hieruit trek ik dan de conclusie dat het bos in kombinatie met een te lage mast en zend vermogen de oorzaak zou kunnen zijn als ik naar de bovenste verdieping ga is het ontvangst ook beter.

Maar het blijft hier een blinde vlek.

Heel graag hier voor een oplossing en dan ook graag het internet en TV AUB

Reputatie 7
Badge +30

Het is inderdaad een beetje tricky op jouw locatie. Sommige frequenties van 3G en 4G moeten goed werken, andere weer minder. De kans is inderdaad zeer aanwezig dat het niet optimaal werkt. Wat je kunt doen, is jouw toestel vastzetten op 2G. Dat moet namelijk wel goed werken. Je kunt dan niet van harte gebruik maken van mobiel internet, maar bellen zou in ieder geval wel weer goed moeten gaan. Zou je dit nog eens willen testen?

 

Voor wat betreft de vaste diensten: zoals ik aangaf werkt 4G op bepaalde frequenties wel goed. Op het moment dat wij Sneller internet Buitengebied aanbieden, zou dit ook gewoon goed moeten werken bij jou. Je zou er voor kunnen kiezen om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten. Je betaalt dan wel 3 euro per maand meer dan een regulier abonnement, maar als je dan toch ontevreden bent, zit je niet een jaar aan ons vast!

Reputatie 1

Marcia

Het is bijster jammer dat er geen oplossing wordt geboden die voor mij toepasbaar is.

Op de boven verdieping is het ontvangst best goed op het dak zelfs bijna optimaal te noemen nu weet ik dat er GSM REPEATER zijn om het signaal te verbeteren zou dit misschien een oplossing zijn, maar dan wel op kosten van de KPN.

Ik heb een abonnement die loopt tot 2021 waar ik niet zonder extra kosten vanaf kan tenzij het mogelijk is om zonder de kosten het om te zetten naar een maandelijks abonnement daarbij opgemerkt dat het maandelijkse abonnement €2,50 extra kost.

Toen ik hier kwam wonen, dat was aan het begin van de herfst en de blaadjes gingen van de bomen en daar wordt het signaal beter van.

Als men eerlijk en ter zake kundig zou zijn geweest bij mijn aanvraag toen wij hier kwamen wonen dan zou ik het abonnement laten aflopen en geen verlening genomen in het begin van dit jaar.

Kan ik mijn abonnement kosteloos omzetten naar een maandelijks abonnement of nog beter kosteloos het abonnement beëindigen als er geen oplossing kan worden geboden.

Waar had KPN eerlijk over moeten zijn? Medewerkers kunnen op aanvraag u verwijzen naar een site waar iets staat over dekkingsgraad. Ik denk dat geen enkele medewerker zich zal branden en een 100% dekkingsgraad belofte zal doen.

Als u telefoon het ondersteund, kunt u bellen via wifi aanzetten. Heeft u dat al geprobeerd?

Reputatie 1

A weer iemand anders

Ik heb wel terdege de kaard bekeken en na vraag gedaan er is zelfs door de klanten desk van KPN aan geboden TV en INTERNET via 4G, dat was mogelijk zoals eerder al is aangegeven, ik heb deze vragen gesteld omdat ik al eens eerder ik een beboste omgeven heb gewoond.

Nu is het punt dus daar dat ik geadviseerd wordt om maar te gaan wisselen van provider daar komt het op neer dus nogmaals mijn vraag:

Kan ik mijn abonnement kosteloos omzetten naar een maandelijks abonnement of nog beter kosteloos het abonnement beëindigen als er geen oplossing kan worden geboden.

Reputatie 1

is er nog iemand die mijn vraag kan beantwoorden,

Kan ik mijn abonnement kosteloos omzetten naar een maandelijks abonnement of nog beter kosteloos het abonnement beëindigen als er geen oplossing kan worden geboden.

De medewerkers reageren door drukte soms iets minder snel dan gewenst. U vraag is helder maar ik denk dat het antwoord negatief zal zijn. U bent namelijk een contract aangegaan wat inmiddels al loopt.

Reputatie 1

is er iemand van jullie wel weet waar het over gaat er werd mij aangeraden om mijn abonnement over te zetten naar een maand abonnement nu is mijn simpele vraag kan dit kosteloos.

uiteindelijk heb ik een abonnement die ik ben aangegaan onder het verhaal dat ik goed ontvangst zou hebben wat in de praktijk niet zo is dus je kan zeggen onder een valse en zeer rooskleurige voorvoorwaarden.

 

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie, @Ike Norgman.

 

Marcia

Het is bijster jammer dat er geen oplossing wordt geboden die voor mij toepasbaar is.

Op de boven verdieping is het ontvangst best goed op het dak zelfs bijna optimaal te noemen nu weet ik dat er GSM REPEATER zijn om het signaal te verbeteren zou dit misschien een oplossing zijn, maar dan wel op kosten van de KPN.

Een GSM repeater mag door particulieren niet zomaar gebruikt worden. Wij bieden dit dan ook niet aan.

