Beantwoord

Waarom is mijn onbeperkt online met prepaid nu weer langzaam?

• 24 januari 2017
  • 5 reacties
  • 1509 keer bekeken

Ik gebruik al bijna 2 jaar de onbeperkt online bundel voor prepaid met *143*. De snelheid was nooit om over naar huis te schrijven, net genoeg om te kunnen whatsappen.

Toen ik eind september weer eens de bundel opwaardeerde kwam ik tot de ontdekking dat ik plotseling super snel internet had. Ik kon zelfs youtube videos kijken op de hoogste kwaliteit en online gamen. Een snelheidscheck appje toonde mij dat ik steady meer dan 11 mb/s download haalde. Ik ging er vanuit dat dit een foutje was, maar het bleef de hele maand zo. En ook de maand erop na opnieuw opwaarderen, en de maand daarna enzovoort.

Totdat ik de onbeperkt online bundel een paar dagen geleden weer moest opwaarderen en mijn snelheid weer terug was op ongeveer 80 kb/s (maximaal).
Mijn vraag is: was er misschien een actie deze maanden waar ik niks van afwist? Of is dit iets wat gebeurt in combinatie met een weekbundel buitenland? (die had ik in september rond die tijd namelijk ook aanstaan) En hoe kan ik eventueel deze snelheid weer terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Justin_ 27 januari 2017, 10:15

Bedankt voor je privébericht, Pieter. Ik zie inderdaad in mijn systeem staan dat je in de periode voor 11 januari inderdaad veel meer data verbruikt hebt dan in de periode daarna.

Helaas heb ik de oorzaak hiervan niet kunnen achterhalen. Mijn vermoeden is dat er ergens in een achterliggend systeem iets niet helemaal goed ging waardoor er de afgelopen maanden geen begrenzing zat op jouw internetsnelheid. Je hebt geluk gehad 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Zou het kunnen dat die bundel nog actief was en dat je die hebt opgebruikt? Daarnaast, Onbeperkt Online is overigens ook in de EU gewoon geldig.
Zou het kunnen dat die bundel nog actief was en dat je die hebt opgebruikt? Daarnaast, Onbeperkt Online is overigens ook in de EU gewoon geldig.

Hallo Robbin, je bedoelt dat die buitenland weekbundel de hoge snelheid heeft veroorzaakt bijna 4 maanden lang? Deze bundel loopt vanzelf af na 7 dagen en is bovendien maar 100mb, dus die was allang opgebruikt. Maar als dit de veroorzaker was is het de moeite waard dit voor 5 euro weer aan te zetten en eens te kijken of ik dan weer 4 maanden snel internet heb. Ik wist trouwens niet dat de onbeperkt online bundel ook geldig was buiten de Nederlandse grenzen, dus bedankt voor deze tip.

p.s. Ik las net in een ander topic (: https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/onbeperkt-online-bundel-verandert-351973) dat dit iemand anders ook was overkomen, die kreeg enkel de uitleg dat de snelheidslimiet van de *143#bundel niet altijd gehandhaafd wordt, dan mogen ze wat mij betreft weer stoppen met handhaven 😛. Verder geen uitleg waarom deze limiet soms ineens uitstaat. Ik heb dus blijkbaar 4 maanden lang gewoon geluk gehad, heb alles kunnen doen op mobiel, nu weer 5 minuten wachten tot een site laadt omdat de 128 kb/s niet eens gehaald wordt is even wennen.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Pieter, welkom op het forum! Je stelt een goede vraag 🙂 De Onbeperkt Online bundel is inderdaad begrensd op 128 Kbit/s. Er was geen actie waarbij de snelheid van deze bundel de afgelopen maanden hoger was.

Goed dat je al een antwoord hebt gegeven op de vraag van Robin. Mijn eerste gedachte was ook dat deze snelheidsverhoging vermoedelijk uit een andere bundel kwam.

Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Als je daarop reageert, kijk ik voor je of ik in onze systemen kan achterhalen waar jouw plotselinge internetsnelheid vandaan kwam.
Privébericht is verstuurd, ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor je privébericht, Pieter. Ik zie inderdaad in mijn systeem staan dat je in de periode voor 11 januari inderdaad veel meer data verbruikt hebt dan in de periode daarna.

Helaas heb ik de oorzaak hiervan niet kunnen achterhalen. Mijn vermoeden is dat er ergens in een achterliggend systeem iets niet helemaal goed ging waardoor er de afgelopen maanden geen begrenzing zat op jouw internetsnelheid. Je hebt geluk gehad 🙂

Reageer