Beantwoord

Waarom worden er kosten berekend voor gebruik mobiel internet in België

  • 14 June 2021
  • 10 reacties
  • 92 keer bekeken

Vorige week was ik in België. Daar heb ik een app gebruikt via mobiel internet.  Ik zie dat daarvoor 37 cent in rekening gebracht is. Ik dacht dat internet in de EU binnen mijn bundel viel.

Waarom zouden ze dan toch kosten door berekenen?

icon

Beste antwoord door Piet Joosten 15 June 2021, 10:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Piet Joosten ,

Heb je wel het juiste netwerk geselecteerd? 
 

Het is mogelijk om een ander netwerk te kiezen, want KPN heeft niet met alle netwerken een afspraak. Je kunt proberen te verbinden met o.a. Mobistar, Proximus en Telenet. Weet je zo eerst voldoende?
 

Ingewikkeld, mijn Samsung kiest automatisch het sterkste netwerk.  Ik was 2 kilometer over de Nederlandse grens in de Voerstreek. Kun je achteraf nog zien welk netwerk gekozen is? En staat dat in de voorwaarden om internet te gebruiken in de EU?

Ik kan er nu niets meer aan doen, maar voor een volgende keer wil ik dit graag voorkomen.

Reputatie 7

Weet je zeker dat die 37 cent voor Internet diensten in rekening gebracht worden?

KPN zou geen kosten in rekening mogen brengen, ook niet als jouw telefoon met een provider verbonden is waarmee KPN geen afspraken gemaakt heeft.

 

Had je de roaming wel aanstaan in België 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Piet Joosten, zoals hierboven al wordt aangegeven door @wjb zouden er geen kosten voor internet in de EU in rekening gebracht mogen worden. Zou je jouw profiel eens willen invullen? Dan kan ik meekijken in ons systeem waar precies die kosten van €0,37 vandaan zijn gekomen. 

Goedemorgen @Piet Joosten, zoals hierboven al wordt aangegeven door @wjb zouden er geen kosten voor internet in de EU in rekening gebracht mogen worden. Zou je jouw profiel eens willen invullen? Dan kan ik meekijken in ons systeem waar precies die kosten van €0,37 vandaan zijn gekomen. 

Jeroen, ik heb mijn profiel ingevuld. Ben benieuwd waar het aan ligt.

Weet je zeker dat die 37 cent voor Internet diensten in rekening gebracht worden?

KPN zou geen kosten in rekening mogen brengen, ook niet als jouw telefoon met een provider verbonden is waarmee KPN geen afspraken gemaakt heeft.

 

Excuses, heb zojuist nog eens goed naar de factuur gekeken. De 37 cent blijken voor bellen naar een 0900 nummer te zijn en niet voor internet.

Goedemorgen @Piet Joosten, zoals hierboven al wordt aangegeven door @wjb zouden er geen kosten voor internet in de EU in rekening gebracht mogen worden. Zou je jouw profiel eens willen invullen? Dan kan ik meekijken in ons systeem waar precies die kosten van €0,37 vandaan zijn gekomen. 

Jeroen, ik heb mijn profiel ingevuld. Ben benieuwd waar het aan ligt.

Jeroen,

Excuses, heb zojuist nog eens goed naar de factuur gekeken. De 37 cent blijken voor bellen naar een 0900 nummer te zijn en niet voor internet.  Niet goed gelezen dus. Nogmaals excuus. Deze vraag kan dus vervallen. 

Reputatie 7
Badge +19

Kan gebeuren @Piet Joosten. Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, stel ze hier gerust. 

Kan gebeuren @Piet Joosten. Mocht je nog vragen hebben in de toekomst, stel ze hier gerust. 

Helaas lukt het me niet dit als oplossing te markeren.