Ik heb een abonnement die loopt tot 2021 waar ik niet zonder extra kosten vanaf kan tenzij het mogelijk is om zonder de kosten het om te zetten naar een maandelijks abonnement daarbij opgemerkt dat het maandelijkse abonnement €2,50 extra kost.

Het omzetten van het abonnement naar maandelijks opzegbaar kan niet binnen de looptijd van je huidige contract :-(.

Toen ik hier kwam wonen, dat was aan het begin van de herfst en de blaadjes gingen van de bomen en daar wordt het signaal beter van.

Als men eerlijk en ter zake kundig zou zijn geweest bij mijn aanvraag toen wij hier kwamen wonen dan zou ik het abonnement laten aflopen en geen verlening genomen in het begin van dit jaar.

Kan ik mijn abonnement kosteloos omzetten naar een maandelijks abonnement of nog beter kosteloos het abonnement beëindigen als er geen oplossing kan worden geboden.

Dit soort dingen kunnen wij niet constateren van een afstandje natuurlijk.. We gaan nu weer de herfst in, dus je zou kunnen zeggen dat je er weer een tijdje tegenaan kunt. In de lente zou je dan alsnog een overstap naar een andere provider kunnen aanvragen. Ik zie dat je per juli 2021 weg mag.

 

Wat ik nog wel kan doen is een klacht aanmaken bij onze technische dienst. Zij zullen dan nog eens naar de dekking op jouw adres kijken. Dan is het wel van belang om te testen hoe de verbinding wordt als je je toestel vastzet op 2G. 

Reputatie 1

Marcia

het is jammer maar alles wat is voorgesteld is werkt niet zoals het zou moeten.

2G signaal is sterker maar geen internet en telefoneren is ook niet zoals het zou moeten zijn.

3G geprobeerd dit is net zoals bij 4G buiten gewoon slecht.

4G slecht.

nu zijn er een hele hoop blaadjes van de bomen van het bos perceel dat staat tussen mijn huis en de zendmast afgewaaid de laatste dagen en het signaal is een puntje verbeterd maar het blijf gewoon slecht.

er gaan in de komende weken nog meer blaadjes vallen dan zal het wel wat beter worden en dan blijft er voor mij nog maar een ding over, en dat is weg bij de KPN een bedrijf dat veel belooft maar weinig doet voor zijn klanten helemaal in het buitengebied geen digitenne geen kabel TV geen internet en ook zeer belabberde mobile telefoon ontvangst.

het enigste waar de KPN nu goed in is is het ontvangen van de abonnementskosten een compensatie voor het niet geleverde is er niet.

Koninklijke KPN wereldwijde speler in communicatie diensten, het is jammer dat het in een klein landje als Nederland niet lukt

Reputatie 7
Badge +30

Dan zal ik een klacht indienen voor je. Je hebt buitenshuis wel prima verbinding? En heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van Mobiel via Wifi? Dan neem ik dat nog mee.

Reputatie 1

Marcia bedankt voor je antwoord, maar helaas mijn telefoon heeft niet de functie om via Wifi te bellen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb bij dezen een klacht aangemaakt voor je. Er wordt binnen maximaal 10 werkdagen contact opgenomen hierover. Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?

Reputatie 1

Marcia mijn dank voor je tussen komst nu hoop ik dat ik ontvangst heb op het moment dat zij bellen. Ik vermeld het resultaat.

Reputatie 1

Marcia

Helaas is er geen contact geweest met de KPN, ik hoopte van wel dat uiteindelijk het probleem word opgelost maar de KPN doet geen enkele moeite.

ik kan nu alleen maar zeggen weg met die KPN ik stap na al die jaren over naar een andere provider.

 

Reputatie 1

Marcia nog een vraag hoe kan ik zeer snel opzeggen met een minimum aan kosten, de KPN heeft mij voldoende belazerd door valse diverse valse beloften.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb het nagevraagd, maar mijn collega ziet geen openstaande klacht. Dat betekent dat óf het systeem ons in de steek gelaten heeft óf ik de klacht niet juist doorgezet heb. Ik kan het nogmaals doen, maar kan me ook voorstellen dat je daar geen zin meer in hebt :-(. Voor opzeggen kan je gewoon bellen met 0800-0402. De kosten zijn sowieso de abonnementskosten tot het einde van het contract + 25 euro administratiekosten. Je kunt ook een klacht indienen, mijn collega's zouden daarin meer voor je kunnen betekenen. Als je daarvoor kiest, zal ik de netwerkklacht sowieso opnieuw indienen voor je. Dat hebben de collega's van de klachtenafdeling dan nodig voor de afhandeling. 

Reputatie 1

Marcia

vandaag is er gebeld en er is het een en het ander nog uitgeprobeerd via wifi bellen werkt met mijn telefoon nadat er zettingen zijn gedaan in het systeem bij de KPN en verder is het naar mijn redelijke tevredenheid opgelost, nogmaals dank voor je medewerking.

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn om dit te lezen, @Ike Norgman! Top dat je het nog even liet weten :-).