Beantwoord

Wanneer 5G Friesland uitgebreid?

  • 27 April 2021
  • 3 reacties
  • 324 keer bekeken

Badge

Beste KPN (community),

Ik vraag mij af wanneer de dekking van het 5G-netwerk van KPN in Friesland uitgebreid gaat worden. Ik weet dat het niet veel uitmaakt of ikĀ 4G of 5G gebruik, want in 2022 zijn pas snellere snelheden mogelijk, maar ik vraag mij dus af wanneer de 5G op de 700mHz ook in het noordoosten van Friesland komtā€¦Ā 

Ik heb in Dokkum ook geen 4G++ ontvangst met mijn iPhone 12. Ik haal hier doorgaans 100Mbps.Ā 

Verder wel altijd bereik, dus dat is gewoon keurig in orde.

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 April 2021, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Als men zichtbaar iets aan een mast heeft veranderd, weet je dat er hoogstwaarschijnlijk binnen afzienbare termijn (weken/maanden) extra capaciteit en/of dekking zal zijn. Maar ik hoop dat je snapt dat interne planning m.b.t. dit gewoon geheim/vertrouwelijk is, de concurrentie leest mee. Je kan de huidige status wel zien op https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat=53.24652242&lng=5.95596313&zoom=11&providers=kpn

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @freddyschregardus, zoals tmoesel hieronder ook noemt kan ik hier helaas weinig over kwijt maar op de site die hij noemt en www.kpn.com/dekkingskaartĀ kun je zien hoe de vlag er momenteel bij hangt!

Ik haal hier doorgaans 100Mbps.Ā 

Dat is dan 4G. Enā€¦Ā is dat te traag voor je telefoontje? Hoeveel snelheid moet je hebben met je phone-tje????

btw 4G = 100 Mb/s; 4G+ = 300 Mb/s ; 4G++ = 500 Mb/s

Een HD videostream voor smartphone is ongeveer 3,5 Mb/s. Dusā€¦ā€¦

Veel hogere snelheden heb je nodig met downloaden van grote bestanden. Maar doe je dat op een telefoontje?

5G zal zeer nuttig zijn voor M2M toepassingen. En zeker v.a. de loop van 2022.

Dan nog een bijlage: kpn.com/dekkingskaart