Wanneer ik apn "KPN4G.nl" gebruik, werkt mijn internet niet

• 29 juni 2013
  • 3 reacties
  • 8743 keer bekeken

Ook lees ik in de handleiding dat ik de optie "2G 3G" moet omzetten naar de optie "2G 3G 4G", maar op mijn Blackberry Z10 zie ik enkel aanduidingen als "LTE/HSPA+/UMTS/GSM" (dit is ook de keuze waar mijn toestel nu op staat)

Wanneer ik APN terugzet naar de standaard waarde (portalmmm.nl), dan heb ik wel internet.....ik wil echter natuurlijk wél gebruik kunnen maken van 4G!

Wat doe ik verkeerd?

3 reacties

Reputatie 1
LTE is een naam van een techniek om 4G aan te bieden. Dus voor de opties in jouw toestel is 4G en LTE hetzelfde.

Heb je een 4G abonnement bij je toestel? Niet elk abonnement en elke bundel geeft tot nu toe 4G. Alleen de niewere abonnementen en hogere databundels. Omdat je een nieuw type Blackberry hebt verwacht ik dat je wel 4G zou moeten kunnen gebruiken. Eventueel kan je 1200 bellen voor de klantenservice om de instellingen van je abonnement te laten controleren.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Marco,

Wat ucsdcom zegt klopt inderdaad. Heb je wel een 4G abonnement? De 4G bundels zijn pas actief vanaf de 2500 MB. Het toestel zou namelijk wel gewoon 4G moeten ondersteunen.

Aan de hand van je mobiele nummer kan ik dat eventueel ook voor je controleren. Als je me deze per privébericht toestuurt zal ik dit voor je nagaan.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reputatie 1
Ik heb gisteren mijn contract laten verlengen, waardoor ik een 4G bundel (met 500MB) heb.

Plotsklaps deed mijn oude APN het niet en moest ik een nieuwe APN configureren.

Dat leverde nogal wat problemen op, maar uiteindelijk was de oplossing:

Type toegangspunt: "default" in plaats van "internet".

Kortom, om on-topic te blijven, denk ik dat zolang de portalmmm.nl APN het doet, je geen 4G bundel hebt geactiveerd. Het lijkt óf het één óf het andere te zijn.

Reageer