Vraag

Waarom zit er 102% verschil in mijn data verbruik!?

  • 5 February 2019
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben nu de afgelopen maanden een beetje aan het bijhouden wat mijn data verbruik is. zowel op mijn android 8 toestel (Oneplus 3) en op mijnkpn (app). (wifi assistent staat uit in de settings)
Ik snap echter dat er een verschil in data zit van wat ik meen te heben gelezen ooit dat KPN alles met 1KB dus gebruik je niks dan gebruik je alsnog 1KB, wat logisch en eerlijk is. Echter vind ik dit toch wel veel worden. Zoals vandaag. Mijn android geeft aan dat ik sinds 1 februari 73,53MB heb gebruikt. Wat opzich logisch is want ik heb niet heel veel gedaan (beetje maps waar offline maps gedownload is, zo nu en dan nu.nl en whatsapp met alles standaard uit en kies zelf wat ik download).
Nu geeft mijn KPN aan dat ik 232 MB heb verbruikt. Dat is een verschil van meer dan 100%.

KPN hoe is dit mogelijk?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Nivong, goede vraag! Wij registreren alle dataverbruik dat via jouw simkaart loopt. Je telefoon kan daarin afwijken. De meest voorkomende afwijking is ten gevolg van MB's delen. MB's die je deelt met iemand in je Compleetfamilie worden in je MijnKPN van je bundel gehaald, maar zijn in je telefoon niet te zien.

Als MB's delen niet de verklaring is, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan wil ik wel even voor je kijken naar je bij ons geregistreerde verbruiksoverzicht.
Hey Nivong, goede vraag! Wij registreren alle dataverbruik dat via jouw simkaart loopt. Je telefoon kan daarin afwijken. De meest voorkomende afwijking is ten gevolg van MB's delen. MB's die je deelt met iemand in je Compleetfamilie worden in je MijnKPN van je bundel gehaald, maar zijn in je telefoon niet te zien.

Als MB's delen niet de verklaring is, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan wil ik wel even voor je kijken naar je bij ons geregistreerde verbruiksoverzicht.

Ik heb je een bericht gestuurd 😉 ik kan geen MB delen aangezien ik de enige ben, heb wel thuis internet en bellen en tv.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het invullen van je profiel, Nivong! Ik heb gekeken naar je dataverbruik. Ik stuur je, in verband met privacy, een overzicht via privébericht. Ik kan niet zien waaraan de data is opgegaan, alleen dat de data is verbruikt. Maar het komt overeen met wat je in de MijnKPN ziet.